Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
7. září 2015 v 9:08
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Na pohled malá evoluce, pod plechy velká revoluce! Nové Porsche 911 Carrera (S) 2016 je zde

TECH
Uložit Uložené

Carrery s osvěženým designem jsou konečně tady, a s nimi i zcela nové motory.

Je až neuvěřitelné kolik pozornosti je věnováno faceliftu ikonické 911ky. Na druhou stranu, divit se tomu možná až tak nemůžeme, vždyť Porsche nepočkalo na zcela novou generaci, ale s radikálními změnami se rozhodlo přijít už v “poločase“ současné generace, tedy při příležitosti avizované modernizace, pojďme ale pěkně po pořádku. Porsche 911 Carrera s kódovým označením 991 je na trhu od roku 2012, což značí, že už je ten správný čas na facelift, který by vylepšil drobnosti, včetně designu, ale i techniky, ať se nejnovější generace vydá na další pouť v modernější formě, s níž by dokázala držet krok s konkurencí. No a ten poznáváme právě teď, protože na světlo světa se po nekonečných dohadech a spekulacích prodraly oficiální cestou první fotografie a informace odhalující modely 911 Carrera a 911 Carrera S v obou karosářských verzích, tedy kupé i Cabriolet.

Po stránce exteriéru jsme svědky snad ještě menších změn než se čekalo, ostatně, vždyť kdy se devětsetjedenáctky změnily na pohled jinak než jen minimálně - vždy byly zcela nové a jiné, a přitom úplně stejné. Decentně pozměněným tvarem disponuje přední nárazník, ale i vnitřní grafika jinak nezměněných hlavních světlometů. Pozorné oko si všimne i aerodynamičtěji tvarovaného vnějšího zpětného zrcátka či hrubšího chromovaného obložení oken. Vzadu najdeme také nový nárazník, který by mimochodem v závislosti na verzi měl nabízet i možnost výfuků umístěných více ve středu (první fotografie však tento detail neukazují), čímž automobilka odkazuje na minulost. V závislosti na výkonnostním vyhotovení najdeme vzadu dvojici, respektive čtveřici výfuků. Bez změn se neobešly ani zadní světlomety, které na rozdíl od těch předních nabízejí propracovanější tvar, i když nic průlomového opět nečekejte. Čeho si však určitě všimnete je černá plocha sloužící tentokrát již ne na odvětrávání, ale na přívod vzduchu k agregátu, nacházející se na jeho krytu. Na rozdíl od dosavadních Karér tento detail předznamenává, že pod kapotou je něco jiného.

Na pohled malá evoluce, pod plechy velká revoluce! Nové Porsche 911 Carrera (S) 2016 je zde

Ano, předpoklady se naplnily, a v době euronorem, downsizingu a zavádění množství řešení, díky kterým pravý petrolhead kroutí hlavou, ani Porsche “nechce“ zaostávat, a tak přistoupilo na řešení počítající s přítomností menších a turbem přeplňovaných motorů. V řeči faktů to tedy značí, že v základních modelech Carrera a Carrera S najdeme už jen 3litrové šestiválce bi-turbo namísto dosavadního atmosférického 3,4, respektive 3,8 litru. Aktuálně tak obě výkonové varianty dostaly shodné motorizace, přičemž první z nich je naladěn na výkon 272 kW / 370 koní a 450 N.m, zatímco Sko nabídne 309 kW / 420 koní a 500 N.m. Technici tak z menších motorů vyždímali plošně o 20 koní více, ale zlepšení můžeme evidovat zejména u spotřeby, která by měla údajně klesnout dolů až o 12%, čili například kombinovaný apetit by se měl pohybovat na úrovni 7,4, respektive 7,8 l/100 km. O tom ale tato vozidla nejsou, proto určitě víc vhod přijde údaj o akceleraci na 100 km/h z klidu, což by měla nová Carrera zvládnout za 4,2 sekundy a o něco silnější Carrera S již za 3,9 sekundy, což je také v tomto případě zlepšení, konkrétně o 0,2 sekundy pro oba modely. Maximální rychlost je na úrovni 295 a 308 km/h.
 
Odhadoané cenové relace na německém trhu jsou následující: 911 Carrera - od 2 580 000 Kč 911 Carrera S - od 2 993 000 Kč, 911 Carrera Cabriolet - od 2 964 000 Kč a 911 Carrera S Cabriolet - od 3 350 000 Kč. Dříve či později poznáme i verze s pohonem všech kol Carrera 4 a Carrera 4S, které postihne stejný osud po zadní kapotou, novou informací však je, že sportovně střižená GTSka se ještě turbu vyhnou, po modernizaci dostanou vylepšený současný atmosférický motor.

Na pohled malá evoluce, pod plechy velká revoluce! Nové Porsche 911 Carrera (S) 2016 je zde
Na pohled malá evoluce, pod plechy velká revoluce! Nové Porsche 911 Carrera (S) 2016 je zde
Na pohled malá evoluce, pod plechy velká revoluce! Nové Porsche 911 Carrera (S) 2016 je zde
Na pohled malá evoluce, pod plechy velká revoluce! Nové Porsche 911 Carrera (S) 2016 je zde
Na pohled malá evoluce, pod plechy velká revoluce! Nové Porsche 911 Carrera (S) 2016 je zde
Na pohled malá evoluce, pod plechy velká revoluce! Nové Porsche 911 Carrera (S) 2016 je zde
Na pohled malá evoluce, pod plechy velká revoluce! Nové Porsche 911 Carrera (S) 2016 je zde
Na pohled malá evoluce, pod plechy velká revoluce! Nové Porsche 911 Carrera (S) 2016 je zde
Na pohled malá evoluce, pod plechy velká revoluce! Nové Porsche 911 Carrera (S) 2016 je zde
Na pohled malá evoluce, pod plechy velká revoluce! Nové Porsche 911 Carrera (S) 2016 je zde

Domů
Sdílet
Diskuse