Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Neděle 18. 8. 2019 svátek má Helena, Jelena

hledej na refresheru

Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
Ve spolupráci

s ENTER by The Address Idea.

Co je ve spolupráci?

Jedná se o obsah, který chtěl REFRESHER vytvořit, ale vznikl i díky spolupráci s inzerentem. Inzerent do obsahu nezasahoval vůbec, maximálně poskytl informace, fakta a návrhy na úpravu.

Móda - Oblečení
3
Vladimír Baško
30. duben 2019, 20:35

ENTER je nejzajímavější prodejna oblečení u nás. Nabízí unikátní kousky, které jinde nenajdeš

Prohlédni si fotoreportáž z nejunikátnější prodejny s oblečením v Praze a přečti si rozhovor s jejím manažerem.

Vladimír Baško
30. duben 2019, 20:35
ENTER je nejzajímavější prodejna oblečení u nás. Nabízí unikátní kousky, které jinde nenajdeš
Zdroj: Antonín Havlík / Refresher
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
3
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Ve spolupráci

s ENTER by The Address Idea.

Více info

V Praze můžeš narazit na několik zajímavých prodejen s oblečením. Najdeš tu butiky s luxusními značkami, se streetwearovou módou, butiky českých a slovenských módních návrhářů nebo výběrové second handy. Pouze jeden z nich však zastřešuje všechny tři kategorie a ještě mnohem více. Je jím dvoupatrová prodejna ENTER by The Address Idea na ulici 28. října.

 

Ať už tě osloví čeští nebo slovenští módní návrháři jako Anna Mimieux, Melisa Minca nebo Lukáš Krnáč, unikátní oblečení od světových značek, které v našich končinách jinde neseženete, nebo si to zamíříš přímo na eskalátor, který tě vynese do prostorné secondhandové části plné dechberoucích historických kousků, s prázdnýma rukama z ENTER dozajista neodejdeš.

 

My jsme prodejnu navštívili a osobně jsme si popovídali s jejím manažerem Danielem Degenem. Ten nám nejenže přiblížil některé ze značek a vzácných kousků, které prodávají, způsob jejich nakupování a prodeje, nebo unikátní služby, které v prodejně navíc nabízejí, ale poodhalil také tajemství obchodování se secondhandovým zbožím.

 

enter rozhovor

 

Co je zač The Address Idea?

Společnost The Addres Idea založil Eugenio Bramerini, který přetvořil Pařížskou ulici do podoby, v jaké ji známe dnes. Přinesl sem ty luxusní značky. Primárně jsme se zaměřovali na módu – měli jsme několik obchodů. Butik ENTER je nejstarším z nich. Momentálně provozujeme i restaurace. Máme japonský Kitchen Ramen Bar v ulici 28. října a restauraci Kafka v Široké ulici.

 

V čem spočívá její filozofie?

Po celou dobu, co v Praze podnikáme, se vždycky snažíme přinést něco jiného, než na co jsou lidi zvyklí. Najdeme nejlepší lokaci, protože úspěch v byznysu souvisí i s tím, v jakým místě se nachází. To znamená to „The Address“.  „Idea“ pak znamená nápad, který do místa přivedeme. Ať už je to móda, ať už je to jídlo... Máme obchod s oblečením, ale není to klasickej obchod s oblečením, máme japonskou restauraci, ale není tak úplně japonská. Je třeba to vidět.

 

Dnes se budeme věnovat prodejně s oblečením ENTER. Jaký je její koncept?

Prodejna funguje od roku 2008 a její koncept se různě formoval. Někdo to zná jako místo, kde se prodávají holínky, někdo to má spojené s Paul Frank. V současnosti je to primárně o tom, že spodní patro je věnováno českým, slovenským a mezinárodním značkám, které se nám líbí, jsou autentický, mají dlouhou historii nebo jsou součástí určité kultury. Jako třeba Volchok a Sputnik 1985 z Ruska nebo Vanson z Ameriky, které hodně lidí nezná.

 

Vrchní patro je věnováno prodeji použitýho vintage oblečení, které prodáváme taky na váhu, což je v český republice ojedinělý koncept. V second handech po celým světe je normální, že se oblečení prodává na kila. U nás to dlouho nebylo.

 

Děláme i úpravu oděvů. Ve druhém patře máme švadlenu, která šije a máme tam i stroj na cvokování. Můžete k nám přinést boty které můžeme ocvokovat, můžete k nám přinést bundu, kterou můžeme popsat. Můžeme něco přešít, jakkoliv to upravit.

