Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
19. dubna 2017 9:22
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Mercedes vyšperkoval svoji vlajkovou loď. Luxusní model S je nabitý novými technologiemi, ale i motory

TECH
Uložit Uložené

Největší hvězda ze Stuttgartu prochází faceliftem.

Nebyl by to Mercedes-Benz třídy S, kdyby nepřinesl do světa čtyř kol opět něco nového. Tak bychom mohli charakterizovat vlajkovou loď německé prémiové značky, která se v těchto hodinách dočkala avizovaného faceliftu. Jak se čekalo, k samotnému odhalení došlo na autosalonu v Šanghaji, kde automobilka oficiálně odhalení naplánovala. Toto místo nebylo vybráno přitom jen tak náhodou, protože na tamním trhu se zejména poslední roky modelu S mimořádně daří a doslova nedává konkurenci šanci. Modernizace toho přitom na první pohled až tak mnoho nezměnila, což se však v konečném důsledku i dalo čekat. Současná generace W222 je na scéně sice již od roku 2013, její podobu ale nemůžeme zdaleka označit za zastaralou či nemoderní, právě naopak. Jak zaznělo během opět velkolepé prezentace, i samotní konstruktéři a technici nekladli velký důraz na velké změny, protože jak uvedli, modernizace se zaměřila na vyšperkování detailů, a tedy doslova na vylepšení dokonalosti.

Menší změny v duchu současných trendů značky evidujeme na obou koncích vozu díky upraveným nárazníkům, a to ať už v případě klasické verze, sportovního AMG balíku či ultra-luxusního Maybachu. Ani ten totiž neobchází facelift, ba co víc, nově se toto vrcholné provedení od těch „klasických“ liší podstatně více než dosud. Po stránce exteriérového designu se největší pozornost soustředí na přední světlomety. Jejich vnitřek dostal zcela novou grafiku - díky až trojici LED pásů je přední část tím pádem rychleji rozpoznatelná, podstatou je však funkčnost. Značně vylepšená technologie Multibeam LED zajišťuje  „dostřel“ svítivosti až do 650 metrů, což je rekord mezi sériovými vozidly. Mercedes-Benz tak dává jasně najevo to, co nedávno prohlásil, a tedy že nepotřebuje dražší laserovou technologii k tomu, aby vyvinulo nejlepší světla na trhu. Jinak tvarovaný nárazník ostatně najdeme i vzadu, kde koncová světla prošla také jemnými kosmetickými úpravami.

Mercedes vyšperkoval svoji vlajkovou loď. Luxusní model S je nabitý novými technologiemi, ale i motory
Zdroj: media.daimler.com

Při pohledu do interiéru si snad největší pozornost zaslouží volant. Ten totiž představuje vcelku velké překvapení, a to v tom smyslu, že automobilka se rozhodla (z nezjištěných příčin) z nabídky vyřadit pověstný 2ramenný volant. Namísto něj tedy v kokpitu najdeme zcela nový 3ramenný volant s početně zastoupeným hliníkem, který obepíná nová tlačítka, posuvně válečky a dotykové plochy. Tradiční dvojice 12,3" obrazovek přišla o středové a boční rámečky, před řidičem se tak již rozprostírá čistá skleněná plocha bez okrajů. Pochopitelně změnami prošel i samotný systém, neboť mezitím došlo ke zlepšení grafiky, zobrazování, animaci či rozsahu nastavení.
 
Změny neobešly ani sdružený středový ovladač, který dostal dotykovou plochu, neboli došlo k přidání další funkcionality. Do nabídky se následně dostaly nové odstíny kůže a obkladů, středový panel dostal dotykovou plochu ovládání a sedadla se pyšní vylepšenou masážní funkcí. Další z významných novinek je systém Energizing, který se stará o komplexní nastavení hned několika součástí auta (klimatizace, náladové osvětlení, rádio či zmíněné masáže) za účelem navést řidiči jedinečnou atmosféru.

Mercedes vyšperkoval svoji vlajkovou loď. Luxusní model S je nabitý novými technologiemi, ale i motory
Zdroj: media.daimler.com

Značným progresem prošlo autonomní řízení, tedy Jízdní Pilot, jak označuje tuto technologii Mercedes. Jeho všechny přednosti zdědilo S z modelu E, novinkou je ale systém detekující křižovatku, odbočku či jiná omezení, čímž dojde k samovolnému snížení a přizpůsobení rychlosti. Mohou za to zejména vylepšené senzory, radary a kamery, které nově ještě více spolupracují s navigací. Active Curve následně eliminuje naklánění a odstředivé síly v zatáčkách, Active Body Control nakonec upravuje nastavení podvozku podle vozovky před vozidlem. To nejdůležitější se ale pravděpodobně odehrálo pod přední kapotou.


Základní S 350d 4Matic dostalo nový, 2,9litrový motor naladěný na 210 kW / 286 koní a 600 N.m. Úplnou novinkou je ale S 400D 4Matic se stejným, dvakrát přeplňovaným motorem, v tomto případě však s výkonem až 250 kW / 340 koní a 700 N.m. V portfoliu ostatně najdeme i změnu po stránce označení, jelikož model S 500 je již minulostí. Nahrazuje ho verze S 560 4Matic s novou jednotkou V8 biturbo, výkonem 345 kW / 469 koní a 700 N.m. Mercedes přitom hlásí, že se spotřebou 8,5 l/100 km jde o nejúspornější benzinový osmiválec na světě a to i přes jeho nemalý výkon. Osmiválcový vrchol samozřejmě zhmotňuje Mercedes-AMG S 63 4Matic+, kde 4litrová V8 sice nahrazuje předešlý 5,5litr, nyní však 63 nabízí až 450 kW / 612 koní a 900 N.m. Navíc tato luxusní varianta provedení Long váží jen 1 995 kilogramů, přičemž z 0 na 100 km/h vystřelí jen za 3,5 sekundy! Může za to i nový, ještě sofistikovanější pohon všech čtyř kol s variabilním rozdělením točivého momentu 4Matic+. Na úplný závěr tu máme výsostnou S 65, kde nadále kraluje 6-litrová V12 s výkonem 463/630 koní a 1 000 N.m. Zajímavostí však je, že sílu přenáší na výhradně zadní nápravu stále 7stupňová převodovka, zatímco zbylé modely už přecházejí na 9stupňový automat.

Domů
Sdílet
Diskuse