E3 je za rohem, a tak je vhodný čas podívat se na to, na které prezentované tituly se těšíme nejvíce.
Každoroční letní Vánoce všech hráčů jsou zde opět. Už za pár dní se začne veletrh E3, kde budou své připravované či dosud neodhalené hry prezentovat EA, Microsoft, Ubisoft, Sony, Nintendo, Square Enix, Bethesda a Devolver Digital (pokud na to půjdou loňským stylem, máme se na co těšit). PC komunitu potěší zase PC Gaming Show.
A proč zmiňujeme jen tyto vydavatele? Protože jen oni budou mít hlavní konference, které si budeme moci prohlédnout přes streamy. Jako každý rok, i tentokrát se dočkáme několika překvapení a šokujících oznámení i příjemných novinek, ale dnes se nebudeme zabývat spekulacemi.
V článku se budeme bavit jen o již oznámených hrách, u kterých máme potvrzeno, že je uvidíme na E3. Nečekejte tedy info o žádném Devil May Cry 5, nových Gearsech, nejnovějším remaku Bluepointu či Splinter Cell. Časy a data konferencí naleznete na tomto odkazu.
A teď si už pojďme posvítit na našich 10 nejočekávanějších her. Pokud čtete herní články na Refresheru, víte, jak hry milujeme a že už máme i něco málo nahráno. Nemusíte se tedy bát, že byste se sledováním níže přiložených her spálili.
A aby nedošlo k nedorozumění, vězte, že jde o seznam, ne žebříček, takže žádný index očekávanosti zde nenajdete.
1. Metro Exodus – 4A Games (kreativní režisér hry – Andriy Prokhorov), jaro 2019
Milovníci románů Dmitry Glukhovského a jejich herních adaptací mají o své neočekávanější hře jasno. Od poslední návštěvy postapokalyptického světa série Metro uběhlo již několik let a my pevně věříme, že se na návrat do kůže starého známého Arťoma těšíte stejně jako my.
Na rozdíl od předešlých dílů se ale novinka s podtitulem Exodus dočká několika zásadních změn. Jelikož se totiž hlavní hrdina z úzkých a dlouhých tunelů ruského metra vydává ven na povrch, čekají nás daleko otevřenější úrovně. Nejedná se o otevřený svět v pravém slova smyslu, rozhodně nám však hra nabídne mnohem více svobody než dříve. Zároveň se ale tvůrci nechali slyšet, že se nechtějí zcela vzdát i tradičních lineárních úrovní, hra tedy bude jakýmsi mixem obojího.
Větší míra svobody se přenese také do samotné hratelnosti a herních mechanismů. Arťom si totiž bude moci své zbraně upravovat a vylepšovat více než kdy dříve. Tvůrci navíc slibují i porci nových prvků, které zatím drží v tajnosti.
Co se příběhu týče, tak ten se bude odehrávat několik let po událostech posledního dílu série. Arťom se vydává pryč z podzemí a s vidinou lepšího života se vydává kamsi směrem na východ. Na své cestě se přidá ke skupině zvané Spartan Rangers a během jeho ročního putování po nehostinné pustině budeme sledovat změnu všech ročních období. Jeden z tvůrců se navíc naznačil, že nový přírůstek do série by mohl být o něco optimističtější než jeho předchůdci. Necháme se tedy překvapit.
2. The Last of Us Part 2 – Naughty Dog (režisér a kreativní megamind hry – Neil Druckman), jaro 2019
Neil měl po odchodu herního režiséra (game director) Bruce Straleyho, se kterým to spolu táhli už od dob prvního Uncharted, volné ruce. Mnozí se obávali, že ztráta takového talentu se podepíše pod kvalitě gameplaye pokračování nejlepší hry 21. století, ale opak může být pravdou.
Straleyho nahradil Kurt Murgenau, jeden ze dvou režisérů Uncharted: The Lost Legacy, což v hráčích vzbudilo množství vzrušení a uklidnění. Neil má za sebou momentálně celé Naughty Dog a od hry se neočekává nic jiného než menší „second coming“.
Cory Barlog ale Neilovi nasadil laťku hodně vysoko a bude zajímavé sledovat, zda Neil přinese do herního průmyslu nějaké ty revoluční myšlenky. Nemůžeme se už dočkat škrcení grázlů, stealthu, dialogů či multiplayeru (jednička měla vynikající multiplayer), ale hlavně jsme zvědaví, zda nás znovu posadí příběh na zadky.
