Přinášíme první fotografie z letošní rallye Gumball 3000, která projíždí napříč Evropou.
Gumball 3000. Takový název nese rozhodně nejznámější a nejpopulárnější milionářský závod na světě, který se s železnou pravidelností uskutečňuje již od roku 1999. Právě tehdy totiž britský podnikatel, skateboardista a automobilový závodník Maximillion Cooper přišel s myšlenkou exhibiční jízdy kolem Evropy v luxusních, sportovních či jinak zajímavých autech, které se zúčastnili jeho bohatí kamarádi. Jejich trasa měřila na délku 3000 mil, ostatně z toho vyplývá i samotný název, přičemž po každé etapě se v následujícím stanovišti, většinou ve známém velkoměstě, konala velká párty. Do značné míry tak šlo i o recesi, která však mezitím přitáhla enormní množství nových členů. Podstata milionářské rallye, čili zajezdit si, pobavit se a zároveň ukázat světu své vyšperkované oře se zachovala dodnes, a tak jsme v uplynulých dnech byli svědky toho, jak odstartoval již 18. ročník.
Letošní, mohli bychom nazvat dobrodružná jízda milionářů a celebrit, se nese v duchu hesla Dublin to Bucharest, což značí, že tentokrát její účastníci vystartovali 30. dubna v irském Dublinu a směřují přes Belfast, Edinburgh, Londýn, německý Europa Park, Prahu, Budapešť, až do rumunského hlavního města Bukurešť (6. května), což jsou jinými slovy oficiální zastávky. Osmnácté pokračování se tak opět obešlo bez zastávky na Slovensku, je však více než pravděpodobné, že směrem z českého hlavního města do toho maďarského budou účastníci křižovat i zemi našich sousedů, sporné zůstává, zda se případně někde i přistaví.
My jsme se původně chtěli o slovo poprvé přihlásit z Prahy, odkud chystáme report, avšak náš nečekaný sled událostí posledních dnech a v neposlední řadě i jistá dávka náhody zajistila to, že jsme se v dnešních ranních hodinách ocitli ve skotském Edinburghu, kde včera večer právě dorazil celý konvoj. Díky této skutečnosti vám tak v exkluzivním předstihu přinášíme autentické záběry a první dojmy z letošního Gumball 3000 přímo z Edinburghu! Jako první je třeba určitě zmínit fakt, že do dnešního dne se na startovní čáru postavilo již přes 120 exkluzivních automobilů, přičemž i nyní je možné, že některé posádky se teprve připojí později. Za zmínku přitom stojí i to, že tento rok je registrační poplatek ve výši 35 tisíc liber, přičemž opět jsme svědky několika početnějších týmů, které počítají hned s několika automobily.
Bohužel proměnlivé severské počasí se nezapřelo, a tak i dnes jsme se ve Skotsku probudili do deštivého rána. To však nic nezměnilo na tom, že na předem vyhrazeném místě, kudy jednotlivé kousky projížděly, stálo nespočet nejen automobilových fanoušků. Počasí se sice negativně odrazilo na ochotě „závodníky“ udělat větší show, i přesto však nebylo nouze o nejeden burnout, driftování, hlasité túrování motorů či krátké rozhovory se známými účastníky. Ani tentokrát si totiž Gumball 3000 nenechalo ujít několik dobře známých postav nejen z automobilové branže - nechybí proto Shmee150 (ABT RS6-R), Seb Delanney (Lotus Elise), Josh Cartu (Ferrari F12tdf & Rolls-Royce Phantom EWB), Afrojack (Lamborghini Aventador LP750-4 SuperVeloce & Bentley Bentayga), David Hasselhoff či David Coulthard (Mercedes-Benz C 63 Coupé Black Series). Jon Olsson se tentokrát překvapivě nezúčastnil (tedy, alespoň dosud se nezačlenil k účastníkům). Mimochodem, v duchu posledních let si Gumball 2016 ke své výše zmíněné podstatě připsal i charitativní rozměr. Prostřednictvím stránky crowrise.com zúčastněné posádky sbírají menší či větší příspěvky, kterými chtějí organizátoři akce poskytnout znevýhodněné mládeži větší příležitosti v životě.
Pokud jde o čtyřkolové kousky jako takové, opět jsme svědky skutečně bohaté nabídky, kterou zpestřují charakteristické fólie, které jsou odjakživa znakem závodu a každý zúčastněný si je tak mohl podle vlastních představ navrhnout, každá fólie však musí zahrnovat sponzorská loga a čitelné startovní číslo. Je těžké vybrat jedno nejzajímavější či nejexkluzivnější auto z takto obrovské a fascinující plejády, osobně se však přikláníme právě k pestrobarevnému Aventadoru SuperVeloce. Nechybí však ani takové exkluzivitky jako zbrusu nový Huracán Spyder, nejrychlejší sériově vyráběné SUV, čili Bentayga, ale i nejedna 918 Spyder, Nissan GT-R, Audi R8, Aston Martin, Mercedes-AMG GT v custom úpravě ve stylu GT3 či batmobil. Snad nejbohatší zastoupení mají kousky Aventador, 458 ale i Mercdes-Benz třídy G, kterých je přes 10 exemplářů. Samozřejmě, z naší strany do oka nejvíce padne verze G 500 4x4² se slovenskými značkami, čili slovenská posádka, která se v minulosti Gumball zúčastnila s vozidly jako Porsche Cayenne Turbo (S) či loni s Porsche 918 Spyder. Druhý kousek exotického G 500 4x4², dokonce v úpravě od Brabusu, ztvárňuje „policejní“ patrola z stáje týmu MIB, neboli men in Benz Brabus. To je na nyní vše, vychutnejte si přiloženou galerii a z letošního milionářského závodu se o slovo opět přihlásíme z Prahy.