Vegetariáni zbystřete. Chystá se fastfoodová revoluce?
Počet vegetariánů a veganů roste. Ať už kvůli nadměrnému zabíjení zvířat, ekologii, zdravotním důvodům či pouhé nelibosti masových výrobků, miliony lidí po celém světě si vybírají tuto alternativu života, při které vyřadí ze svého jídelníčku maso, případně živočišné výrobky úplně.
Stále více si to uvědomují právě fastofoodové řetězce, které se chtějí přiblížit také těmto zákazníkům, a tak vymýšlejí různé speciální nabídky, kterými by i je nakrmily. Teď to ale vypadá, že ta pravá revoluce se možná teprve chystá.
Americký řetězec s rychlým občerstvením KFC se rozhodl udělat razantní krok, nad kterým by samotný Colonel Sanders nejspíš vrtěl hlavou. V kentuckém smaženém kuřeti totiž usilovně pracují na vývoji receptury na vegetariánské smažené kuře. Oblíbených pochoutek si tak budou moci dopřát i masoví nejedlíci.
Výrobek je podle informací webu Food Beast teprve ve své počáteční fázi. Recept mají k dispozici z celé korporace zatím jen dva lidé. Ti potvrdili, že vychází z jejich tajného receptu z roku 1940, obsahujícího směs 11 druhů bylinek a koření, takže vegetariáni rozhodně nebudou o nic ochuzeni. Tleskáme.
„Hledáme vegetariánské možnosti v reakci na nejnovější změny v životním stylu a stravovacích návycích našich zákazníků,“ potvrdil mluvčí KFC.
„Receptura je stále ještě ve velmi rané fázi, takže zkoumané alternativy jsou zatím tajné. Jakmile však recept dokončíme, ještě letos ho začneme testovat, a pokud všechno půjde dobře, už příští rok bychom mohli novou vegetariánskou variantu v našich restauracích odstartovat,“ dodal. Mezi prvními testovanými restauracemi by byly ty anglické. Poté by se mohla nabídka rozšířit i do dalších zemí.
Pokud se KFC záměr povede, můžeme jistě očekávat i reakci dalších podobně zaměřených řetězců. Společnost uvede i zdravější alternativu hranolků – v nabídce by se k nim mohla připojit např. mnohem zdravější kukuřice, lusky, atd.
Právě v Anglii před nedávnem odstartovala plošná kampaň za zdravější životní styl. Vyzývá výrobce a distributory potravin, aby snížili počet kalorií ve svých produktech. KFC chce do roku 2020 vytvořit nabídku jídel pod 600 kalorií a v řádech několika let ji pak ještě o 20 procent kalorií snížit.