Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
26. října 2016 3:51
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

612 koní, sofistikovaný pohon 4Matic+ a Drift Mode. To je nejvýkonnější současné osmiválcové AMG, nové E 63!

TECH
Uložit Uložené

Mercedes-AMG odhaluje svoji nejnovější posilu v portfoliu, nejvýkonnější E v historii značky.

Zprvu to vypadalo tak, že poslední hodiny se v automobilových kruzích budou nést v rovině zcela nové třídy X, kterou Mercedes-Benz jistě trochu šokoval veřejnost. Jen krátce nato se však na povrch dostalo něco, co v časných ranních hodinách očekával asi málokdo, zejména po uplynulé prezentaci zaměřené na zcela jiný model této automobilky, kde nepadl žádný náznak toho, že to zdaleka nebylo poslední slovo ze strany stuttgartských novinek pro toto období. Na oficiální stránce této značky se totiž v úvodních minutách poslední říjnové středy objevil nejnovější přírůstek do skutečně rozmanité rodiny AMG. Ano, řeč není o ničem jiném než o vrcholných verzích nejnovější třídy E, tedy o modelech Mercedes-AMG E 63 4Matic+ a E 63 S 4Matic+, které posouvají hranice opět na jiný level. Pojďme ale pěkně popořádku. Samotný exteriér se nese ve velmi podobné rovině, jako je tomu v případě menšího C 63, svědky jsme tak mohutnějšího a vyzývavejšieho bodykitu.

Nicméně, přední partie jsou ještě o něco agresivnější, za což mohou nepochybně větší otvory na nárazníku, ale i maska s tradičně zdvojenou lištou, v jejímž pozadí ale tentokrát vidíme náznak vertikálního "žebrování". Tím se vrcholná AMG pomalu, ale jistě začínají ubírat směrem k modelu GT R, kde jsme poprvé poznali takzvaný Panamericana gril. Toto řešení navíc ukrývá i specifické chlazení, jehož proudění je upravováno podle potřeb. Z profilu vyzní o 17 milimetrů rozšířeně blatníky, přičemž zajímavým detailem je prostor za přední nápravou, kde si místo našel nový zajímavý detail šipky ve tvaru křídla, pod kterým najdeme rozměrnější plaketu V8 biturbo 4Matic+. 63 bude v "základě" postavena na devatenáctkách, za příplatek ale nebudou chybět 20" disky s novým designem a rozměrem pneumatik 265/35 ZR 20 vepředu a 295/30 ZR 20 (standardem pro silnější verzi S). Jelikož jde o vrchol v nabídce, vzadu si své tradiční místo najdou obrovské výfuky zasazené do rozměrného difuzoru. Rozdílem ale je, překvapivě, že po novém už nepůjde o 4 oddělené koncovky, ale dvě podélné, které jsou uprostřed opticky rozděleny. Estetické detaily následně dotváří decentní odtrhová hrana na víku zavazadlového prostoru a propracovaná ledková světla s tmavším pozadím. Samozřejmě na nich nechybí zajímavý efekt hvězdného prachu, zatímco vpředu do očí bijí špičková Multibeam LED světla, o kterých se dočteš, mimo jiné, v našem nedávném testu.

612 koní, sofistikovaný pohon 4Matic+ a Drift Mode. To je nejvýkonnější současné osmiválcové AMG, nové E 63!
Zdroj: media.daimler.com
612 koní, sofistikovaný pohon 4Matic+ a Drift Mode. To je nejvýkonnější současné osmiválcové AMG, nové E 63!
Zdroj: media.daimler.com
612 koní, sofistikovaný pohon 4Matic+ a Drift Mode. To je nejvýkonnější současné osmiválcové AMG, nové E 63!
Zdroj: media.daimler.com

V interiéru se toho na oko mnoho nezměnilo, popravdě, nemělo už ani asi co. Nepochybně, do palubní desky s dvojicí obrovských 12,3" displejů s rozlišením až 1920 x 720 pixelů se nastěhoval karbonový dekor. Ten se táhne nejen horizontálně, ale i ve středovém tunelu, kde luxusní podtón dotvářejí analogové hodinky. Nejnovější, 3ramenný multimediální mercedesácký volant, včetně jeho středu či postranního ovládání pomocí nových dotykových ploch, zůstal stejný, jeho věnec byl ale zespodu seříznut a zároveň v místě toho správného úchopu potažený Alcantarou. Do výbavy je možné začlenit ambientní osvětlení interiéru s až 64 barevnými odstíny či příplatkové ozvučení. To má na starosti opět firma Burmester - první možností je sada 13 reproduktorů, součástí druhé je až 23 reproduktorů, a to za přítomnosti výkonu nemalých 1 450 W. V neposlední řadě jsou to sedadla s výrazně větším bočním vedením, které zaručí lepší oporu při sportovní jízdě. Je sporné, zda se v nabídce, po vzoru menší C 63, objeví i plně skořepinové jednotky (spíše ne).

