Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
9. února 2016 v 16:19
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Až 690 koní a krkolomný název. To je kontroverzní Ferrari FF po modernizaci

TECH FERRARI
Uložit Uložené

FFko se po faceliftu mění na GTC4Lusso, se kterým přichází vyšší výkon a ještě zajímavější vzhled.

Po faceliftu Californie, nové 488čce a výkonnějším a odlehčeném F12tdfku přišel podle plánu čas i na modernizaci nejkontroverznějšího současného Ferrari, tedy modelu FF. To je po novém snad ještě netypičtější, pod což se podepisuje zejména jeho zcela nová zadní část. Kromě decentně změněné zadní linie střechy evidujeme dvojici kulatých koncových světel po obou stranách, kterými se automobilka vrací k někdejšímu rozložení světel, od kterých mezitím upustila. Charakteristická boční silueta zůstává zachována, zatímco vpředu najdeme nárazník a světla změněná na nedávno představené tdfko. Ve výsledku si tak grandtúrer od Ferrari zachovává svůj svébytný vzhled nadále, i když změn je v podstatě tolik, že nejeden by řekl, že jde o zcela novou generaci, nejen facelift. Poznamenat při tom třeba, že netradičně nepůsobí jen vnější tvary jako takové, ale i název novinky, se kterým si automobilka z Maranella opět patřičně vyhrála. GTC4Lusso není výplod žádného generátoru náhodných písmen či nějaké velmi bezpečné autentifikační heslo, jak by se na první pohled mohlo zdát, jeho základ je odvozen od označení Grand Tourer Concept, číslice 4 napovídá, že interiér je 4místný, no a konec označení odkazuje na minulost a to konkrétně na modely 330 GTC a 250 GT Berlinetta Lusso.


Ani interiér neušel velkolepým změnám, zejména při pohledu na propracovanou palubní desku. Jako první jistě zaujme zcela nový rozměrný displej s úhlopříčkou 10,25", který předznamenává, že kromě designu a motoru Ferrari (konečně) vylepšuje i infotainment na palubě. Přehlédnout přitom nemůžeme ani displej zobrazující aktuální rychlost a otáčky před spolujezdcem či nový volant. Největší pozornost se pochopitelně soustředí na techniku ​​pod plechy, jelikož o jejích změnách se spekulovalo kdeco. Sofistikovaný a skutečně netypický pohon všech čtyř kol 4RM-S si GTC4Lusso ponechává, mezitím ale dostává možnost natáčení zadních kol. Stejně tomu je i v případě motorizace, které nepomáhá žádný elektromotor, jak se také povídalo. Atmosférický dvanáctiválec však dostal porci síly navíc, a tak se od nynějška pyšní výkonem 508 kW / 690 koní a točivým momentem 697 N.m. I díky tomu dokáže faceliftované FF-ko s novým názvem vysprintovat na stovku již za 3,4 sekundy (-0,3 s). Na závěr dodávám informaci o vylepšení adaptivních magneto-rheologické tlumičů či novém systému Side Slip Angle Control, který přerozděluje točivý moment mezi zadními koly podle potřeby. Světovou premiéru si novinka odbude v Ženevě.

Až 690 koní a krkolomný název. To je kontroverzní Ferrari FF po modernizaci
Až 690 koní a krkolomný název. To je kontroverzní Ferrari FF po modernizaci
Až 690 koní a krkolomný název. To je kontroverzní Ferrari FF po modernizaci
Až 690 koní a krkolomný název. To je kontroverzní Ferrari FF po modernizaci
Až 690 koní a krkolomný název. To je kontroverzní Ferrari FF po modernizaci
Až 690 koní a krkolomný název. To je kontroverzní Ferrari FF po modernizaci
Až 690 koní a krkolomný název. To je kontroverzní Ferrari FF po modernizaci
Až 690 koní a krkolomný název. To je kontroverzní Ferrari FF po modernizaci
Až 690 koní a krkolomný název. To je kontroverzní Ferrari FF po modernizaci
Domů
Sdílet
Diskuse