Pátek 19. 10. 2018 svátek má Michaela, Michala

hledej na refresheru

Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
zdroj: Public Domain Pictures

Proč je plno mužů neúspěšných při pokusech sbalit ženu? Být milým a dostupným obvykle nebývá ta správná cesta

Cesta do pozadí lidské mysli a krátký přehled toho, co při lovu dívek opravdu nikdy nesmíš dělat.

30. listopad 2017, 22:32

Cesta do pozadí lidské mysli a krátký přehled toho, co při lovu dívek opravdu nikdy nesmíš dělat.

Několik z našich předchozích článků o lidské psychologii, komunikačních tricích a celkově o tom, jak říkat to, co je třeba, jste si více než oblíbili a v sekcích komentářů jste vzbudili opravdu plodnou a úžasně zajímavou diskusi. I dnes nahlédneme do podobného soudku a i když nadpis láká především mužské publikum, po chvíli se dozvíš, že tento článek nebude věnován jen komunikaci s ženami. A rozhodně tě nepustíme tak rychle s krátkou odpovědí, protože skrývá více než vzrušující pozadí, které se vyplatí odhalit a věnovat mu pozornost.

 

Proč je plno mužů neúspěšných při pokusech sbalit ženu? Být milým a dostupným obvykle nebývá ta správná cesta

 

A teď se vrátíme zpátky, do minulosti. Kdy ještě lidé běhali po naší planetě nazí a konzumovali první bobule, na které jim padl zrak a jejich život byl ovládán pudy. Pokud bychom se zeptali, jakými pudy disponuje člověk, pro tento článek by ta otázka byla zcela bezpředmětná. Správná otázka zní - jaké pudy ovládají náš život? Samozřejmě, je jich ohromné množství a ti nejzkušenější psychologové se i v dnešní době dohadují na mnoha z nich. Nepochybně však s námi budeš souhlasit, pokud ti prozradíme ten nejhlavnější.

 

pud přežití

 

Ten druhý si zřejmě domyslíš, a protože jde o sporné téma, dobře, nemusí jít o ten druhý nejdůležitější pud, i když podle mnohých expertů jde. Někdo by z něj možná vyčlenil například pud socializace. Rozhodně však budeš souhlasit s tvrzením, že ten následující pud řídí naše životy extrémním způsobem.

 

pud rozmnožovat se

 

Darwin ve své knize O původu druhů z roku 1859 sice definoval Teorii evoluce, desetitisíce let však nestačí, aby z nás vymizelo to nejzákladnější. To, co nás kdysi téměř stoprocentně ovládalo. Dnes se lidé naučili své pudy kontrolovat a jsou mnohem inteligentnějšími bytostmi a dokáží například přemýšlet a bohužel, dokáží i odhadnout, co je dobré a co ne.

 

Proč je plno mužů neúspěšných při pokusech sbalit ženu? Být milým a dostupným obvykle nebývá ta správná cesta

 

Samozřejmě, lidé ve svém podvědomí touží po tom nejlepším dostupném, ať jde o cokoli. Kupujeme si drahá auta, staré telefony vyměňujeme za nové a podobně. Pokud by v pravěku kmeni sběračů bobulí vymyslel nějaký muž úchvatný pokrm z bobulí, stal by se tím největším pánem široko daleko. Protože ten člověk by disponoval něčím neodolatelně atraktivním, úžasnou hodnotou, kterou nikdo jiný kolem nemá. Pokud to není něco špatného nebo zbytečného, každý by rád získal něco hodnotného, co ještě nemá.

 

Lidé obvykle projevují větší tendence k člověku s vyšší hodnotou.

Proč je plno mužů neúspěšných při pokusech sbalit ženu? Být milým a dostupným obvykle nebývá ta správná cesta

 

No a teď, když už znáš tento zázrak, můžeme si ho přetransformovat do situací v reálném životě. Takovou hodnotu mohou představovat například peníze či moc. Mnozí lidé se často vtírají vlivným lidem, protože prostě disponují větší hodnotou. Pokud tvůj opilý kamarád koupí drinky pro celý stůl, odměněn bude úžasnými reakcemi a snahou, aby se cítil komfortně, protože disponuje větší hodnotou.

