K E 200, E 220d, E 350d a později dostupným verzím E 220d, E 400 či E 350e se zařadí první ryze sportovně laděné provedení.
Zbrusu nová třída E, která si svou světovou premiéru odbyla teprve v úvodu tohoto roku na autosalonu v Detroitu nenechala na sebe dlouho čekat, a doslova už po pár měsících přichází na scénu i její první ostrá, tedy vysoce výkonná verze. Ne, následující řádky nebudou věnované brutální E 63, na tu si budeme muset ještě nějaký ten měsíc počkat, i když její testování již vrcholí, v duchu nedávných změn vytahuje spojení Mercedes-AMG svého dalšího člena do rodiny, a to model E 43 4Matic. Po vzoru menší C 43 je jeho doménou především standardní pohon všech kol (tentokrát s poměrem 31:69 ve prospěch zadní nápravy), no a ani zde tomu nebude jinak, a pod přední kapotou trůní dvakrát přeplňovaná 3litrová V6. Rozdílnost ve srovnání s menším bráškou zde přitom minimálně jedna je, a to ve výkonu. Co do činění totiž nemáme se stádem 367 plnokrevníků, jelikož výkon v tomto případě poskočil až na hodnotu 295 kW / 401 koní, přičemž točivý moment počítá s maximální hodnotou 520 N.m v rozsahu 2 500 až 5 000 ot./min. O přenos síly se opět stará nová 9stupňová automatická převodovka 9G-Tronic.
Pokud si to rozměníme na drobné, sedan vyšší střední třídy s třícípou hvězdou na kapotě a štítkem E 43 atakuje hranici 100 km/h již za 4,6 sekundy, zatímco maximální rychlost je limitována na tradičních 250 km/h. Pěkné údaje, nemyslíte? I toto „polo-AMG“, nebo chcete-li mezistupeň mezi 333koňovou verzí E 400 a budoucí E 63 rozeznáme díky diamantové masce, která vystřídala tu klasickou, standardnímu optickému AMG paketu, charakteristickým „třiačtyřicítkovým“ 5paprskovým 19" diskům či dělené dvojice koncovek výfuků. Ani v interiéru není nouze o množství sportovních detailů, včetně červeného prošívání palubky ale i sportovního, zespodu zploštělého volantu. Již v základu je 43 vybavena adaptivním sportovním podvozkem AMG Airmatic, volič jízdních režimů počítá se stupni Eco, Comfort, Sport, Sport Plus a Individual, no a nechybí ani tlačítko „M“, za kterým se skrývá možnost manuálního řazení páčkami pod volantem. Samozřejmě, ve výbavě si pochopitelně místo našla i dvojice rozměrných plně digitálních displejů, sportovně střižené sedačky, no a v neposlední řadě jedinečná zvuková kulisa, která se postará o hřmot za vozidlem. Novinka se poprvé ukáže na blížícím se autosalonu v New Yorku, krátce poté by měl přijít náhled do ceníku a následně, přibližně v září bude spuštěn samotný prodej.