612 koní, sofistikovaný pohon 4Matic+ a Drift Mode. To je nejvýkonnější současné osmiválcové AMG, nové E 63!
Zdroj: media.daimler.com
612 koní, sofistikovaný pohon 4Matic+ a Drift Mode. To je nejvýkonnější současné osmiválcové AMG, nové E 63!
Zdroj: media.daimler.com
612 koní, sofistikovaný pohon 4Matic+ a Drift Mode. To je nejvýkonnější současné osmiválcové AMG, nové E 63!
Zdroj: media.daimler.com

To nejhlavnější, proč jste určitě otevřeli tento článek, se nachází pod kapotou. Překvapením asi není, že jde o dobře známý, špičkový 4litrový osmiválec biturbo, inženýři z Affalterbachu ho ale vyladili na ještě vyšší level. Jinými slovy, v E-čku tato jednotka nabídne vůbec nejvyšší výkon z celého portfolia 4litrových modelů s plaketou AMG. V řeči čísel (neboť se Mercedes-Benz již dříve rozhodl zaokrouhlovat výkon vzhledem k jednotce kW) se "základní" E 63 4Matic+ pyšní výkonem 420 kW / 571 koní a točivým momentem 750 Nm. Pokud ale vezmeme v úvahu E 63 S 4Matic+, v tomto okamžiku se dostáváme až na úroveň 450 kW / 612 koní a 850 Nm! V řeči statistik jde nejen o nejvýkonnější E v historii, ale i nejvýkonnější sériové osmiválcové AMG současnosti, přičemž lépe na tom jsou už "jen" 630koňové dvanáctiválce. V každém případě, pozoruhodný je i další fakt - maximální rychlost je sice tradičních 250 km/h (300 km/h s AMG Driver's package), akcelerace tomuto 1880kilogramovému sedanu ale na stovku trvá jen, a teď se podržte, 3,4 sekundy!

612 koní, sofistikovaný pohon 4Matic+ a Drift Mode. To je nejvýkonnější současné osmiválcové AMG, nové E 63!
Zdroj: media.daimler.com

Tento údaj je navíc jasným příkladem toho, proč vozy tohoto druhu pomalu, ale jistě přicházejí o pohon výhradně zadních kol (obdobný osud postihne brzy M5). Technologie jdou prostě nezastavitelně vpřed, výkony sahají do teritoria supersportů, ale za volantem sedí stále jen člověk. Ten ale musí umět své auto zkrotit, se 600+ koňmi na zadku v relativně "civilním" autě by to byl ale nemalý problém i pro profi jezdce, navíc sériové auto musí mít přece jen jisté meze a hranice. V neposlední (a dost podstatné řadě) je to poptávka, která hovoří jasnou řečí, takže ať se nám to už (pravým autíčkářům) líbí, nebo ne, auta se zlepšují, šperkují a to s sebou přináší i nezbytné změny a své oběti.

Bát se ale v případě AMG o to, že jste "dodriftovali", rozhodně nemá význam. 4Matic nadále posílá více síly na zadní nápravu, s příchodem nové E 63 ale přichází i sofistikovanější pohon všech čtyř kol s variabilním rozdělením točivého momentu 4Matic+, který, mimo jiné, v rámci jízdního režimu Race a po následné aktivaci režimu Drift Mode dokáže na zadní nápravu přenést veškerý výkon (!), a to až do doby, dokud řidič tento mód nevypne. To je pro nyní vše, světovou premiéru si nejnovější AMG odbude na listopadovém autosalonu v Los Angeles, ceny se dozvíme v úvodu ledna a prodej začne v březnu.

612 koní, sofistikovaný pohon 4Matic+ a Drift Mode. To je nejvýkonnější současné osmiválcové AMG, nové E 63!
Zdroj: media.daimler.com
612 koní, sofistikovaný pohon 4Matic+ a Drift Mode. To je nejvýkonnější současné osmiválcové AMG, nové E 63!
Zdroj: media.daimler.com
612 koní, sofistikovaný pohon 4Matic+ a Drift Mode. To je nejvýkonnější současné osmiválcové AMG, nové E 63!
Zdroj: media.daimler.com
612 koní, sofistikovaný pohon 4Matic+ a Drift Mode. To je nejvýkonnější současné osmiválcové AMG, nové E 63!
Zdroj: media.daimler.com
612 koní, sofistikovaný pohon 4Matic+ a Drift Mode. To je nejvýkonnější současné osmiválcové AMG, nové E 63!
Zdroj: media.daimler.com
612 koní, sofistikovaný pohon 4Matic+ a Drift Mode. To je nejvýkonnější současné osmiválcové AMG, nové E 63!
Zdroj: media.daimler.com
612 koní, sofistikovaný pohon 4Matic+ a Drift Mode. To je nejvýkonnější současné osmiválcové AMG, nové E 63!
Zdroj: media.daimler.com

Domů
Sdílet
Diskuse