Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
25. srpna 2015 21:04
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Jeden z nejrychlejších sériově vyráběných turbodieselů dostává v Alpine D3 Bi-Turbo modernější kabát

TECH
Uložit Uložené

Po modernizaci série 3 přišla řada na jeho upravenou verzi od Alpiny.

Není tomu tak dávno, co jsme si přiblížili vskutku decentní facelift trojkového BMW. V duchu současného designového, ale i technologického trendu automobilky s modrobílou vrtulkou ve znaku tak v Mnichově osvěžili zástupce střední třídy, který je v nejnovější generaci na trhu již nějaký ten rok. Jak je již zvykem, ruku v ruce s novými standardními modely přichází na scénu s určitým odstupem času i dvorní úpravce, tedy abychom byli přesní, dvorní automobilka na úpravy, jak si Alpina říká. Tak, jak tomu bylo přesně před dvěma lety, i na letošním autosalonu ve Frankfurtu se ukáže model D3 Bi-Turbo, tentokrát už ovšem vycházející z modernizovaného BMW řady 3.
 
Když si to rozměníme na drobné, exteriér nesoucí se v osvěžené podobě (zejména upravená grafika full-LED světlometů) dostal tradiční doplňky nesoucí rukopis německé značky z Buchloe. Vnějšek s jemně upravenými nárazníky s dodatečnými nástavci, splittery či „lízátky“, doplňuje čtveřice výfuků od firmy Akrapovič, 19“ charakteristické disky Alpina, ale i malé odtrhové lišty na víku zavazadlového prostoru. V interiéru do oči bijí klasické modré budíky, sportovnější volant a kožené čalounění. Stejně jako tomu bylo doposud, na scénu přichází sedan i kombík. Pokud jde o pohonné ústrojí, faceliftem se pod kapotou nic nemění. To však není určitě špatná zpráva, protože důkladně upravený třílitrový vznětový šestiválec nabízel opravdu pěkné čísla nejen v kolonce výkonu. D3ka tak vybavena standardně se sportovním podvozkem M Sport i nadále disponuje silou ve výši 257 kW / 350 koní, navíc, motor s dvojicí turbodmychadel zkombinovaný s osmistupňovým automatem poskytuje točivý moment až 700 Nm. Rychlostní parametry mluví následující řečí - Alpina D3 Bi-Turbo dokáže akcelerovat na stovku již za 4,6 sekundy, zatímco maximální rychlost je až 278 km/h. Ve výsledku jde i nadále o jeden z nejrychlejších sériově vyráběných turbodieselů na světě, což zdůrazňuje hlavně Alpina. Ceny by se měly pohybovat na úrovni od přibližně 1 250 000 Kč za upravený exemplář.

Jeden z nejrychlejších sériově vyráběných turbodieselů dostává v Alpine D3 Bi-Turbo modernější kabát
Jeden z nejrychlejších sériově vyráběných turbodieselů dostává v Alpine D3 Bi-Turbo modernější kabát
Jeden z nejrychlejších sériově vyráběných turbodieselů dostává v Alpine D3 Bi-Turbo modernější kabát
Jeden z nejrychlejších sériově vyráběných turbodieselů dostává v Alpine D3 Bi-Turbo modernější kabát
Jeden z nejrychlejších sériově vyráběných turbodieselů dostává v Alpine D3 Bi-Turbo modernější kabát
Jeden z nejrychlejších sériově vyráběných turbodieselů dostává v Alpine D3 Bi-Turbo modernější kabát
Jeden z nejrychlejších sériově vyráběných turbodieselů dostává v Alpine D3 Bi-Turbo modernější kabát
Jeden z nejrychlejších sériově vyráběných turbodieselů dostává v Alpine D3 Bi-Turbo modernější kabát
Jeden z nejrychlejších sériově vyráběných turbodieselů dostává v Alpine D3 Bi-Turbo modernější kabát
Jeden z nejrychlejších sériově vyráběných turbodieselů dostává v Alpine D3 Bi-Turbo modernější kabát
Domů
Sdílet
Diskuse