S netradičním ubytováním přišel jeden mladý hoteliér z japonské Fukuoky.
Pro ty, kteří v Japonsku byli, nebo se do něj chystají a zjišťovali si ceny ubytování, se to může zdát jako utopie. Přesto je to tak. Hotel v japonském městě Fukuoka nabízí pokoj za zhruba 23 korun. Má to ale jeden háček. Celý pobyt hostů je živě přenášen na YouTube. Informaci přineslo Aktuálně.cz.
Tetsuja Inoue, mladý hoteliér, musel přejít na nový byznys model pro hotel Asahi Ryokan, který vede. Ubytovací zařízení, jehož majitelem je jeho babička, totiž potřebovalo nový vítr. Vzhledem k tomu, že se nachází podle slov sedmadvacetiletého vedoucího na levnější straně města, bylo nutné, jak zmínilo CNN, přijít s opravdu neotřelým nápadem.
Mladého podnikatele osvítil nápad v momentě, kdy viděl britského youtubera, který streamoval v hotelu. Inoue se proto rozhodl pro podobný tah. Streaming má ale své hranice. Aby hosté měli i nějaké soukromí, tak je video bez zvuku, čili soukromé konverzace nikdo neuslyší. Přenos také nezasahuje do koupelny. A když je čas spát, hosté mají povoleno zhasnout světla.
Instrukce pro návštěvníky
Inoue okomentoval svůj záměr pro CNN takto: „Mladým lidem dnes tolik o soukromí nejde, některým z nich nevadí, když se na ně někdo bude jeden den dívat.“ Jestli se jedná o úspěšný tah se dá zatím jen polemizovat. Tento způsob nocování totiž funguje jen něco přes měsíc, první čtyři zákazníci ale tuto „noc pod dohledem“ už absolvovali. Nicméně, pokud byste se rozhodli zde nocovat, a pokoj by byl plný, zoufat nemusíte. Asahi Ryokan má streamovatelné pokoje rovnou dva.
Streamovaný pokoj
Pokud se v pokojích zrovna nikdo neubytuje, divák si stále přijde na své. Může totiž sledovat vedoucího Tetsuju Inoueho při práci. Každopádně, stále se může zdát, že se i přes potenciální příval hostů může jednat o prodělečný byznys. Peněžní výdělky však hledá hoteliér právě na internetu. Až jeho youtubový kanál One Dollar Hotel dosáhne 4 tisíc zhlédnutí měsíčně, může si do nich vložit reklamy.
Penězům je teď díky pozornosti médií o něco blíže, za den mu narostl počet odběratelů z tisíce na skoro 8 tisíc.