Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
🎫 Vyhraj lístky na festivaly: Grape, Sziget, Pohoda, Lovestream a další letní festivaly
11. června 2017 13:22
Čas čtení 0:00
Antonín Havlík

Roaming je v Evropské unii zrušen. Čeští operátoři spouští účtování cen za volání po celé EU bez příplatku

TECH
Uložit Uložené

Evropská únie nařídila operátorům, aby sjednotili ceny za volání po celém jejím území.

Evropská unie v loňském roce rozhodla, že operátoři budou muset zrušit příplatky za volání po celém jejím území. Od neděle si tedy zavoláš za stejné ceny jako v tuzemsku. Roaming bez příplatků se týká jak volání, tak i mobilních datových služeb. I přesto, že čeští operátoři T-Mobile a Vodafone začínají tuto změnu uplatňovat už od neděle, zákazníci O2 si počkají až na nejzazší termín nařízený Evropskou únií, tedy až do 15. června.

Právě poslední jmenovaný operátor, Telefonica O2, nastaví svým zákazníkům na cesty po EU tarif Svět Basic. Kromě toho začne nabízet nový balíček Top Svět, který obsahuje 150 MB mobilních dat za 499 korun ve 24 zemích mimo EU. Smluvním zákazníkům bude dál nabízet roamingový tarif Volání bez hranic.

Vodafone bude k tarifu Red LTE premium přidávat sedm dní tarifu Roaming na den s neomezeným voláním, SMS a 100 MB dat denně do více než 120 zemí zóny Svět.

Roaming je v Evropské unii zrušen. Čeští operátoři spouští účtování cen za volání po celé EU bez příplatku
Zdroj: Pexels

Poslední z hlavních českých operátorů – T-Mobile – převede na všechny své zákazníky tarif Mobil, které na trh uvedl začátkem dubna. Další alternativy roamingových tarifů zatím nechystá.

Aby si operátoři nemohli vykompenzovat sjednocený ceník volání, Evropská unie zamezila navyšování cen za domácí hovory a nastavila horní hranice pro velkoobchodní ceny. Rozhodně krok vpřed! Doufáme, že se brzy dočkáme dalších zákaznických standardů.

Domů
Sdílet
Diskuse