Dvojka nás v příběhu posune o 6 let, přičemž budeme hrát za Ellie. Možná se podíváme i na začátky epidemie, konkrétně na matku hrdinky. Spekuluje se totiž, že právě ji jsme viděli v brutálním traileru z Paris Games Week. Ale tady to už ukončíme, protože se mi pomalu začínají sbíhat sliny na sepsání celého preview. Možná tedy po E3
Do té doby vězte, že se můžete připravit na delší gameplay reveal a ukázku graficky pravděpodobně nejkrásnější hry pod Sluncem.
3. Death Stranding – Kojima Productions (kreativní režisér hry – Hideo Kodžima), TBA
Kultovního herního designéra Hidea Kodžimu zřejmě není třeba představovat. Japonský tvůrce si po odchodu z Konami založil nové studio, v němž v současné době vzniká jedna z nejočekávanějších exkluzivit pro PS4. A již od prvních ukázek je jasné, že ve hře se budou opět mísit pro autora typické prvky tajemna, surrealismu a filozofické myšlenky, které byly příznačné i pro legendární sérii Metal Gear Solid.
O hře zatím víme spíše jen útržkovité informace, jako například to, že se má jednat o akční hru ve velkém otevřeném světě s bohatou mírou svobody. Hrát budeme moci sólo, ale stejně tak má hra nabízet i jakousi novou formu multiplayerové kooperace.
Zajímavě zní také systém úmrtí. Smrt totiž pravděpodobně nepovede jen k běžnému nahrání poslední uložené pozice jako v ostatních titulech, ale hráč poputuje do jakéhosi očistce, než se bude moci navrátit zpátky do svého těla.
Na hře se také podílejí herci jako Norman Reedus (The Walking Dead), Mads Mikkelsen (Hannibal) a v neposlední řadě i režisér Guillermo del Toro, který s Kodžimou spojil síly už v minulosti při nedokončeném projektu Silent Hills.
Vydání hry je v tuto chvíli stále v nedohlednu, podle Kodžimy by se však mělo vše stihnout ještě před rokem 2020. Do té doby je ještě času hodně, už nyní jsou ale naše očekávání opravdu vysoká.
4. Shadows Die Twice – From Software (kreativní režisér hry – Hidetaka Miyazaki), TBA
Nastávající projekt japonského studia From Software je stále velkou neznámou, jelikož kromě krátkého teaseru, zakončeného frází „Shadows Die Twice“, nám tvůrci zatím žádné bližší informace nenabídli. To se ale snad už na brzy změní.
Podle dosavadních zvěstí se má titul co do atmosféry a hratelnosti nést v duchu série Dark Souls, díky které tým tvůrců udělal díru do světa. Zároveň ale hra prý nabídne jiné zpracování boss fightů a přímočařejší vyprávění příběhu, který by se měl odehrávat ve starém Japonsku. Zde se máme střetnout s fanatickým kultem, který přináší svým božstvům lidské oběti a na svých otrocích provádí hrozivé experimenty.
Herní svět má být také znatelně otevřenější a střídat by se zde měl denní a noční cyklus, přičemž vždy po zapadnutí slunce by se nepřátelé měli stát ještě o něco silnějšími než ve dne (podobně tedy jako například v Dying Light). A stejně jako v již zmiňované Dark Souls sérii bude mít hráč opět možnost změřit své síly s ostatními hráči v PvP zápasech.
Je však třeba mít stále na paměti, že v tomto případě pracujeme zatím stále s dohady a nepotvrzenými informacemi, jak teda hra bude ve finále vypadat, si budeme muset ještě chvíli počkat. Už teď jsme ale zvědaví.
5. Ghost of Tsushima – Sucker Punch (kreativní režisér hry – Nate Fox), jaro/léto 2019
Píše se rok 1274 a vy jste jedním z posledních žijících samurajů na ostrově Tsushima. Ten totiž napadli Mongolové a nenechali za sebou kámen na kameni. Nepřežijete a abyste se pomstili, se musíte stát duchem.
Z této synopse nám vyplývá, že se z obávaného samuraje stane „nindža“ prahnoucí po krvi Mongolů. Nemusíte se však bát, že by hra ignorovala krásy feudálního Japonska či samurajský svět. Už debutový trailer naznačil, že nám při výletu do starého Japonska padne čelist.
