Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Sobota 21. 9. 2019 svátek má Matouš

hledej na refresheru

Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
Tech - Auta
5
Martin Mičuda
26. říjen 2016, 3:51

612 koní, sofistikovaný pohon 4Matic+ a Drift Mode. To je nejvýkonnější současné osmiválcové AMG, nové E 63!

Mercedes-AMG odhaluje svoji nejnovější posilu v portfoliu, nejvýkonnější E v historii značky.

Martin Mičuda
26. říjen 2016, 3:51
612 koní, sofistikovaný pohon 4Matic+ a Drift Mode. To je nejvýkonnější současné osmiválcové AMG, nové E 63!
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
5
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Zprvu to vypadalo tak, že poslední hodiny se v automobilových kruzích budou nést v rovině zcela nové třídy X, kterou Mercedes-Benz jistě trochu šokoval veřejnost. Jen krátce nato se však na povrch dostalo něco, co v časných ranních hodinách očekával asi málokdo, zejména po uplynulé prezentaci zaměřené na zcela jiný model této automobilky, kde nepadl žádný náznak toho, že to zdaleka nebylo poslední slovo ze strany stuttgartských novinek pro toto období. Na oficiální stránce této značky se totiž v úvodních minutách poslední říjnové středy objevil nejnovější přírůstek do skutečně rozmanité rodiny AMG. Ano, řeč není o ničem jiném než o vrcholných verzích nejnovější třídy E, tedy o modelech Mercedes-AMG E 63 4Matic+ a E 63 S 4Matic+, které posouvají hranice opět na jiný level. Pojďme ale pěkně popořádku. Samotný exteriér se nese ve velmi podobné rovině, jako je tomu v případě menšího C 63, svědky jsme tak mohutnějšího a vyzývavejšieho bodykitu.

 

Nicméně, přední partie jsou ještě o něco agresivnější, za což mohou nepochybně větší otvory na nárazníku, ale i maska s tradičně zdvojenou lištou, v jejímž pozadí ale tentokrát vidíme náznak vertikálního "žebrování". Tím se vrcholná AMG pomalu, ale jistě začínají ubírat směrem k modelu GT R, kde jsme poprvé poznali takzvaný Panamericana gril. Toto řešení navíc ukrývá i specifické chlazení, jehož proudění je upravováno podle potřeb. Z profilu vyzní o 17 milimetrů rozšířeně blatníky, přičemž zajímavým detailem je prostor za přední nápravou, kde si místo našel nový zajímavý detail šipky ve tvaru křídla, pod kterým najdeme rozměrnější plaketu V8 biturbo 4Matic+. 63 bude v "základě" postavena na devatenáctkách, za příplatek ale nebudou chybět 20" disky s novým designem a rozměrem pneumatik 265/35 ZR 20 vepředu a 295/30 ZR 20 (standardem pro silnější verzi S). Jelikož jde o vrchol v nabídce, vzadu si své tradiční místo najdou obrovské výfuky zasazené do rozměrného difuzoru. Rozdílem ale je, překvapivě, že po novém už nepůjde o 4 oddělené koncovky, ale dvě podélné, které jsou uprostřed opticky rozděleny. Estetické detaily následně dotváří decentní odtrhová hrana na víku zavazadlového prostoru a propracovaná ledková světla s tmavším pozadím. Samozřejmě na nich nechybí zajímavý efekt hvězdného prachu, zatímco vpředu do očí bijí špičková Multibeam LED světla, o kterých se dočteš, mimo jiné, v našem nedávném testu.

 

612 koní, sofistikovaný pohon 4Matic+ a Drift Mode. To je nejvýkonnější současné osmiválcové AMG, nové E 63!

612 koní, sofistikovaný pohon 4Matic+ a Drift Mode. To je nejvýkonnější současné osmiválcové AMG, nové E 63!

612 koní, sofistikovaný pohon 4Matic+ a Drift Mode. To je nejvýkonnější současné osmiválcové AMG, nové E 63!

 

V interiéru se toho na oko mnoho nezměnilo, popravdě, nemělo už ani asi co. Nepochybně, do palubní desky s dvojicí obrovských 12,3" displejů s rozlišením až 1920 x 720 pixelů se nastěhoval karbonový dekor. Ten se táhne nejen horizontálně, ale i ve středovém tunelu, kde luxusní podtón dotvářejí analogové hodinky. Nejnovější, 3ramenný multimediální mercedesácký volant, včetně jeho středu či postranního ovládání pomocí nových dotykových ploch, zůstal stejný, jeho věnec byl ale zespodu seříznut a zároveň v místě toho správného úchopu potažený Alcantarou. Do výbavy je možné začlenit ambientní osvětlení interiéru s až 64 barevnými odstíny či příplatkové ozvučení. To má na starosti opět firma Burmester - první možností je sada 13 reproduktorů, součástí druhé je až 23 reproduktorů, a to za přítomnosti výkonu nemalých 1 450 W. V neposlední řadě jsou to sedadla s výrazně větším bočním vedením, které zaručí lepší oporu při sportovní jízdě. Je sporné, zda se v nabídce, po vzoru menší C 63, objeví i plně skořepinové jednotky (spíše ne).

