Nejdříve se světu ukázalo kombi, nyní už i nový sedan.
Volvo netají své velké ambice a zejména poslední roky jsme svědky toho, že to myslí opravdu vážně. Zcela nový vítr, který přišel s druhou generací XC90, se postupem času nese napříč celým portfoliem, přičemž dalším dílkem do skládačky má být model S60. Ten poznáváme v nejnovější generaci, přičemž, jak se předpokládalo, do většinové míry naváže na současné designové i technické směrování švédské automobilky. Ve výsledku tak i Volvo přistupuje na značnou unifikaci, kterou zejména poslední roky reprezentují němečtí prémioví výrobci.
Nová S60 tak ve srovnání se zbytkem obnoveného portfolia nepřichází s žádným revolučním designem. Estetický návrh novinky však musíme rozhodně jen a jen pochválit. Volvo říká, že jde o sportovní sedan, a některé detaily to i jasně potvrzují. Vpředu pochopitelně nechybí úzké LED světlomety s tradičním Thorovým kladivem. Naopak zadní partie jsou osazeny světly ve tvaru písmene E. Zajímavým tvarem disponují zadní dveře, které dostaly zalomenou spodní hranu.
Součástí nabídky budou optické pakety. Zákazník si může vybrat mezi stupni výbavy Momentum, Inscription a R-Design. Interiér je totožný s nedávno představenou variantou kombi V90, před řidičem se tedy nacházejí plně digitální budíky, zatímco ve středovém panelu dominuje na výšku umístěná 9" dotyková obrazovka Sensus. Jak je již pro Volvo zvykem, nechybí plejáda asistenčních a bezpečnostních prvků výbavy.
Připomeňme tak například systém City Safety, který slouží jako pomocník proti kolizi či technologii Pilot Assist, která je schopna na základě dopravních značek a výstupů z radarů a senzorů pomáhat řidiči řídit až do rychlosti 130 km/h bez většího zásahu. S60 stojí na platformě SPA (Scalable Product Architecture) s možností adaptivních tlumičů, a nakonec jen s výhradně benzinovými agregáty, kterým sekunduje turbodmychadlo, kompresor či hybridní technologie.
Dieselové verze D3 či D4 tak budou po ruce jen v případě praktičtější verze V60. Sedan přichází na scénu výhradně ve dvoulitrových verzích T5, T6 a T8. Prvním jmenovaným je dvoulitrový čtyřválec naladěný na výkon 184 kW / 250 koní, zatímco druhý má sílu 228 kW / 310 koní. Plug-in hybridní verze T6 poskytuje kombinovaný výkon až 250 kW / 340 koní. Třešničkou na dortu je však až provedení T8.
To přichází v „základu“ s výkonem 294 kW / 400 koní, pokud ovšem sáhnete po příplatkovém balíku Polestar Engineered, výkon poskočí až na úroveň 305 kW / 415 koní. Součástí paketu je ostatně vylepšená brzdová soustava, větší kola a tvrdší naladění podvozku. Samozřejmě, ve výkonnějších verzích se novinka spoléhá na pohon všech čtyř kol. Nejen absence naftových motorů naznačuje, že automobilka Volvo si slibuje nemalý prodej na americkém trhu. S60 se přitom bude vyrábět v továrně v Charlestonu. Velká expanze se ale očekává i v Číně.