 

Jakým způsobem si vybíráte české a slovenské módní návrháře, jejichž oblečení prodáváte?

Je důležitý, aby nás ta značka nějakým způsobem oslovila a byla v souladu s tím, co děláme. Jde nám přimárně o vytvoření synergie. Musíme cítit, jestli to, co ta značka dělá, myslí opravdu vážně a chce se spolupodílet na něčem větším, nejenom vzít věci, položit je na štender a očekávat prodej, ale i o vytváření nějaký komunity.

 

Tím, že je umístíme do naši prodejny, jsme schopní českým a slovenským značkám přinést množství turistů, kteří by je hledali těžko. My zase od nich očekáváme tu lokální klientelu, protože oni vytvářejí komunitu kolem sebe na naší půdě. „My vám dáme turisty, vy nám dáte lokální lidi,“ jde o synergii.

 

enter rozhovor

enter rozhovor

enter rozhovor

 

Každému určitě padne do oka gigantická nabídka vintageových tenisek z druhé ruky. Jak staré mohou být?

To je od kažého kusu různé. Máme boty od Yohji Yamamoto z roku 1998, máme tenisky od Converse, který můžou být deset let starý, ale máme i novější limitované edice. Záleží na tom, co zrovna najdeme. Ta práce s použitým zbožím je o hledání. My musíme jet za dodavatelem a podívat se, co má, zkoumat to, pátrat po tom, jak starý to může být. Ti dodavatelé kolikrát ani nemusí vědet, jak starý ty věci jsou.

 

Jak se k produktům z druhé ruky dostáváte?

Přes spoustu odpadu (smích). Jsou společnosti, které se vintage módou zabývají několik generací a jsou na různých místech světa, jelikož se oblečení zbavují lidi po celým světe. Naši dodavatelé jsou z Ameriky, Británie, Německa, Itálie... Jdeme k nim do skladů a hledáme věci podle kategorií, protože second handy nabízejí stejný zboží po celým světe. Všude uvidíte starý džíny, armádní bundy, kožený bundy... Tohle vyhledáváme i my.

 

Cestujete tím pádem po celém světě a jednotlivé kousky si vybíráte osobně?

Je to 50 na 50. Ne všechno se dá vybrat ručně. Někam jet a opravdu si na každý kus sáhnout, podívat se naň a popřemýšlet nad tím, který zákazník by to mohl koupit, je ta nejdražší metoda nákupu. A samozřejmě, že se to pak promítá i v prodejní ceně toho produktu.

 

Děláme i objednávky jako normální maloobchod, a to ve smyslu, že objednáme 150 kusů džínů, který mi dodavatel připraví, a já jenom zkontroluju, jestli je vše v pořádku – spočítám je, přesvědčím se, jestli nejsou poškozený a podobně...

 

S nákupem ale souvisí i hodně cestování, protože je to hodně rizikový byznys. A to z toho důvodu, že se v podstatě obchoduje s něčím, co už někdo vyhodil a nikde nejsou žádné stanovy toho, jak má zboží vypadat. Neexistuje garance, všechno je o důvěře zákazníka a dodavatele. A někdy prostě dodavatelé nemusí být fér.

 

Sice vám doopravdy pošlou 20 péřovejch bund, jak jste se domluvili, ale ty bundy můžou být špinavý, můžou smrdět, můžou být roztrhaný... To riziko tam prostě je. To znamená, že za dodavatelem musíme osobně jet a přesvědčit se, že je vše v pořádku.

 

Dochází často k takovýmto nepříjemnostem?

Nám se to zatím ještě nestalo, protože si dáváme pozor. Od kolegů z branže ale víme, že se to stává. Samozřejmě, čím víc chtějí obchodníci ušetřit, tím víc může nastat taková situace. Nejjednodušší je objednat sto kilogramů oblečení a nechat si to poslat do Prahy. To, co těch sto kilogramů ale obsahuje, už nikdo negarantuje. Máte sice skvělou nákupní cenu, ale můžete si zadělat obchod neprodejným zbožím. My se tomu snažíme vyvarovat.

 

Fungují second handy na základě takového „zajíce v pytli“ běžně?

Existuje mnoho řetězců, který mají zajištěný odběr nenositelných kusů a to jim dává prostor pro možnost nákupu „zajíce v pytli.“ Například prodejem do zemí třetího světa. Většinou je to ale síť spojená i s třídírnama oblečení původem z charitativních kontejnerů. Z těch kontejnerů se tříděná část oblečení vrací zpátky do oběhu přes second-handy a charitu. Co nelze vrátit zpět do oběhu se drtí a používá na hadry, nebo výplně autosedaček.