Tvůrci série Sly Cooper (PS2) a inFamous (PS3 a PS4) se konečně rozhodli vytvořit novou IP a podle všeho to bude stát za to. Ghost of Tsushima vypadá na ojedinělou, originální a vizuálně nádhernou hru v neokoukaném prostředí, které učarovalo mnohým.
Bohužel, o hře toho zatím mnoho nevíme, protože od oznámení na loňském Paris Games Week vývojáři nepřinesli žádné nové informace. I kvůli tomu se tento titul mohl objevit v dnešním článku. Sony totiž slíbilo, že na E3 ukáže hru v celé své kráse, což mimo jiné znamená i gameplay. HYPE.
6. Cyberpunk 2077 – CD Projekt Red (kreativní režisér – Mateusz Kanik) - 2020?
Na Cyberpunku se pracuje již několik let a vývojářský tým je mnohem větší než ten pro Witchera 3. A že už to byla kolosální produkce. Počítáme s tím, že Cyberpunk pod vedením Mateusze Kanika vyjde v roce 2020, protože na E3 bude, ale údajně se bude titul prezentovat za zavřenými dveřmi.
To znamená, že najdeme nějaké to preview na stránkách různých magazínů, přičemž my běžní smrtelníci uvidíme nějaký ten nový trailer a gameplay nám bude stále cizí. To ale nevadí, protože na vše dobré se vyplatí počkat.
Cyberpunk má být značně odlišnou hrou, než jakou je třetí Zaklínač. Má být rozsáhlejší, údajně s důrazem na vytváření vlastní postavy a mnoha tříd, které ovlivní celý příběh... upřímně, o Cyberpunku je již tolik informací či nepotvrzených detailů, že je nemožné natlačit je do 4 odstavců.
Vězte, že půjde o velkolepou hru, na kterou jen tak brzy nezapomeneme. Kyberpunkové prostředí snad nabídne i atmosféru Blade Runnera a dalších klasik. Do nejnovějšího projektu Poláků vkládáme velké naděje.
7. Spider-Man – Insomniac Games (kreatívny režisér Bryan Intihar a herný režisér Ryan Smith), 7. september 2018
V pořadí 3. a ne poslední exkluzivita pro PS4 v tomto článku měla původně být obrovským system sellerem pro PS4. Na tom se sice nic nemění, ale nakonec to může být jinak, protože God of War láme jeden rekord za druhým a je na cestě stát se nejúspěšnější exkluzivní hrou pro PlayStation 4.
Spider-Man však má potenciál prodat ještě více, obzvláště když si pomyslíme, kdo stojí za jeho vývojem, jak úžasně hra vypadá a že se může svézt na aktuální silné marvelácké vlně. Nějaký ten trailer, ve kterém by se objevilo i pár dalších marveláckých hrdinů, by určitě ještě pozvedl vlnu nadšení a očekávání, ale rozhodně Spider-Mana nevnímejte jako Avengers hru.
Vžijeme se jen do kůže Petera Parkera aka Spider-Mana, přičemž se objeví i pár sekcí, kde budeme hrát za Mary Jane. Parker má v tomto příběhu pavoučí schopnosti již 8 let, momentálně chodí s Mary Jane a trápí ho problémy běžného dospělého muže žijícího v New Yorku bez množství peněz.
A i když nás příběh láká a postavy mohou být skvěle napsány, všichni se už nejvíce těšíme na mechaniku soubojů a hlavně traversal system, tedy způsob pohybu Spideyho. Nakonec, stačí se podívat na nějaké ty gameplay záběry a hned je vám jasné, proč se hry nemůžeme dočkat.
8. Dreams – Media Molecule (kreativní režisér hry – Mark Healey), 2018
O této ambiciózní hře od Sony je zřejmě snazší říct, co není, než co je. Rozhodně to není běžný titul, jakých jsou v krámě desítky. Z toho, co zatím víme, se má jednat o sandboxovou adventuru, v níž si budeme moci sami vytvářet další hry nejrůznějšího druhu.