 

612 koní, sofistikovaný pohon 4Matic+ a Drift Mode. To je nejvýkonnější současné osmiválcové AMG, nové E 63!612 koní, sofistikovaný pohon 4Matic+ a Drift Mode. To je nejvýkonnější současné osmiválcové AMG, nové E 63!612 koní, sofistikovaný pohon 4Matic+ a Drift Mode. To je nejvýkonnější současné osmiválcové AMG, nové E 63!

 

To nejhlavnější, proč jste určitě otevřeli tento článek, se nachází pod kapotou. Překvapením asi není, že jde o dobře známý, špičkový 4litrový osmiválec biturbo, inženýři z Affalterbachu ho ale vyladili na ještě vyšší level. Jinými slovy, v E-čku tato jednotka nabídne vůbec nejvyšší výkon z celého portfolia 4litrových modelů s plaketou AMG. V řeči čísel (neboť se Mercedes-Benz již dříve rozhodl zaokrouhlovat výkon vzhledem k jednotce kW) se "základní" E 63 4Matic+ pyšní výkonem 420 kW / 571 koní a točivým momentem 750 Nm. Pokud ale vezmeme v úvahu E 63 S 4Matic+, v tomto okamžiku se dostáváme až na úroveň 450 kW / 612 koní a 850 Nm! V řeči statistik jde nejen o nejvýkonnější E v historii, ale i nejvýkonnější sériové osmiválcové AMG současnosti, přičemž lépe na tom jsou už "jen" 630koňové dvanáctiválce. V každém případě, pozoruhodný je i další fakt - maximální rychlost je sice tradičních 250 km/h (300 km/h s AMG Driver's package), akcelerace tomuto 1880kilogramovému sedanu ale na stovku trvá jen, a teď se podržte, 3,4 sekundy!

 

612 koní, sofistikovaný pohon 4Matic+ a Drift Mode. To je nejvýkonnější současné osmiválcové AMG, nové E 63!

 

Tento údaj je navíc jasným příkladem toho, proč vozy tohoto druhu pomalu, ale jistě přicházejí o pohon výhradně zadních kol (obdobný osud postihne brzy M5). Technologie jdou prostě nezastavitelně vpřed, výkony sahají do teritoria supersportů, ale za volantem sedí stále jen člověk. Ten ale musí umět své auto zkrotit, se 600+ koňmi na zadku v relativně "civilním" autě by to byl ale nemalý problém i pro profi jezdce, navíc sériové auto musí mít přece jen jisté meze a hranice. V neposlední (a dost podstatné řadě) je to poptávka, která hovoří jasnou řečí, takže ať se nám to už (pravým autíčkářům) líbí, nebo ne, auta se zlepšují, šperkují a to s sebou přináší i nezbytné změny a své oběti.

 

Bát se ale v případě AMG o to, že jste "dodriftovali", rozhodně nemá význam. 4Matic nadále posílá více síly na zadní nápravu, s příchodem nové E 63 ale přichází i sofistikovanější pohon všech čtyř kol s variabilním rozdělením točivého momentu 4Matic+, který, mimo jiné, v rámci jízdního režimu Race a po následné aktivaci režimu Drift Mode dokáže na zadní nápravu přenést veškerý výkon (!), a to až do doby, dokud řidič tento mód nevypne. To je pro nyní vše, světovou premiéru si nejnovější AMG odbude na listopadovém autosalonu v Los Angeles, ceny se dozvíme v úvodu ledna a prodej začne v březnu.

 

612 koní, sofistikovaný pohon 4Matic+ a Drift Mode. To je nejvýkonnější současné osmiválcové AMG, nové E 63!612 koní, sofistikovaný pohon 4Matic+ a Drift Mode. To je nejvýkonnější současné osmiválcové AMG, nové E 63!612 koní, sofistikovaný pohon 4Matic+ a Drift Mode. To je nejvýkonnější současné osmiválcové AMG, nové E 63!

612 koní, sofistikovaný pohon 4Matic+ a Drift Mode. To je nejvýkonnější současné osmiválcové AMG, nové E 63!612 koní, sofistikovaný pohon 4Matic+ a Drift Mode. To je nejvýkonnější současné osmiválcové AMG, nové E 63!612 koní, sofistikovaný pohon 4Matic+ a Drift Mode. To je nejvýkonnější současné osmiválcové AMG, nové E 63!

612 koní, sofistikovaný pohon 4Matic+ a Drift Mode. To je nejvýkonnější současné osmiválcové AMG, nové E 63!

 

Ohodnoť článek
77
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Jako neregistrovaný jsi tento měsíc přečetl už 1/40 článků. Přihlas se pro neomezený přístup. Jako neregistrovaný jsi přečetl už 1/40 článků za měsíc. PŘIHLÁSIT / REGISTROVAT PŘIHLÁSIT
Nejčtenější
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.