Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
1. prosince 2018 13:59
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Zvenku evoluce, uvnitř revoluce. Ikonické Porsche 911 přichází v propracované osmé generaci

TECH
Uložit Uložené

Legendární sporťák v nejlepší formě.

Dočkali jsme se. Vrcholem oslav 70. narozením sportovních vozů Porsche je odhalení zcela nové, v pořadí osmé generace ikonické 911. Jedna z posledních nejočekávanějších novinek letošního roku je tak realitou. K slavnostnímu odhalení generace 992 došlo na autosalonu v Los Angeles, kde se světu ukázaly první verze.

Jak je již zvykem, žádné revoluční designové změny nečekej, opět nám automobilka servíruje tradičně střiženou 911, která však dostala řadu nových, značně modernějších detailů. Je třeba podotknout, že většina povrchových panelů je vyrobena z hliníku, překvapením však nebude ani skutečnost, že na obou koncích najdeme výhradně LED světelnou technologii.

 

Zvenku evoluce, uvnitř revoluce. Ikonické Porsche 911 přichází v propracované osmé generaci
Zdroj: press.porsche.com

I když je novinka opravdu od podlahy nová, čelní část od předchůdce rozezná jen trénované oko autíčkáře. Přední nárazník sice prošel decentními úpravami, tvar světel jako takových se prakticky na pohled nezměnil.

Matrix-LED technologie dostala propracovanější grafiku a funkcionalitu. Porsche následně upozorňuje na fakt, že předek vozu je o 45 milimetrů širší než dosud.

Z profilu vyznívá pověstná linie, kde se plus minus nic nemění, pozorné oko si však všimne kliky dveří, která je více skrytá a zapuštěná do panelů dveří. Gró postřehnutelných změn evidujeme vzadu, kde zaujmou nejen vystupující a navzájem propojená koncová LED světla, ale i propracovaný kryt motoru či úplně jiný tvar nárazníku.

Pod zadní okno se totiž nastěhovaly vertikálně lamely s integrovaným třetím brzdovým světlem, zatímco značka si své místo našla mnohem níž, mezi dvojicí rozměrných koncovek výfuku. Jsou zasazeny přímo do širšího nárazníku.

Zvenku evoluce, uvnitř revoluce. Ikonické Porsche 911 přichází v propracované osmé generaci
Zdroj: press.porsche.com

Revoluce se následně odehrává v interiéru, kde je změn mnohem více než v exteriéru. Za novým volantem se nadále nachází centrálně umístěný analogový otáčkoměr, z obou stran ho už však obklopuje dvojice bezrámových displejů, které umí zobrazovat obsah ve čtyřech virtuálních kruzích. Grafika a zobrazení jsou přitom plně konfigurovatelné.

Střední části palubky už kraluje 10,9" dotyková obrazovka infotainmentu PCM. Pod širokoúhlým displejem je 5 hlavních fyzických tlačítek, kromě nich ale zbytek ovládacích prvků najdeme v středovém tunelu. Z něho vyčnívá zcela nový volič převodovky, který někteří přirovnávají k panáčkovi LEGO.

Koncepce palubní desky vychází z nových generaci modelů Panamera a Cayenne, v tomto případě však ještě více přistupuje na ryze sportovní stránku a zaměření vozu. Mezi nové vychytávky patří vůbec poprvé přítomné noční vidění Night Vision Assist s termovizní kamerou, zmínit však můžeme i režim Porsche Wet Mode, který je určen pro jízdu na mokré vozovce.

Zvenku evoluce, uvnitř revoluce. Ikonické Porsche 911 přichází v propracované osmé generaci
Zdroj: press.porsche.com

Nová 992 přijde na trh v úvodu jen ve dvou provedeních – Carrera S a Carrera 4S. Jejich společným znakem je samozřejmě v zadní části uložený přeplňovaný šestiválec, který mezigeneračně nabízí více výkonu, a nová osmistupňová dvouspojková převodovka.

Plochý třílitr v základě disponuje silou 331 kW/450 koní, což je o 30 koní více než měla dosud verze s dodatkem S. Porsche mluví o novém uložení turbodmychadel, propracovaném chlazení a vstřikování paliva.

Verze s výhradně zadním pohonem dokáže akcelerovat na stovku za 3,7 sekundy, zatímco provedení Carrera 4S s pohonem všech čtyř kol vysprintuje z klidu na rychlost 100 km/h za 3,6 sekundy. Ani v tomto případě však nebude chybět paket Sport Chrono, který tyto časy dokáže stlačit ještě o 0,2 sekundy. Maximální rychlost je v obou případech přes 300 km/h – 4S dokáže uhánět rychlostí 306 km/h, zatímco S až 308 km/h.

Zapomínat v dnešní době nelze ani na spotřebu – v průměru by měly novinky dokázat jezdit za přibližně 9 litrů na sto kilometrů. Na závěr dodejme, že základní cena novinky na německém trhu je 120 tisíc eur (3,1 milionu korun), verze 911 Carrera 4S startuje na částce od 128 tisíc eur (3,3 milionu korun). Prodej byl již spuštěn.

Domů
Sdílet
Diskuse