Vyzkoušej REFRESHER+ jen za 25 Kč
19. července 2015 16:43

Roztál a rozbušil srdce žen Channing Tatum jako Magic Mike i podruhé? (Recenze)

FILMY A SERIÁLY CHANNING TATUM

Po třech letech je top striptér zpět ve hře, aby zapomněl na minulost a zjistil, zda jeho plánovaná budoucnost stojí za to. A přitom, samozřejmě, rozbuší srdce stovek žen.

Channinga ani nemusím, ani mi nevadí. Je to takový druh herce, kterého uvidíte ve filmu, a řeknete si: „Ok“. Jinak tomu není ani v Magic Mikeovi, který po 3 letech přichází s druhou částí. Ke své smůle jsem se k jedničce dosud jaksi nedopracoval, a to pravděpodobně hrálo i velkou roli v rozhodování se o konečném hodnocení sequelu. O jedničce se totiž mluví jako o zábavném filmu obohaceném o rozumné dialogy, které neshazoval film vždy, když někdo otevře ústa. I tak jsem byl ale před promítáním skeptický. Z pozice režiséra přece odešel Steven Sodebergh (vzal si ale na starosti kameru, a je to místy cítit) a nahradil ho nevýrazný Gregory Jacobs. Jeho práci by lépe zvládly desítky jiných režisérů, ale to už nikdo nezmění.

V první řadě musím podotknout, že investovaných peněz nelituji, vzhledem k tomu, jak jsem se toho filmu bál. Rozhodně mě Magic Mike XXL zabavil více než Ant-Man (oba filmy jsem viděl v průběhu 4 hodin), a možná vám i doporučuji podívat se na to, nejlépe v kině. Čeká vás skvělá taneční choreografie, sympatické postavy, skvělý Joe Manganiello, který si ukradl každou jednu scénu pro sebe, pár velmi sympatických slečen, no a v neposlední řadě, něžné pohlaví rozhodně potěší vyrýsovaní sympaťáci s pohyby, které jim závidí nejeden chlap specializující se na pohyby zajíce, rychlé vytřásání a následně odvalení se s povzdechem spokojeného výkonu. Při těchto pánech ženy jdou jasně a velmi rychle do kolen, a já se vlastně ani nedivím proč. Zatímco jsou tedy pánové umlčeni rytmem svých striptérských pohybů, vše je v pořádku. Jakmile však promluví, dojde vám, proč toto není ten extrémně chválený film.

Děj se nám posunul o tři roky, kdy se bývalý, úspěšný striptér, Magic Mike, zaměstnává poctivou, náročnou prací, která mu ale bohatství rozhodně nepřináší. Jeho bývalá parta ho však vytáhne na párty, kde přichází na to, co mu v životě opravdu chybí, a co právě potřebuje. Tak se nám parta opět spojuje a plánuje velkolepou rozlučkovou show. Musí to být ale něco originální, skutečně pulsující a mnohem agilnější. Zatímco se však ústřední pětice dostává ke své labutí písni, musí zařídit pár důležitých věcí. Většinou se tak děj posouvá velmi pomalu, se spoustou hluchých míst, které ve filmu nemají místo a nejsou ničím důležité jako pro děj, tak pro diváka. Některé dialogy jsou vysloveně nudné, hloupé a zbytečně natažené. Něco jako jiskření mezi postavami zde najdete jen těžko, rozhodně se tak neděje během žádného rozhovoru. Jediným způsobem, jak vás dokáže Magic Mike probrat ze svého vlastního stereotypu, je, když se chlapi konečně začnou svlékat. Zde jednoznačně dominuje Manganiello a Channing Tatum. Uznávám, že choreografie je na vysoké úrovni, hudba a pohyby skvěle ladí, takže tomuto aspektu snad skutečně není co vytknout. Film tak zachraňuje přibližně 20minutový závěr plný testosteronu a vlhkých žen. Bohužel, snímek se až příliš často a okatě snaží zaměřit se na ženské publikum tupými a nesmyslnými záběry na nahá či nafouknutá mužská těla. Romantiku tady nehledejte, je dementní stejně jako některé dialogy, a stejně nezáživná, jako většina postav a jejich charaktery. Párkrát vás ale z nudy vyvede pár povedených vtipů, i když i zde se podařilo pár zásahů vedle.

Magic Mike tak vyniká v tom, v čem měl být nejsilnější i podle prvotních předpokladů. Rozhodne se v kině pobavíte, přičemž peníze vynaložené na vstupenku rozhodně nebudete považovat za vyhozené. V podstatě jde o klasický hollywoodský film plný amerických nesmyslů, nedotažených dialogů, ale za to s jasným záměrem svého poslání pro specifickou cílovou skupinu. Vezměte na to svou přítelkyni, nemějte předsudky a v případě, že si zase tolik nepotrpíte na scénáři jako od Quentina Tarantina, je reálné, že budete odcházet spokojeni. Mějte na paměti, že hodnocení nad 5 je vlastně pozitivní, a ačkoli to není 8 bodů, s klidným svědomím vám mohu říci, že jsem byl s ohledem na potenciál snímku a hereckou posádku uspokojen. 6,5/10

PS : Pokud jsi baba, klidně si to vyšvihni na 8/10, vůbec ti to nebudu zazlívat :)

0/10