Po 6x6ce poznáváme další brutální Gčko, které se odstupem času mění z konceptu na sériový vůz.
V úvodních měsících tohoto roku nás Mercedes-Benz obeznámil s dvěma zprávami. Jak je tomu již zvykem, jedna byla špatná, druhá dobrá. Extrémní třínápravový kolos jménem G 63 AMG 6x6 kvůli zachování exkluzivnosti automobilka dále již vyrábět nechce, a tak při počtu přibližně 100 vyrobených exemplářů, ukončila výrobu. Jako náplast na to Němci představili neméně zajímavý derivát, G 500 4x4², který však i na autosalonu v Ženevě nesl dodatek Concept, a tedy šlo doposud jen o jakousi vizi do budoucna, která by se odstupem času mohla stát realitou. S tím jsme samozřejmě už od začátku i počítali, stalo se tak právě v těchto dnech, kdy je tato varianta oficiálně uvedena na trh s cenovkou od 226 100 € (v Německu).
To je podstatně vyšší částka, za jakou můžete koupit například silnější 544koňové G 63 AMG (od cca 143 tisíc €). Nejdražší verzí třídy G je stále dvanáctiválcové G 65 AMG s výkonem 630 koní a cenovkou od 272 tisíc €, přičemž úplným stropem v nabídce bylo pár let právě G 63 AMG 6x6, jehož cenové relace startovaly na hodnotě přibližně 400 tisíc €. Jeho o něco menší provedení G 500 4x4² je tak přibližně o polovinu levnější, stále však patří mezi to nejdražší s třícípou hvězdou na kapotě, které je momentálně k dispozici.
Připomenu že nové brutální géčko vychází, jak už název naznačuje, z civilní G 500ky, a tedy ne od AMG verze. V jejích útrobách se však nachází nový motor, který jsme poznali z nových modelů GT a C 63. 4litrové V8 bi-turbo je v tomto případě naladěné na výkon 310 kW / 422 koní a točivý moment 610 N.m. O přenos síly na všechna čtyři kola se stará sedmistupňový automat, nechybí opět tři mechanické diferenciály a ani známé portálové zavěšení náprav s dvojicí tlumičů na každé kolo 6x6ky. Akcelerace z 0 na 100 km/h této verzi trvá 7,4 sekundy, kombinovaná spotřeba by se údajně měla pohybovat na úrovni 13,8 l/100 km.
Oproti konceptu nedošlo prakticky k žádným změnám, což bylo jasné hádám už při jeho představení. Novinka je postavená na obrovských 22'' diskách, které jsou obuté do pneumatik s rozměry 325/55. Změn se proto dočkaly i blatníky, které musí být tím pádem podstatně zvětšené. Pro G 500 4x4² bude typická křiklavá žlutá barva, v nabídce však najdeme i černou či bílou. Standardním je optický paket z 63 a 65kových modelů, maska chladiče si však zachová svůj klasický, „neAMGčkový" tvar. Na závěr dodám, že tato verze se ke svým zákazníkům dostane v závěru tohoto roku, jelikož první doručování je naplánováno na prosinec. Tato informace platí především pro německý trh, věříme, že tento počin se opět dostane i do našich končin, protože jak jistě díky naší stránce víte, že předešlé G 63 AMG 6x6 je třeba na Slovensku zastoupené minimálně dvěma kusy, což je na danou omezenou sérii opravdu velký úspěch.