Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
19. května 2017 v 20:24
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Objevili jsme jediné Pagani Huayra na našem území. Takto vypadá jedinečné umělecké dílo na kolech

TECH
Uložit Uložené

Na povrch vyšla informace, že v Česku je už několik měsíců skutečně raritní Pagani.

Prostřednictvím projektu Exkluzivní automobily z českých a slovenských cest jsme vám již ukázali nespočet všelijakých čtyřkolových chuťovek z našich končin. Nejednou jste tak byli svědky luxusních, exotických, super či hypersportovních vozidel, nemluvě o nových automobilových přírůstcích, které jsme vám ukázali v předstihu mezi prvními. Mohli bychom tedy napsat, že každý z daných příspěvků byl velmi zajímavý a v jistém slova smyslu jedinečný a skutečně hodný dodatku exkluzivní. Dnes vám ale ukážeme něco, co jsme tu tedy ještě věru neměli, dokonce asi málokdo by řekl, že by se u nás mohla zdržovat exkluzivita takových obrovských rozměrů. Ano, Pagani Huayra se skutečně nachází v Česku a náš fanoušek, známý český petrolhead Cossie670, měl to štěstí a jediný domácí exemplář na celém československém území nejenže perfektně nafotil, ale dokonce i natočil.

Abychom byli ale přesní a opravdu vám přiblížili důležitost přítomnosti této famóznosti u nás, dodejme následující. Podle našich informací se v současnosti na Slovensku (již) s největší pravděpodobností nenachází žádný kousek od Pagani (kdysi dvě Zondy), zatímco v Česku kromě tohoto počinu evidujeme jen pár poschovávaných modelů starší Zondy. Mimochodem, jen před několika lety na Slovensko zavítal sám Horacio Pagani. Na několik hodin jsme tak v centru Bratislavy měli jedinečnou možnost potkat zakladatele malé italské automobilky Pagani Automobili S.P.A. a zároveň si na vlastní oči prohlédnout samotnou Huayru. Tak či onak, ve výsledku je tedy podstatou článku opravdu velká vzácnost, ba co víc, dovolíme si tento automobil označit za jedno z vůbec nejexkluzivnějších vozidel, jaké jsme na území Česka a Slovenska kdy evidovali! Určitě nám dáte totiž za pravdu, že Huayra je už prostě trošku jiná káva.

 

Objevili jsme jediné Pagani Huayra na našem území. Takto vypadá jedinečné umělecké dílo na kolech
Zdroj: www.facebook.com

Český exemplář se pyšní zdařilou konfigurací, která se spoléhá na červeno-černé zbarvení (pro úplnost jde přesně o červený lak Rosso Monza). Černými prvky samozřejmě myslíme karbonové plochy, ostatně ty jsou pro Huayru typické. Sekundují jim ovšem i černé disky či část přední kapoty. Základem vozu je karbon-titanový monokok, díky čemuž italský supersport váží jen přibližně 1350 kg. Obecně jsou jednotlivé prvky vozidla vyrobené z kombinace uhlíkových vláken, titanu a kompozitního materiálu, čímž je nejenže zaručena nízká hmotnost, ale i velká tuhost karoserie. Huayra je přitom po stránce designu známá nejen díky svým (k dokonalosti vyladěným) tvarům, ale i vytříbenou aerodynamikou, která počítá s více aktivními plochami. Kromě specifického předního splitteru, zadního difuzoru a funkčních otvorů zaujme dvojice výsuvných předních (mezi světly), ale i zadních (na konci karosérie) klapek. Zmínit je však třeba i lehké kované disky, speciální karbon-keramické brzdy Brembo či titanový výfukový systém, tedy detaily, které dotvářejí doslova vyšperkovaný design a techniku.
 
Samozřejmě, dalším z highlightů je samotný interiér s jedinečným rukopisem. Jinými slovy, vnitřek je výsledkem doslova uměleckého díla, zejména pokud si všimneme několika odhalených detailů odkrývajících mechanické řešení. Specifický estetický návrh a spleť skutečného karbonu, hliníku, kůže a nejmodernějších technologii je již následně jen třešničkou na dortu. Po vzoru exteriéru je jinak i interiér laděný v červeno-černé kombinaci, i když v případě kokpitu převažuje černý odstín a detaily.

Objevili jsme jediné Pagani Huayra na našem území. Takto vypadá jedinečné umělecké dílo na kolech
Zdroj: www.facebook.com

Hmotnostní údaj nabírá na fascinaci zvláště pokud připomeneme, že uprostřed svých útrob schovává Huayra obrovský 6litrový dvanáctiválec M158 twin-turbo, který i přes technicky perfektní konstrukci vzhledem ke své velikosti patří mezi nejtěžší agregáty vůbec. Jeho parametry jsou přitom úchvatné - jednotka z dílny AMG poskytuje výkon 537 kW / 730 koní a točivý moment přes úctyhodných 1000 N.m. Podotknout je přitom třeba, že se bavíme o výhradně zadním pohonu, jelikož síla putuje jen na zadní kola, a to prostřednictvím špičkové 7stupňové automatické převodovky Xtrac s karbonovými součástmi a schopností měnit rychlostní stupně již za 75 milisekund. Huayra dokáže podle Pagani akcelerovat z 0-100 km/h za 3,3 sekundy, přičemž maximální rychlost se pohybuje na úrovni 370 km/h. Mimochodem, velkou senzací je i následující údaj, který pochází přímo z technické specifikace automobilky - karbon-keramické brzdy dokáží zastavit supersport z rychlosti 100 km/h údajně jen za rovné 2 sekundy, zatímco z 200 km/h je vozidlo schopno zcela zastavit za neuvěřitelné 4,2 sekundy!

Horacio Pagani v době představení své pýchy mluvil o cenovce od přibližně 850 tisíc € bez daně. Už krátce nato jsme se dozvěděli, že položky příplatkové výbavy a následná specifikace příslušného exempláře umí tuto cenovku i zdvojnásobit. Realita ukazuje, že prvotní zprávy byly na místě. Podle našich informací Huayra, kterou vidíte na fotkách, stojí přibližně 1,5 milionu € (40 milionů korun) bez daně! To je skutečně nemalý balík peněz, ten ale odráží předešlé řádky a skutečnost, že Pagani je kategorie sama o sobě. Navíc i díky této cenovce je supersport z dílny Pagani těžké kategorizovat. Motoricky a výkonnostně jsme na úrovni vozidel jako Lamborghini Aventador LP700-4, Ferrari F12berlinetta, ve světě smetánky se ale Huayra řadí spíše k exkluzivitám jako je Aston Martin One-77, Bugatti Veyron či Koenigsegg Agera. Na závěr dodejme, že konkrétnější domovská lokalita českého kousku není veřejně známá, tajemstvím však není, že jde o v pořadí 51. exemplář z pouze 100kusové série. Dobrou zprávou je, že spatřit ho budete moci živě ve dnech 10-11.6. na vyhledávané motoristické akci Legendy.

Domů
Sdílet
Diskuse