Tvůrci z Media Molecule vás tak nechají vytvořit si zcela vlastní úrovně úplně od nuly nebo můžete například stavět na již předem připravených tamplatech. Vytvářet budeme moci dokonce i vlastní cutscény s vlastním hudebním podkresem a podobně. Fantazii se zkrátka meze nekladou a pokud tedy máte tvůrčího ducha, určitě byste v Dreams mohli najít zalíbení.
9. Beyond Good and Evil 2 – Ubisoft Montpellier (kreativní režisér hry – Michel Ancel), TBA
Beyond Good and Evil 2 nemá být přímým pokračováním kultovního prvního dílu, ale jednat se má spíše o duchovního nástupce a prequel. I tak jsme ale rozhodně zvědaví, jak hra bude ve finále vypadat.
Už nyní víme, že dřívější hrdiny vystřídají noví a podle dosavadních informací na nás čeká obrovský herní svět. A ne jeden. Ve hře totiž budeme moci bez jakéhokoli nahrávání (!) cestovat celou zdejší sluneční soustavou, navštěvovat různé planety a zde plnit mise. A to buď sami, nebo v multiplayeru. Právě online prvky mají být pro hru jedním ze základních stavebních kamenů.
Jak sám Michel Ancel tvrdí, titul má být skutečně masivní, a to i co se týče herního obsahu. Některé hráče možná zklame výrazný odklon od konceptu původní hry, ale i tak nás nový díl oslovil a jsme na něj zvědaví.
10. Assassin's Creed Odyssey – Ubisoft, 2018/2019
Z Egypta do Řecka. Právě tam se vydáme v nadcházejícím pokračování letité série Assassin’s Creed, které nám Ubisoft v pátek odhalil v první krátké upoutávce. Kromě té se s námi tvůrci o žádné konkrétnější informace nepodělili, a tak si na úplné odhalení hry budeme muset počkat až na veletrh E3, kde by se hra měla pravděpodobně předvést v celé své kráse.
Některé klepy zatím hovoří hned o dvou hrdinech, mezi kterými bychom měli během hry volně přepínat, podobně jako tomu bylo například ve viktoriánském dílu Syndicate. V Odyssey ale mají mít postavy jiné druhy schopností a také trochu odlišný orlí pohled. Údajně budeme moci bohatě upravovat jejich obleky a většího rozšíření by se měl dočkat také crafting.
Vrátit by se měly i námořní bitvy, které se staly klíčové pro Black Flag. S tím se pochopitelně pojí nejen vylepšování vaší bitevní lodě, ale také úpravy kostýmů vaší posádky, plachet a podobně. Zvěsti hovoří také o obrovské mapě s celou řadou měst, tajemných kobek a narazíme zde prý i na různé mýtické bytosti.
Již zanedlouho se tak dozvíme, co vše z toho bude hra ve výsledku skutečně obsahovat. Dočkat bychom se jí měli ještě letos na podzim, případně začátkem příštího roku.
BONUS:
The Last Night – Odd Tales (kreativní režisér hry – Tim Soret), 2018
Prvním z bonusů, který jsme se rozhodli do našeho seznamu zařadit, je indie hra The Last Night. Ta nás už při svém odhalení hned na první pohled zaujala svým úžasným vizuálním zpracováním, které dává vzpomenout mimo jiné na kultovní snímek Blade Runner.
Pokud bude hratelnost tohoto pixeartového kyberpunku stejně povedená jako jeho grafický styl, máme se rozhodně nač těšit. Již nyní však můžeme spolehlivě říct, že na to, aby studio dokázalo svým titulem okamžitě zaujmout, nebyly nutné horentní sumy či početný tým. Stačil jen dobrý nápad a skvělé provedení.
Ori and the Will of the Wisps – Moon Studios (kreativní režiséři hry – Gennadiy Korol a Thomas Mahler), 2018
Druhý bonus si opět užijí hráči na PC a Xboxu One. Pokračování celosvětově úspěšné plošinovky Ori and the Blind Forrest hráče přenese zpátky do nádherného, ručně malovaného světa, znovu nás okouzlí úžasným soundtrackem a místy potrápí vysokou obtížností.
Všechny tyto prvky, které si fanoušci zamilovali u prvního dílu, by teda neměly chybět ani u chystaného pokračování, v němž se zase necháme vtáhnout do tajemných bažin a zákoutí plných roztomilých, ale i nebezpečných bytostí. Za nás rozhodně jedna z nejočekávanějších plošinovek.