 

Pokud tedy second hand nemá takové zadní vrátka, tak risk v podobě nákupu kontejnerů – kdy se nebavíme o nákupu na kusy, ale na tuny, není chytrá volba.

 

enter rozhovorenter rozhovor

enter rozhovor

 

Na jaké oblečení se tedy zaměřujete ve vašem second handu vy?

My se snažíme obsáhnout co nejvíc kategorií, který by mohly zajímat naše zákazníky. A i když to není úplně tak pravda, že by secondhandová móda nepodlehla trendům, ale když pracujeme s tím co lidi vyhoděj, jde si to tak trochu proti sobě. Aktuálně je v trendu sportswear.

 

Sportovní oblečení?

Módní designéři používají sportovní prvky nebo oficiálně spolupracujou se sportovníma značkama. Lidi proto vyhledávají sportovní mikiny, tepláky, soupravy... Tohle momentálně lidi hodně chtějí. Dá se říct, že sportswear je aktuálně nejžádanější položkou, proto se na něj nejvíc zaměřujeme. Prodává se to líp než třeba kožená bunda.

 

Jaké jsou ty další kategorie?

Máme i formální věci – saka, kabáty, šaty pro ženy, máme věci spojený s motorkářskou kulturou – kožené bundy, kožený boty, máme army sekci – košile, které používají vojáci, maskáčový kalhoty, parky, letecké kožené bundy, máme denimovou sekci, která souvisí s workwearem – overaly, lacláče... Kategorií v módě tolik není, furt čerpá z těch stejných zdrojů, jako jsou práce, sport, válka a různý subkultury.

 

enter rozhovor

enter rozhovor

enter rozhovor

 

Jde o skutečné vojenské oblečení? Z jakých období pochází?

Někdo jede jen po estetice toho produktu a vůbec neřeší, z jakýho období pochází. Zajímá ho jenom cena a to, jak to na něm vypadá. Máme proto i mladší věci, ale máme i kousky například z roku 1951, což jsou field jackets, které sloužily ve válkách v Koreji a ve Vietnamu. Byl to tehdejší nejoblíbenější oděv, protože jsou praktické. Vojáci je využívali v akci i v civilu.

 

Přežila svoji dobu a je to často vyhledávaný kousek jako třeba i M65 bunda. Tu nosil Robert De Niro ve filmu Taxi Driver. Z bundy se stal dnes již kultovní oděv a můžeme ji vidět na ulici v různých podobách od různých výrobců. Číslo vždy značí rok, kdy danej produkt uvedli do výroby, v tomhle případě v roce 1965.

 

Jaké další zajímavé kousky nabízíte?

Máme třeba levisky s velkým „E“. V roce 1971 se v Levi's rozhodli, že změní svoje logo a místo velkýho „E“ v názvu značky začali používat malý „e“. Když najdete džíny s velkým „E“, znamená to, že jsou z těch dob. Pokud to nejsou padělky. Ty pravý můžou stát od 10 000 korun. Nejdražší se prodaly snad za 46 000 dolarů. To byly levisky, které vykopali v poušti v Nevadě a zjistili, že jsou jedny z prvních originálních kusů. Archiv Levi's za ně pak zaplatil takovou sumu.

 

German Army Trainers jsou taky zajímavá věc. Stojí za nimi příběh s bratry Dasslerovými (pozn. red.: Adolf Dassler – zakladatel adidas, Rudolf Dassler – zakladatel Puma), kteří zápasili o to, aby dostali kontrakt na jejich výrobu. Ve výsledku ho dostali oba dva, takže jsou mezi nimi jisté nepatrné rozdíly, ale silueta je kultovní. Vypadají jako tenisky adidas Samba. I Margiela udělal jejich kopii. Je to zkrátka silueta, která se taky vyskytuje u mnoha výrobců a my nabízíme tu původní.

 

enter rozhovorenter rozhovor

enter rozhovor

 

Jaký nejdražší kousek aktuálně prodáváte?

Nejdražší nabízené zboží jsou naše motorky z výlohy, ale co se týče oblečení je to vojenská letecká bunda B-3 od Aero Leather Clothing s ovčí kožešinou. Stojí 37 000 korun. Je to skotská značka. Dělají všechno hodně poctivě. Celou bundu dělá jedinej člověk. Při výrobě používají kůži ze zvířat, které jsou zabity za účelem spotřeby masa – nezabíjejí zvířata, jenom aby z nich vyrobili bundu.

