V případě, že upřednostňuješ nadčasové kousky, které ti vydrží dlouhou dobu, si přijdeš na následujících řádcích na své.
V jednoduchosti je krása, a to v případě níže zmíněných značek platí do puntíku. Módní trh v posledních letech zaplavily desítky nových výrobců, jejichž návrháři spoléhají na základní modely oblečení a doplňků z kvalitních materiálů za příznivé ceny.
Najít mezi všemi své favority je poměrně náročný úkol, který se ti dnes pokusíme usnadnit. Sestavili jsme výběr nejzajímavějších značek s oblečením pro každodenní nošení, které snadno navzájem zkombinuješ na řadu způsobů a navíc ve většině případů nestojí tisíce korun.
Vycházeli jsme z vlastních zkušeností, ale také z rad od známých a těšit se můžeš na nadčasové modely ze Skandinávie, Japonska nebo Spojených států amerických.
Uniqlo
Značku Uniqlo jsme představili v samostatném článku už v roce 2016, kdy jsme doufali, že otevře svůj obchod i na našem území. Nestalo se a stále využíváme online obchod, ve kterém najdeš vše, co potřebuješ — od spodního prádla z prémiové bavlny přes základní trička a mikiny až po kvalitní džíny.
Přestože jedna z nejvyhledávanějších asijských značek stále nemá v Evropě dominantní postavení, produkty s jejím logem jsou zárukou kvality. Bonusem jsou bezkonkurenčně nízké ceny, které vykouzlí úsměv na tváři i studentům.
Samostatnou kategorií jsou produkty linie Uniqlo U, za jejichž vzhledem stojí návrhář Christophe Lemaire či spolupráce s luxusními značkami jako J. W. Anderson nebo Jil Sander.
Arket
Arket je součástí širokého portfolia konsorcia H&M a hlavní ateliér společně s vedením značky najdeš ve stockholmském Södermalmu. Hlavní myšlenkou návrhářů je přinášet základní kusy oblečení s důrazem na kvalitu použitých materiálů, respektive jejich zpracování pro muže, ženy i děti.
Skandinávská značka přitom považuje za své poslání zejména zpřístupnění udržitelného designu pro většinu lidí. Díky výrobnímu koloběhu s vysokým stupněm transparentnosti jednotlivých procesů chce vedení společnosti Arket dosáhnout pozitivní změny v oděvním průmyslu.
Pro většinu Evropanů jsou v pořádku i ceny za jednotlivé kusy oblečení či doplňků. Pohybují se v rozmezí od přibližně 350 Kč za trička s krátkými rukávy až po necelých 5 000 Kč za zimní bundy a kabáty.
COS
Do portfolia H&M patří od roku 2009 také značka COS, která má své kamenné prodejny v Praze i Bratislavě. Pokud bychom měli modely z dílen britského výrobce charakterizovat co nejvýstižněji, řekli bychom, že odrážejí minimalistickou estetiku severských zemí. Podobný popis je vhodný pro více značek v tomto článku.
Návrháři COS se zaměřují na moderní kusy oblečení, obuvi a doplňků pro muže i ženy, které nepodléhají sezónním trendům. V šatníku ti vydrží dlouhá léta bez známek opotřebování. Co se týká cen, jde o módu dostupnou pro většinu Čechů, kteří preferují minimalismus a řídí se heslem „buy better, keep forever“.
Vince
„Celý svět sní o Kalifornii. Vince čerpá z přírodních krás své kalifornské domoviny,“ hlásá značka ve spodní části svého online obchodu a my nic nenamítáme. V nabídce tohoto výrobce najdeš zajímavé a zároveň decentní modely, se kterými neuděláš krok vedle ve všední pracovní den ani na oslavě.
Vedení společnosti a návrháři značky často sází na nekomplikované rafinované kousky, díky kterým je oblékání snadné. Kreativním ředitelem mužské i ženské linie je Patrick Ervell, který má bohaté zkušenosti s užitným designem, což se odráží na jednotlivých modelech v řemeslné kvalitě.
Trefou do černého jsou základní trička a košile, ovšem doporučujeme především kašmírové svetry. Cenovky jsou v tomto případě trochu vyšší, ale koupí neprohloupíš.
Theory
Newyorská značka Theory přináší lidem radost už pětadvacet let a v případě, že jsi o díle Andrewa Rosena zatím neslyšel, měl bys to napravit. Do produktů se štítkem Theory na krku se zatím zamiloval každý, komu jsme je doporučili. Jedinou překážkou při koupi mohou být o trochu vyšší ceny.
Hlavním prodejním artiklem značky jsou mužské i ženské elegantní kalhoty ze strečových tkanin, které skvěle drží tvar a jsou pohodlné. Stejně komfortně se budeš cítit i v základních tričkách, svetrech nebo džínách s logem Theory.
Vedení firmy má teorii, že kvalitní, odborně přizpůsobené kousky z nejlepších materiálů mají sílu změnit to, jak se cítíme v průběhu celého dne či to, jaký je náš pracovní výkon. S tím se plně ztotožňujeme.
CDLP
Značka CDLP je na módní mapě teprve od roku 2016, ovšem za krátký čas si získala srdce mužů z celého světa včetně nás, kteří vyhledávají prémiové spodní prádlo a základní kusy oblečení. Práci švédského ateliéru ocenili už v magazínech GQ či Vogue.
Základní myšlenkou zakladatelů CDLP bylo učinit revoluci v mužském spodním prádle a uvést novou generaci funkčních produktů z prvotřídních materiálů a udržitelných zdrojů. Dnes je posláním značky navrhovat inovativní produkty pro každodenní nošení i sport. Ideální jako dárek pro nejbližší.