Potvrdilo se to, o čem odborníci spekulovali už déle.
Apple včera představil nové iPady a hodinky Apple Watch, ale toho nejdůležitějšího, iPhonu 12, jsme se nedočkali. Peněženky technologických nadšenců tak zatím stále zůstávají plné, ale co se vlastně stalo?
Že září zůstane poprvé od roku 2012 bez nových iPhonů, se tak trochu očekávalo. Důvod je třeba hledat v globální pandemii nového koronavirus.
Na jaře byly mnohé čínské továrny zavřené kvůli celoplošnému lockdownu, takže firmy trpěly nedostatkem klíčových komponent. Je přitom jedno, jestli mluvíme o displejích, bateriích, procesorech nebo samotných už poskládaných zařízeních.
iPhony jsou takovým hitem, že se jich hned po představení prodají statisíce. Je proto nutné, aby výrobní linky běžely naplno už několik týdnů předem, protože nějaký čas zabere i distribuce zabalených krabiček do celého světa. Výrobní proces dvanáctkových smartphonů se navíc údajně rozbíhá jen v těchto dnech.
Svou roli možná sehrála i situace v USA. Mnoho zaměstnanců Apple nyní pracuje z domu, takže je možné, že vývoj a testování šly o něco pomaleji.

Analytici už na začátku září předpověděli, že iPhone 12 bude firma schopna dodat na trh až v říjnu, verze Pro možná dokonce až v listopadu.
PR oddělení proto rozhodlo, že o nich na zářijovém keynote nesmí padnout ani slovo. Všimni si totiž, že Apple pracuje trochu jinak, než většina jeho konkurentů. Legendární tiskovky už od dob Steva Jobse sledují živě miliony lidí, proto většinou končí slovy „dostupné na předobjednávky od zítra, v obchodech do týdne“.
Apple zkrátka chce, aby byl čas mezi internetovým šílenstvím a fyzickým rozbalováním nového produktu u zákazníka co nejkratší. Tentokrát by to možné nebylo, iPhony tedy v říjnu dostanou samostatnou tiskovku, kdy bude vše připraveno.

Nemusí jít o špatnou strategii, o novinkách totiž budeme tuto podzim číst minimálně dvakrát. Včera to byly hodinky, v říjnu a listopadu přijdou telefony. Pokud se taková strategie osvědčí, možná se to stane pravidlem.
Jako příklad opačného přístupu může sloužit Microsoft. Ten nám ukázal svůj skládací tablet-telefon Surface Duo už v říjnu 2019. Prodej ale nakonec začal až před pár dny, v roce 2020. Co myslíš, kolik zákazníků si ho po téměř 12 měsících ještě pamatuje a mezitím si nekoupili raději něco jiného?