 

Zmiňoval jste prodej na kila. Máte tu váhu a ceník produktů v závislosti na jejich hmotnosti. Proč něco stojí 25 eur a něco až 80 eur za jedno kilo?

Cílíme na to, aby si u nás každý, kdo nás navštíví, mohl něco odnést. Můžete k nám přijít s 500 Kč a víte, že si můžete něco dobrého pořídit. Stejně tak u nás můžete nechat několik tisíc za luxusní značky, jako třeba Moncler, Gucci, Versace, které také prodáváme na váhu.

 

enter rozhovorenter rozhovor

 

Jak často obměňujete zboží?

Nový věci se nám v obchodě objevují každé pondělí. Není to ale tak, že by pokaždé obchod vypadal jinak. Spíš je to formou dropů. To, že prodáváme na kila, což bývá cenově výhodnější, urychluje proces prodeje. Kdysi měl obchod pověst, že jsou tam vždycky stejné věci jen na jiném místě. Teď to tak už není.

 

To, co se objeví v pondělí na našem Instagramu, tam už v ten samý den nemusí bejt, protože přijdou lidi a koupí si to. Co se týče nových značek a českých designerů, to závisí na tom, jak zvládají nový věci produkovat – jak často mají dropy nebo kolekce. Je to většinou dvakrát ročně.

 

Mluvil jste i o úpravě oblečení. Vzadu máte šicí dílnu se stroji. Jaké kousky tu vznikají?

My se snažíme využít všechny produkty, které uvádíme do oběhu. Nemáme žádný outlet a není v našem zájmu ty věci polikvidovat, takže nejsnazší cesta, jak je obnovit, je rozstříhat je a udělat nové produkty. Kombinováním různých částí oblečení jsme schopní vytvořit zajímavý kousky. Může to být cokoliv. Ustřihneme rukávy na bundě a našijeme na ni rukávy od košile, ale může to být i kompletní přestavba bundy. Našijeme podšívku tam, kde předtím nebyla, a uděláme z ní zimní kousek.

 

Kdo pro vás šije?

Když jsme měli Work Room, ve kterém jsme dělali ucelený kolekce s větší produkci vlastního oblečení, tak pro nás šily i studentky z různých oděvních škol, ale teď je na to jenom jedna slečna.

 

enter rozhovorenter rozhovor

enter rozhovor

 

Kdo tvoří vaši klientelu?

Každý, kdo projde ulicí 28. října. Kdokoliv přijede do Prahy, může být našim klientem. Tím, že máme širokou škálu zboží, tak se to opravdu různí. Chodí k nám mladí kluci a holky, kterým je 14 let, prohlédnou si nové zboží a pak přijdou i s rodičema. Chodí k nám lidi ve věku 18–30 let. Chodí k nám i lidi kolem 50-60 let, protože chtějí autentický kousky, který jsou spojený třeba s filmovou a hudební kulturou, kterou sledovali. Máme širokou škálu zákazníků.

 

Během naší návštěvy v prodejně zazněli Limp Bizkit, Juice WRLD, Future nebo Rich The Kid, což je opravdu zajímavý hudební doprovod. Kdo se stará o hudbu?

Zaměstnanci. Je repertoár, který nehrajeme, ale jinak je to svobodný. Tím, že prodáváme oblečení vycházející z různých kultur jako třeba techno, punk, rock'n'roll, můžete slyšet hudbu od 40. let po současnost. Když k nám přijdete ráno, můžete slyšet rap, odpoledne hraje techno a večer hity 80. let. Na druhý den swing.

 

Protože k nám chodí hodně turistů, může se stát, že když přiletí hodně letadel se staršími turisty, tak hrajeme spíš starší věci. Zní to možná absurdně, ale je to tak. Může se i stát, že celý den chodí hlavně Francouzi, protože mají ve Francii nějaký prázdniny, a pak jsou nadšení, že hrajeme francouzskou hudbu. I díky tomu víc nakoupí.

 

enter rozhovor

 

Za rozhovor panu Degenovi děkujeme. ENTER je opravdu jednou z nejunikátnějších prodejen s oblečením, jaké v našich končinách můžeme najít. Odvádějí poctivou práci a výjimečnou atmosféru umocňují také sympatičtí zaměstnanci, kteří jsou připraveni ti poradit a něco ti o jednotlivých produktech povědět.

Ohodnoť článek
12
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Nejčtenější
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.