Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej REFRESHER+ jen za 25 Kč
2. prosince 2016 15:45
Čas čtení 0:00
Dominik Vetrák

Mass Effect Andromeda ukázalo chytlavou hratelnost, nádherný vizuál gigantického vesmíru a slibuje velkolepý příběh

TECH
Uložit Uložené

Sheparda a jeho tým vystřídá neznámá sourozenecká rodina 600 let po událostech druhého Mass Effectu.

Na ohlášení čtvrtého Mass Effectu jsme všichni čekali až příliš dlouho, a i když bylo jasné, že hlavní postavou už nebude Shepard, tak nějak jsme všichni doufali, že nám on či jeho kamarádi neřekli poslední sbohem. Některé postavy totiž přirostly k srdci a jen těžko budeme jejich citelnou absenci ignorovat. Dočkáme se však zcela nové posádky po 600 letech od událostí Mass Effect 2. Program Andromeda Initiative začal v roce 2185, přičemž cesta do této galaxie trvala už zmíněných a úctyhodných 600 let. V době odehrávání událostí Mass Effect 3 tak výprava Andromedy už dávno cestovala do jiné galaxie. Vývojáři se tak šikovně vyhnuli následkům z různých konců, které byly pravděpodobně pro budoucnost série irelevantní. Ale možná nás scénáristé ještě překvapí (snad se jim to podaří lépe než naposledy).

Ještě předtím, než přejdeme na samotnou ukázku hratelnosti, podíváme se společně na všechny uvolněné detaily a informace. Do galaxie Andromeda se vydaly celkem 4 archy s tisíci zástupci dané rasy. Všichni spí v hyperspánku, protože let do Andromedy je extrémně dlouhý. Jednu ze 4 Arch obývá rasa Turan (rasa Shepardova pomocníka Garruse), druhou lidé, třetí Asariáni a čtvrtou Salariáni, přičemž se tam někde vešli i krogani, přestože nemají vlastní archu. Každé takové arše velí Pathfinder, přičemž v té lidské jde o otce hlavních protagonistů (budeme si moci vybrat hraní za Scotta nebo Saru Ryderovy) Aleca Rydera. Lidská archa se jmenuje Hyperion, na své cestě však ztratí kontakt s třemi dalšími archy a také s Nexusem, který zřejmě nahradí Citadelu z původní trilogie. Konců má být hned několik, no a když s nějakým nebudete spokojeni, asi se pustíte do New Game + s možností změnit pohlaví vaší postavy.

Mass Effect Andromeda ukázalo chytlavou hratelnost, nádherný vizuál gigantického vesmíru a slibuje velkolepý příběh
Zdroj: BIoWare/GameInformer

Co se soubojů týče, klasický RPG systém s rozkazy společníkům zůstává. Rovněž hráči zůstávají speciální schopnosti, rozloučit se však můžeme s hromadným cooldownem, a tedy jejich nabíjením, které bude nově dost individuální. Velkou roli sehraje i jetpack. Vybírat si nebudeme muset ani mezi různými třídami. V Mass Effect Andromeda budeme moci kombinovat schopnosti biotiků, techniků a vojáků, je jen na nás, jakým směrem se vydáme. Mezi novinky samozřejmě řadíme i množství nových zbraní, ať už automatických pušek, zbraní na krátké vzdálenosti nebo kladiv. Uvidíme, které budou v boji proti novému nepříteli zvanému Ketts účinnější.
 
Mnozí z nás se jistě těší i na klasické prozkoumávání planet. Já jsem v dvojce strávil celé hodiny sbíráním surovin, o to víc mě tedy těší, že něčeho podobného se zřejmě dočkáme i v připravovaném díle. Dobrou zprávou je, že mnohem více planet budeme moci prozkoumávat i fyzicky a bojovat tak proti všelijakým nepřátelům. Na povrchu planet nám bude pomáhat Nomad, jakési upgradované Mako (s lepším ovládáním, větší rychlostí a několika možnostmi úpravy vozu jako takového). Překopaná bude i zbroj a systém přidělování bodů. V jisté části hry nám bude udělena možnost přerozdělit body schopností. Široké úpravy potkají nejen postavy, ale i zbraně či obleky a brnění. Ty si po novém budeme moci i vyrábět díky získaným, respektive oskenovaným a zakoupeným plánům. Abychom se však na všechny ty atraktivní planety dostali, potřebujeme loď. Tou bude Tempest (rozlučte se s Normandy), přičemž nás již při jejím prozkoumávání nebudou zdržovat žádné loadingy. Od celkového pohybu, přes výběr planety na můstku až po konečné přistání se přehraje maximálně přistávací sekvence, následně se už hráč může libovolně a nerušeně pohybovat po celé oblasti. Na některých planetách se budou nacházet bossové, kteří vás donutí načerpat nové zkušenosti a lepší vybavení, jinak je nezdoláte. Také budeme vždy muset vyhledat tzv. drop zones, místa s možností úpravy a výměny výzbroje. Hratelnost ovlivní i změna počasí a přírodní síla.

