Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
18. července 2019 v 12:37
Čas čtení 0:00
Dominik Čech

Kdo byl nejlepší hráč sezóny? Bulhar, Labello a Šedivý u piva mluví o českém fotbale

Kdo byl nejlepší hráč sezóny? Bulhar, Labello a Šedivý u piva mluví o českém fotbale
REFRESHER ČESKÝ RAP
Uložit Uložené

Druhý díl je tu.

V těchto dnech začíná nová sezóna Fortuna ligy a k jejímu začátku publikujeme druhou část rozhovoru o nejaktuálnějších tématech v českém fotbalu (první díl zde). Na panelu se znovu sešli nejvíc real fotbaloví experti – Bulhar, Labello a Jakub Šedivý z twitterového účtu czech football out of context

Doporučeno
Žumpa, nerdství a swag: Ca$hanova Bulhar, Labello, Vait a Šedivý debatují v nejotevřenějším rozhovoru českého fotbalu Žumpa, nerdství a swag: Ca$hanova Bulhar, Labello, Vait a Šedivý debatují v nejotevřenějším rozhovoru českého fotbalu 13. června 2019 v 19:24

 

V rozhovoru se dozvíš: 
  • Jak se zlepšilo PR a mediální komunikace klubů;
  • jak moc se povedl nový formát nadstavby;
  • hráči, kteří nejvíc minulou sezónu zazářili;
  • návod na zlepšení VAR;
  • jak moc se řeší mentální zdraví fotbalistů;
  • jaký je nejlepší twitterový účet o českém fotbale.

Letos vyhrála Cenu Lukáše Přibyla za nejlepší komunikaci s fanoušky pražská Sparta, a to navzdory bojkotu fanoušků nebo požadování demise klubového vedení. O té ceně rozhodovala odborná komise a Sparta určitě některé věci jako např. Sparta ID, exkluzivní obsah nebo třeba investice do eSports týmu dělá pokrokově a dobře, ale nezapomnělo se v té ceně trochu na fanoušky?

Šedivý: Sparta se podle mě snaží dělat dobrou komunikaci, ale dokud budou její výsledky na hřišti takové, jaké jsou, tak propagují produkt, který nemá moc velkou úroveň. Na stadionu samotným se to motá furt dokola. Lidi jsou naštvaní, že výkony jsou strašný, a pak je pochopitelně moc nezajímají nějaké PR projekty. Dělá se sice obsah vtipných videí, ale fanoušci chtějí, aby hráči radši hráli dobrej fotbal. Pro mě osobně má nejlepší komunikaci s fanoušky má Slavie nebo i kluby jako je Jablonec se v tomhle hodně zvedají.

Bulhar: Já si myslím, že ta cena je udělená správně. Pokud to je cena vyloženě za komunikaci, tak ta byla za mě fakt dobrá a asi bych to nevztahoval k tomu, že jí museli komunikovat do stáda nasraných fanoušků. Sám pracuju v marketingu a musím říct, že se mi vždycky líbilo, jak to Sparta dělala. Podle mě je v tom dost napřed oproti ostatním, a to už dlouho. Teď se to dost vyrovnalo. Slávie začala dělat obsah, nějaký grafiky, statistiky a obecně musím říct, že to šlo dost nahoru. Tenhle rok byl souboj mezi Slávií a Spartou konkrétně v tomhle hodně vyrovnanej, ale Sparta byla dlouho fakt jinde. 

Labello: Už v době před sociálníma sítěma a youtubovýma kanálama byli na vysoký úrovni. Jejich vizuály, jejich fotky, slogany, když se dělali výročí, retro dresy – to všechno jim vždycky šlo. Je to ale celý, jak už tu padlo, vzhledem k těm výkonům úplně jedno. 

Bulhar: Obecně na otázku, jestli se úroveň práce se sociálními sítěmi v českým fotbalu zvedla, můžu za sebe říct, že jo. Všichni se snaží něco dělat, všichni generují nějaký obsah, který má někde horší a někde lepší kvalitu. Někdo na to má taky víc peněz, což se určitě projevuje na konečným výsledku. Třeba ve Slavii a ve Spartě na tom pracuje určitě celý tým, zatímco v Teplicích to podle mě dělá kompletně celý jeden člověk. Lidi obecně, a to platí nejenom pro fotbal, pochopili, že přímá reklama je lepší než nějaký banner na pražským okruhu. 

Labello: Lepší investice než tohle je třeba koupit si dobrou kameru a prostě točit videa.  Pamatuju si, že Sparta tady v té době třeba jako první udělala Harlem Shake. 

Šedivý: Všichni se určitě hodně inspirujou v zahraničí, kde už jsou záběry z tréninků a ze života jakoby mimo fotbal úplně běžný, a to pokrytí je fakt velký. 

Bulhar: Jo, tak pak máš věci jako Juventus TV, což je fakt celej televizní kanál věnovaný jenom tomu klubu. 

Doporučeno
Labello by kvůli Vandě Jandě přestal fetovat, dal si vytetovat její jméno Labello by kvůli Vandě Jandě přestal fetovat, dal si vytetovat její jméno 28. února 2019 v 11:19

Pamatuju si, že Sparta měla jako jedna z prvních taková ta videa ze šatny, že se po letní pauze vrátili hráči a tehdy ještě hrající Rosický se tam vítá s kabinou, hráči se tam zdraví, kecají.

