„Haters gonna hate“ reagují správci sociální sítě dokumentárního filmu.
Film V síti odhalil na sociálních sítích merch. Do projede půjdou trička, mikiny, tašky, popsockety a roušky. Potisk reklamních předmětů ale rozpoutal bouřlivou diskusi. Trička s nápisem „A nevadí, že mi je 12?“ nebo „12, tak to je pohoda!“ pobouřila řadu lidí, kteří v komentářích diskutovali o tom, zda takto zvolený merch nedevalvuje sdělení, které měl dokument o sexuálních násilnících přinést.
„Kdybyste se trochu kriticky zamysleli, nikdy by nevznikl merch, který zabíjí a ironizuje celý odkazovaný projekt. Je naprosto absurdní točit osvětový snímek, ohánět se péči o oběti popisovaného jevu a potom na tom rýžovat způsobem, který vylučuje byť jen náznak jakékoliv emoční inteligence,“ napsala uživatelka Eva.
Správci sociální sítě filmu V síti se k podobným komentářům vyjádřili prostým „Haters gonna hate“. Dodali, že první šance k zakoupení merche bude na Letní filmové škole v Uherském Hradišti. Koupí prý fanoušci podpoří osvětovou kampaň, která bude pokračovat na podzim, kdy budou školní projekce, přednášky a debaty.
Dokumentární snímek V Síti od Víta Klusáka měl premiéru ještě před uvalením restriktivních opatření na Česko v rámci pandemie koronaviru. Úspěšnou dráhu filmu ale přerušilo uzavření kin. Předtím ale do jisté míry ovládl veřejnou debatu, a to především svým kontroverzním pojetím seriózního tématu.
Před kamerou se představily tři dospělé herečky, které se naaranžovaly do podoby nezletilých dívek. Ze štábem postavených „dětských pokojíčků“ se pak seznamovaly s muži na internetu. V průběhu několika týdnů dostaly stovky zpráv od perverzních mužů, kteří jimi manipulovali a využívali je k vlastnímu uspokojení.
Film chtěl podle jeho autorů tímto způsobem upozornit nejen rodiče, ale i jejich ratolesti na to, že na internetu není bezpečno a důvěru dítěte je tam připraveno zneužít nepředstavitelné množství mužů.