Mass Effect Andromeda ukázalo chytlavou hratelnost, nádherný vizuál gigantického vesmíru a slibuje velkolepý příběh
Zdroj: BIoWare/GameInformer


Všichni se už ale nesmírně těšíme na postavy a budování vztahů. BioWare si v tomto případě dal záležet a čeká nás skutečně hluboký příběh se spoustou vedlejších úkolů a desítky postav. Dokonce se hovoří o tom, že společník s největším množstvím dialogů v ME 3 jich má méně než ten s nejmenším počtem v Andromedě. Někteří společníci touží po dlouhodobém vztahu, někteří jen po milostných hrátkách a jiní zase nemají zájem o vztah žádný. Je jen na hráči, jak přistoupí k jednotlivým charakterům. Momentálně jich moc neznáme, ale vězte, že sourozenec postavy, kterou si vyberete, nebude klasickým společníkem, i když s ním budeme v kontaktu a pravděpodobně ho párkrát v hlavní příběhové linii potkáme. Kromě rodiny Ryderových zde pak máme:

Mass Effect Andromeda ukázalo chytlavou hratelnost, nádherný vizuál gigantického vesmíru a slibuje velkolepý příběh
Zdroj: BIoWare/GameInformer

Liam - Jeden ze dvou prvních parťáků. Jde o mladého bývalého policejního důstojníka.
Cora - Pravděpodobně půjde o člověka, protože je druhým startovacím parťákem a jiná rasa než ta lidská na Hyperionu necestovala.
Peebee - Jde o Asarianku s neznámou minulostí
Drack - Oficiálně o něm nevíme nic, ale ve hře by se měl objevit, stejně jako množství dalších postav a potenciálních parťáků.
 
Více známých ras ve hře pravděpodobně neuvidíme, BioWare však nevylučuje jejich přítomnost v budoucích hrách série. V Andromedě se spíše zaměří na zcela nové rasy bohužel stále to vypadá jen na Humanoidy stavěné tvory (dvě oči, 4 končetiny, vzpřímená postava - no prostě klišé). V debutových gameplay záběrech mě dost udivilo, když nám vývojáři ukázali misi na neznámé planetě, jejíž sekci šéfuje žena lidské rasy. Že se do Andromedy dostaly známé rasy z Mléčné dráhy je ještě uvěřitelné, ale jak se tam dostali lidé už nechápu. BioWare mělo velmi dobrou příležitost seznámit nás s celkem novými druhy organických bytostí různých tvarů, inteligence a chování, zdá se však, že to nevyužijí a minimálně mě tím extrémně zklamou.

Mass Effect Andromeda ukázalo chytlavou hratelnost, nádherný vizuál gigantického vesmíru a slibuje velkolepý příběh
Zdroj: BIoWare/GameInformer

A když už jsme u těch společníků, těšit se můžete na Loyalty mise, které premiérovaly a zároveň derniérovaly v Mass Effect 2, kde přímo ovlivňovaly konec hry. V Andromedě však již nebudou tak důležité z hlediska vývoje a konce děje, spíše budou patřit k mnoha dalším vedlejším a dobrovolným aktivitám, což je podle mě škoda. Příběhu založeném na budování vztahů přímá návaznost na jednotlivé postavy dost svědčila.

Pokud vás štval systém černobílých rozhovorů, kdy jste se vydali buď na dráhu andílka, nebo na druhé straně odpadlíka, BioWare vás potěší. Mechanismus dialogů, rozhodování a jejich dopadů se překopal od základů, čehož výsledkem jsou mnohem rozmanitější volby v rozhovorech s propracovanějším dopadem vašich rozhodnutí. Většina odpovědí bude mít své výhody, ale i nevýhody. Osobně mám zatím dojem, že na finální konec bude mít vliv jen máloco. BioWare zatím hru, alespoň co se příběhu týče, přestavil na lineárnější než předchozí díly.
 

