13. ledna 2022 14:16
Tereza Šnajdrová

Kilometr široký asteroid v příštím týdnu proletí blízko kolem Země

Zdroj: Flickr/Ocean Leadership/volně k užití
NEWS NASA

Asteroid, který proletí kolem planety Země, objevila NASA již v roce 1994.

V úterý 18. ledna by měl kolem Země proletět jeden kilometr široký asteroid pohybující se rychlostí 76 tisíc kilometrů za hodinu. Jedná se o největší asteroid v historii, který kolem nás kdy proletěl a přiblíží se na vzdálenost 1,9 milionu kilometrů, informuje CNN. Ačkoli to zní jako příběh filmu Don't Look Up, nemusíš mít obavy. Tento asteroid by se měl Zemi vyhnout a žádný konec světa nás zatím nečeká.

RECENZE: Don't Look Up RECENZE: Don't Look Up 27. prosince 2021 12:30

Asteroid, který proletí kolem planety Země, objevila NASA již v roce 1994 a pojmenovala ho 7482. Od té doby sleduje jeho trasu, která se v příštím týdně přiblíží naší planetě, a to konkrétně v úterý 18. ledna ve 22 hodin a 51 minut.

Podle odborníků z Národního úřadu pro letectví a vesmír se jedná o nejtěsnější přiblížení takto velkého asteroidu k Zemi, ale nemusíme se bát, že by nás nějak ohrozil. Ačkoliv se hovoří o tom, že nebezpečný útvar proletí kolem Země, stále od nás bude vzdálen 1,9 milionu kilometrů a pouhým okem nebude viditelný

Asteroid 7482 bude sice nejblíž planetě Zemi, ale v minulosti jsme měli čest i s mnohem větším útvarem. Prvního září 2017 kolem Země proletěl asteroid 3122 Florence, který se pyšnil šířkou 4 až 9 kilometrů a znovu se s ním setkáme 2. září 2057.

Abychom předešli scénáři, který se odehrával ve snímku Don't Look Up, chystá se NASA tento rok otestovat velmi odvážný krok. V září chce svojí kosmickou lodí úmyslně narazit do asteroidu, který by následně mohl změnit směr a pohyb ve vesmíru. Kosmická loď však nebude cílit na několikakilometrové monstrum, ale na Dimorphos, malý asteroidový satelit.