 

V běžných rozhovorech mezi ženou a snažícím se mužem však má tu vyšší hodnotu vždy žena. Ona je ta dobývaná a její vzhled/inteligence/postavení/jiné kvality spolu s ní představují hodnotu. Ale tady se však opět vrátíme k pravěkým mužům a otázka zní: Proč by si někdo s vyšší hodnotou vybral právě tebe, když je tvá sociální hodnota v daném okamžiku nižší? Za předpokladu, že je dívka populární, je velmi pravděpodobné, že snažících se mužů je fakt hodně a také je pravděpodobné, že dané dívka o balících pokusech ví a dobře se u nich v hlavě baví.

 

Jak je žena posouvána na vyšší postavení v rozhovoru s mužem?

Dostává přehnaně mnoho komplimentů v krátkém čase. Neustále jí muž říká, jak úžasně dnes vypadá. Průběh setkání se točí kolem toho, co chce ona dělat. Každá maličkost se přizpůsobuje jejím preferencím. Muž je ochoten zaplatit každou jednu maličkost. Muž je neustále milý, vstřícný, stále k dispozici. Proč by se však mělo vše točit kolem ženy?

 

Není třeba příliš důvtipu k tomu, aby ti bylo jasné, že mít vyšší sociální hodnotu v daném okamžiku než vytyčená žena je vražedně důležitá výhoda. Protože jsi zajímavý. A protože jsi jediný z celého spektra mužů kolem, který je něčím odlišný.

 

Proč je plno mužů neúspěšných při pokusech sbalit ženu? Být milým a dostupným obvykle nebývá ta správná cesta

 

Jak je muž posouván na vyšší postavení v rozhovoru se ženou?

O pár minut se opozdí. Nebo přijde dříve a projeví sarkastické pohoršení nad jejím tříminutovým zpožděním. Velmi decentní a jemné komplimenty doplněné sarkasmem a ironií. Muž si ze ženy dělá vtipným způsobem srandu, na zlomek vteřiny se žena bude cítit dotčeně nebo nejistě, ale hned je jasné, že jde o vtip - zároveň je však jasné, že od tohoto muže asi nezíská jen komplimenty a patolízalství.

 

Muž se tváří extrémně zaneprázdněně (takzvaný false time constraint), dokonce je ochotný zkrátit setkání o pár minut kvůli jiné (vymyšlené) povinnosti. A hlavně - neskáče kolem ní, není nonstop vstřícný, nedává deset komplimentů za pět minut a má výrazné slovo v průběhu celého rande.

 

Samozřejmě, gentlemanství je na místě, otevírání dveří či pomoc s oblékáním kabátu je správné, ale i odnesení oblečení je možné využít ve svůj prospěch. V případě výše postavené ženy ona poděkuje a muž se doširoka usměje a řekne: „Rádo se stalo.“ Dominantní muž se sice také zeptá, zda nechce odnést kabát, ale když bude souhlasit, může například sarkasticky protočit oči se slovy „Sakra!“ Naoko doufajíc, že žena řekne ne. Samozřejmě, následně je vždy důležité naznačit, že to muži až takovou starost nakonec nedělá a myslel to jen jako vtip. Ale rozdíl mezi takovou reakcí a šťastným uposlechnutím je gigantický.

 

Proč je plno mužů neúspěšných při pokusech sbalit ženu? Být milým a dostupným obvykle nebývá ta správná cesta

 

A tedy k té chybě. Co dělá mnoho mužů špatně?