Hratelnost vypadá chytlavě, vizuál je okouzlující, no a koho nenadchla struktura nových planet a obrovského, nádherně působícího vesmíru, asi není velkým fanouškem Mass Effectu.


Co se slibovaného multiplayeru týče, něco si vezme z třetího dílu a jiných her, něco bude zpracováno originálně. Nevyhneme se ani mikrotransakcím, bohužel. K ingame obsahu se dostaneme i bez nich, určitě to však potrvá déle než převod peněz z kreditky. Přítomné budou i různé modifikátory, které určí vaši sílu ve hře, ale také budou mít dopad na pozápasové odměny. Mass Effect: Andromeda vychází na jaře 2017 pro PC, PS4 a Xbox a pravděpodobně se dočkáme i multiplayerové bety. Jak zatím pokračování milované sci-fi ságy vnímáte vy?

Mass Effect Andromeda ukázalo chytlavou hratelnost, nádherný vizuál gigantického vesmíru a slibuje velkolepý příběh
Zdroj: BIoWare/GameInformer
Mass Effect Andromeda ukázalo chytlavou hratelnost, nádherný vizuál gigantického vesmíru a slibuje velkolepý příběh
Zdroj: BIoWare/GameInformer
Mass Effect Andromeda ukázalo chytlavou hratelnost, nádherný vizuál gigantického vesmíru a slibuje velkolepý příběh
Zdroj: BIoWare/GameInformer
Mass Effect Andromeda ukázalo chytlavou hratelnost, nádherný vizuál gigantického vesmíru a slibuje velkolepý příběh
Zdroj: BIoWare/GameInformer
Mass Effect Andromeda ukázalo chytlavou hratelnost, nádherný vizuál gigantického vesmíru a slibuje velkolepý příběh
Zdroj: BIoWare/GameInformer
Mass Effect Andromeda ukázalo chytlavou hratelnost, nádherný vizuál gigantického vesmíru a slibuje velkolepý příběh
Zdroj: BIoWare/GameInformer
Mass Effect Andromeda ukázalo chytlavou hratelnost, nádherný vizuál gigantického vesmíru a slibuje velkolepý příběh
Zdroj: BIoWare/GameInformer
Mass Effect Andromeda ukázalo chytlavou hratelnost, nádherný vizuál gigantického vesmíru a slibuje velkolepý příběh
Zdroj: BIoWare/GameInformer
Mass Effect Andromeda ukázalo chytlavou hratelnost, nádherný vizuál gigantického vesmíru a slibuje velkolepý příběh
Zdroj: BIoWare/GameInformer
Mass Effect Andromeda ukázalo chytlavou hratelnost, nádherný vizuál gigantického vesmíru a slibuje velkolepý příběh
Zdroj: BIoWare/GameInformer
Mass Effect Andromeda ukázalo chytlavou hratelnost, nádherný vizuál gigantického vesmíru a slibuje velkolepý příběh
Zdroj: BIoWare/GameInformer
Mass Effect Andromeda ukázalo chytlavou hratelnost, nádherný vizuál gigantického vesmíru a slibuje velkolepý příběh
Zdroj: BIoWare/GameInformer
Mass Effect Andromeda ukázalo chytlavou hratelnost, nádherný vizuál gigantického vesmíru a slibuje velkolepý příběh
Zdroj: BIoWare/GameInformer
Mass Effect Andromeda ukázalo chytlavou hratelnost, nádherný vizuál gigantického vesmíru a slibuje velkolepý příběh
Zdroj: BIoWare/GameInformer
Mass Effect Andromeda ukázalo chytlavou hratelnost, nádherný vizuál gigantického vesmíru a slibuje velkolepý příběh
Zdroj: BIoWare/GameInformer
Mass Effect Andromeda ukázalo chytlavou hratelnost, nádherný vizuál gigantického vesmíru a slibuje velkolepý příběh
Zdroj: BIoWare/GameInformer
Mass Effect Andromeda ukázalo chytlavou hratelnost, nádherný vizuál gigantického vesmíru a slibuje velkolepý příběh
Zdroj: BIoWare/GameInformer
Domů
Sdílet
Diskuse