Skandinávská značka chce výrazněji zapracovat na bezpečnosti.
Když si člověk vybírá nové auto a chce nejbezpečnější model na trhu, svou pozornost může obrátit na značku Volvo. Skandinávský výrobce aut se stal legendárním díky prioritě bezpečnosti, což dokazuje pomocí nové iniciativy. Automobilka na začátku tohoto týdne prohlásila, že všechny její nové vozy budou mít svou maximální rychlost omezenou na 180 kilometrů za hodinu.
Ač by z pohledu některých zákazníků mohlo jít o nepochopitelný krok, automobilka si své rozhodnutí dobře promyslela. Je přitom součástí dlouholeté vize Vision 2020, jejímž cílem je snížit a nakonec úplně odstranit smrtelné nehody pasažérů ve svých modelech. V praxi by to mělo znamenat, že v autech značky Volvo by v následujících letech neměli umírat vůbec žádní lidé.

S tímto cílem přišla značka již v roce 2007 a odmítá se ho vzdát. Šéf automobilky Hakan Samuelsson médiím vysvětloval, že Volvo již dnes zaznamenává výrazně snížený počet úmrtí ve svých modelech ve srovnání s konkurencí, ale pokud chce stihnout svůj cíl v roce 2020, musí na bezpečnosti o trochu výrazněji zapracovat.
Do těchto plánů proto zahrnulo i zavedení nové inovativní technologie, která chce pomocí kamer monitorovat řidiče a zjišťovat, zda náhodou nesedí za volantem pod vlivem alkoholu, drog nebo zda se dostatečně soustředí na provoz.
Ba co víc, Volvo by chtělo pomocí GPS v budoucnu automaticky omezovat maximální možnou rychlost například v zónách kolem škol. I kdybys v nich chtěl jet rychleji, auto by prostě vyhodnotilo, že v takové oblasti hrozí riziko, a nedovolilo by ti zrychlit.
Část lidí vnímá tyto návrhy jako omezující a mnozí tvrdí, že Volvo ztratí fanoušky i zákazníky. Automobilka zareagovala vzkazem o zavedení tříbodových bezpečnostních pásů, které se do aut skandinávské značky začaly dostávat v roce 1959. Tehdy je mnoho lidí považovalo za příliš omezující, ale dnes bys běžné auto bez takovýchto pásů nenašel.