Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
4. února 2021 9:01
Čas čtení 1:03
Adam Novosad

Apple investuje 3,6 miliardy dolarů do automobilky Kia. Vyvinou společně elektromobil

TECH SLOVENSKO
Uložit Uložené

V následujících letech bude Apple zintenzivňovat svůj vývoj elektromobilu společně s automobilkou Kia.

Společnost Apple plánuje zintenzívnit vývoj svého prvního elektromobilu, a tak ve světě motorismu hledala spolehlivého partnera. Všechny indicie momentálně naznačují tomu, že ho Apple našel v jihokorejské značce Kia.

Smlouvu s touto značkou by prý Apple měl podepsat již kolem 17. února a první elektromobil by se na trhu mohl objevit v roce 2024, informuje CNBC.

Doporučeno
Vylepšená Tesla Model S má ještě futurističtější interiér nabitý technologiemi Vylepšená Tesla Model S má ještě futurističtější interiér nabitý technologiemi 28. ledna 2021 7:24

Zveřejněné informace hovoří o tom, že Apple do automobilky Kia investuje 3,6 miliardy dolarů, přičemž elektrická a autonomní vozidla plánuje vyrábět na území Spojených států amerických ve státě Georgia. Není známo, zda by se výroba mohla v budoucnu přesunout i do Evropy.

Podle prvotních zpráv tato spolupráce značně urychlí vývoj elektromobilu i uvedení auta na trh, protože z původního plánu na přibližně 5 let se údajně plán zkrátil na méně než čtyři roky. Již v roce 2024 chce mít Apple svůj elektromobil, jehož projekt se nyní označuje jako Apple Car, dostupný na trhu.

Analytik Ming-či Kuo, který patří mezi nejspolehlivější zdroje z prostředí Applu, však nadále tvrdí, že elektromobil můžeme očekávat až v roce 2025. Spolupráce se značkou Kia usnadní zejména základní vývoj vozu, protože Apple se chystá použít stávající platformu E-GMP od Hyundai, která značku Kia vlastní.

I její nedávná změna loga na modernější a atraktivnější zřejmě souvisí s tím, jak chce oslovit stále mladší zákazníky zaměřené na inovace.

Domů
Sdílet
Diskuse