12. září 2016 19:09

V 2. sérii Narcos je Escobar nesmrtelným bohem, který nakonec okusí olovo na pozadí autentického a napínavého příběhu (Recenze)

Seriál si udržel vysokou kvalitu i poté, co byl využit nejlepší materiál už v první sérii.

Patřím mezi ty šťastlivce, kteří neznají Escobarův příběh do detailů a netušil jsem ani, jak se dostal na tu ikonickou střechu, kde ho kolumbijská policie konečně dostala. Escobar ochutnal olovo, kterým tak často vyhrožoval a kterého po Kolumbii roznesl tuny. Už při první sérii jsem měl pocit, že život největšího narkobarona na světě skončí, avšak Netflix se rozhodl ukázat nám jeho začátky, vrchol byznysu a také jeho poslední dny v rozmezí dvou sérií, a já osobně jsem za to vděčný. Nejlepší materiál již byl zpracován v předešlé sérii, to však nebránilo tvůrcům v tom, aby si udrželi kvalitu i v druhé, ba co víc, dokonce se párkrát překonali. Upozorňujeme, že v recenzi se budou nacházet malé spoilery.

Zdroj: Netflix/Gaumont

Už nástup v první části, Escobarovy činy a mrazivé scény, o které se postaral hlavně Wagner Moura, mě dost překvapily. Nečekal jsem, že na nás tvůrci zaútočí už hned na začátku. A tato jízda trvala celých 7 částí. Za těch cca 6 hodin tempo nepolevilo, vždy se dělo něco zajímavého a místy jsem měl až pocit, že to vlastně Escobar přežije a dočkáme se i 3. série. Neuvěřitelné tempo a atraktivní zápletka si však jednou museli říci, že už stačilo. A tak se i stalo, 8. a 9. epizoda jen zbytečně natahují grandiózní finále. Podle mého skromného názoru se mohla klidně hodinka ubrat a také se mohla vypustit celá linka s otcem, která v mých očích emocionálně vůbec nefungovala, protože jsme s Pablovým taťkou strávili jen pár minut a byl nám zcela cizí. Naštěstí v mnoha těchto scénách figuroval Wagner Moura coby Pablo. Všechny nás ohromil už v první sérii, ale zdá se, že to nejlepší ze sebe dostal až v té druhé, kde mi několikrát vyrazil dech. Stačilo, aby pomalu nakráčel na scénu se svetříkem medvídka a okamžitě tuhla krev v žilách. Neumím si představit, že by si Emmy zasloužil někdo víc než on.

Zdroj: Netflix/Gaumont

Pochválit je však třeba i ostatní herce, hlavně Pedra Pascala a Boyda Holbrooka coby agenty DEA, kteří si to nesmírně užívali a nedokážu si bez nich další série ani představit. Zbytek osazenstva nabídl to, co v sérii první, a tak se moc nedá co vytknout. Ačkoli je televizní tvorba skoupější na velkolepé záběry, kameru či herce, tvůrci Narcos již uplatnili zažitý standard, který nijak neurazí. Ba naopak, záběry na Medellín, dialogy či přestřelky jsou natočeny famózně. I díky tomu některé sekvence působily mnohem napínavěji. Hudba je již tradičně úžasná. Ladné tóny na pozadí kolumbijských reálií ve mně vzbudily lásku ke Kolumbii, za to však může úžasná technická stránka celého projektu.

Zdroj: Netflix/Gaumont

Zatímco děj v 7. a 8. epizodě jemně sklouzává k nudě, divák si více začíná uvědomovat, jak show vykreslila Escobara. Jednak jako monstrum, jednak jako narkobarona, který nadevše miloval svou rodinu, ale celou dobu si šel za svým a nehodlal přestat. A lhal bych, kdybych tvrdil, že jsem mu nefandil. Dělal jsem tak i přesto, že jsem si byl vědom všech zvěrstev, za která je přímo či nepřímo odpovědný. Escobar měl dostat náboj do hlavy mnohem dříve, pravděpodobně se neměl ani nikdy narodit, ale Wagner Moura a scénáristé seriálu z něj udělali bytost hodnou lítosti a našeho fandění. Nesmírně si cením i faktu, že během těch 2 sérií se Padlihovi a spol. podařilo vytvořit o Escobarovi obraz jako o nesmrtelném bohu teroru, jehož nikdy nechytí a nezabijí. Velké finále v podobě jeho smrti přišlo velmi rychle a bylo zobrazeno nejautentičtěji, jak to šlo, čehož si velmi cením. Pokud někdo čekal glorifikovanou smrt, dlouhou "předehru" či napínavou honičku, byl na omylu. Pablo je obklíčen, zbývá mu posledních pár minut života a vy se na to můžete jen dívat a vychutnávat si to.

Zdroj: Netflix/Gaumont

Druhá série Narcos oplývá úžasnou atmosférou, technickým zpracováním, herci a hlavně zápletkou. Na to, že to nejlepší jsme viděli už před rokem, se laťka dokázala udržet pěkně vysoko, a co je důležitější, až na malé natahování v závěru působí druhá série celistvě a napínavě během celé její délky. Kromě toho můžu zkritizovat už jen počítačové efekty, to se však vzhledem k televiznímu formátu dá přežít. José Padilha vytvořil jeden z nejlepších seriálů na světě, který se však musí pohnout a trochu se i bojím, že bez Escobara to prostě nebude ono. Ani zdaleka. Cali Cartel však má co říct, takže budeme věřit, že takovou spokojenou recenzi napíšeme i za rok. 9/10

0/10