 

 

P Ř Í L I Š  S E   S N A Ž Í

 

 

Investují do toho všechno. Prostě to příliš hrotÍ. Nedemonstrují svou hodnotu. Šance, že si populární dívka vybere někoho z davu mužů s menší sociální hodnotou, a bude to právě ten jeden konkrétní muž, je nízká. Samozřejmě to neznamená, že by muži neměli být zlatí. Také se může klidně odehrát jiskření i ze strany ženy. Neber toto jako návod, spíše jen jako lístky do zákulisí lidské mysli.

 

Lidé v hlavě obvykle podvědomě posuzují sociální hodnoty ostatních. Pokud jsi například průměrně oblíbený člověk ve škole či v práci, možná rozeznáváš méně a více populární lidi a možná dokonce podle toho i přizpůsobuješ své chování. Pokud by si měli lidé vybrat, značná část raději zapůsobí na ty populárnější, protože prostě disponují větší sociální hodnotou v daném kolektivu.

 

Takové „třídění“ lidí na skupiny podle jejich sociální hodnoty se nazývá dynamická sociální homeostáza a tento pojem už nikdy nebudeš potřebovat. Pointa je však jasná. Stejně jako i ty rozeznáváš lidi s různými sociálními hodnotami, dělá to každý a možná i tebou vytyčená žena či dokonce muž. Není důvod, aby to nefungovalo i opačně. Vyplatí se tak vcítit do hlavy tvého cíle a zjistit, jak se pro daného člověka můžeš stát ve vašem vztahu tím hodnotnějším a je to možné, i když jde o tu nejpopulárnější ženu/muže na světě. Akorát to může být dost těžké.

 

Proč je plno mužů neúspěšných při pokusech sbalit ženu? Být milým a dostupným obvykle nebývá ta správná cesta

 

Mnohé z populárních dívek jsou například na svou popularitu zvyklé. Na Instagramu mají tisíce followerů, obvykle jsou neuvěřitelně pěkné a když přijdou do nového kolektivu, čtyři pětiny kluků se pokusí navázat nějaký kontakt, přičemž jsou součástí často evidentní pokusy o balení. Tím, že však projevují zájem, se automaticky vzdávají dominantní sociální pozice, protože nabízejí to, na co je žena zvyklá. Pozornost.

 

Pokud bude muž udržovat dostatečně dobré kamarádské vztahy, aby spolu dvojice neměla problém vyměnit si několik desítek vět denně, pokud se bude stavět na vyšší sociální pozici a například dívce nebude doručovat pozornost, na jakou je zvyklá, časem zjistí, že právě ona bude ta, kdo bude vyhledávat jeho pozornost.

 

Proč je plno mužů neúspěšných při pokusech sbalit ženu? Být milým a dostupným obvykle nebývá ta správná cesta

 

Všechny tyto principy se poprvé objevily u autora této knihy, ale většina jeho názorů a návodů je dnes již zastaralých. Doba technologií všechno mění, a tak se mění i způsob komunikace, kterou musíme adresovat ostatním. Dokonce i ta nejznámější self-improvement kniha nadesignovaná přesně pro zlepšení tvé komunikace, How to Win Friends and Influence People (Dale Carnegie) se již dočkala několik revizí jen proto, že doba zkrátka příliš pokročila.

 

I když se v našich příkladech obvykle zmiňuje muž snažící se získat vytyčenou ženu, není důvod, proč by to nemělo fungovat i naopak, akorát muž je povětšinou ten, kdo se úporně snaží ulovit opačné pohlaví. Principy však klidně platí i na obyčejné a běžné mezilidské vztahy. Pokud budeš výše ty, lidé půjdou za tebou.

Ohodnoť článek
195
Sdílej článek
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a ohodnotit článek.
Přihlásit se
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Jako neregistrovaný jsi tento měsíc přečetl už 1/40 článků. Přihlas se pro neomezený přístup. Jako neregistrovaný jsi přečetl už 1/40 článků za měsíc. PŘIHLÁSIT / REGISTROVAT PŘIHLÁSIT
Nejčtenější
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.