Labello: Přesně, taky si tohle konkrétní video pamatuju a tohle lidi podle mě chtějí. Vidět ty fotbalisty mimo hřiště, jak se chovají a tak. 

Bulhar: Přiblížit ten jejich život fanouškům a divákům. To je účel těchhle inside videí. Deset let to bylo pasé a teď to všichni chtějí.

Labello: Stejný jako v rapu vlogy z tours.

Bulhar: Přesně. Před dvěma rokama třeba na Slávii nebyly ani takový věci jako předzápasový previews. Bylo něco po zápase, nějaký rozhovory na špatnou kameru a to bylo celý. 

Labello: Obecně bych těchhle vlogu chtěl vidět mnohem víc. Mnohem raději než to, jak Karlsson pouští hudbu v kabině. 

Kluby jsou v podstatě firmy, a pokud tam přispíváš na chod danýho klubu v podobě vstupnýho, tak si podle mě chceš i počíst o tom, co se v tom klubu děje.

Dlouho jsem nebyl na větším českým stadionu, takže to nevím, ale vydávají se už i nějaké tištěné ligové magazíny, kde je rozbor zápasu, promluva trenéra a tak?

Labello: Na Spartě jo, ale musíš si to zaplatit. 

Bulhar: Na Slavii to dělají fakt dobře a je to myslím zadarmo. Dřív to myslím stálo dvacet pět, ale teď se to nějak distribuuje před zápasem zadara. 

Šedivý: Ten sparťanský myslím furt stojí 25 korun a ten obsah je taky docela dobrej. 

Bulhar: Tak ty kluby jsou v podstatě firmy a ty pokud tam přispíváš na chod toho danýho klubu v podobě vstupnýho, tak si podle mě chceš i počíst o tom, co se v tom klubu děje, chceš si možná i něco koupit. Před pár lety nebyla samozřejmost, že měly kluby na stadionu kamennej fanshop store. Nebyl jsem na všech českejch stadionech, ale myslím si, že většina už ho tam někde má.  

Žumpa, nerdství a swag 2. Nadstavba, video a hodnocení hráčů
Žumpa, nerdství a swag 2. Nadstavba, video a hodnocení hráčů Zdroj: Petr Hrabák

Nadstavba

Další věc, o které bychom se určitě měli pobavit, je nový ligový formát nadstavby. Ten měl do ligy přinést pozitiva v podobě větší návštěvnost a více peněz. Některým trenérům ze „staré školy“ jako Jindřich Trpišovský nebo Petr Rada se ten nápad od začátku moc nezdál. Dnes se formát uzavře zápasem Ostravy s Mladou Boleslaví. Myslíte si, že nakonec pozitiva převládla?

Bulhar: Já se na to musím dívat primárně z pohledu fanouška Slavie a tam vidím, že úplně zbytečně přibily zápasy už do tak hrozně náročný sezóny. Ten formát byl podle mě dělaný s ohledem na ligu, ale trochu se tím poškodily kluby, který reprezentovaly českej fotbal v Evropě. Slavia odehrála přes 50 utkání, což je srovnatelný s Premier League a věřím tomu, že by je Slavie nezvládla tak dobře, kdyby nebyl Trpišovský takový hovado na přípravu a fakt je nevycepoval na roboty. Myslím si, že nadstavba by měla smysl, kdyby ten počet týmů hrající první ligu byl menší. Tyhle nadstavby fungují v ligách, kde je třeba dvanáct týmů. 

Ten formát bude pokračovat i příští sezónu a lidi si na něho podle mě zvyknou, ale problém třeba zrovna letos byl v tom, že bodový rozdíly byly fakt velký a v těch samotných skupinách už nešlo nic moc zvrátit. Dovolím si říct, že podle mě proběhly i nějaký čachry s videem a věci v zákulisí, aby to nebylo úplně o ničem. Je to konspirační teorie, ale je to český fotbal, takže možný je všechno. Derby, který skončilo 1:1 a co se tam všechno stalo. Pak třeba Jablonec, který má obecně se Spartou dobrý vztahy, to na Spartě odchodí a na Slavii pak hrajou, jak kdyby měli umřít. Nemám důkazy, kterými bych to podložil, ale můj osobní názor je ten, že to bylo dělaný proto, aby měla nadstavba nějakou zajímavost.

Labello: V těch zápasech taky už nikdo neměl o nic hrát.

Přidej se do klubu REFRESHER+
Základní
125 Kč
Účtuje se jednou za 4 týdny
31,25 Kč / Týden
Přístup k prémiovým článkům
Přístup k benefitům
Méně reklam
150 kreditů každé 4 týdny na nákup benefitů
Roční - 17 %
1 500 Kč 1 250 Kč
Účtuje se jednou za rok
24,04 Kč / Týden
Přístup k prémiovým článkům
Přístup k benefitům
Úplně bez reklam
2 000 kreditů ihned na nákup benefitů
Sdílení článků kámošům a kámoškám
Všechny možnosti předplatnéhoMám slevový kód
Dokončením souhlasím s pravidly a podmínkami portálu Refresher.
Zpět
Sdílet
Diskuse