Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Sobota 10. 4. 2021 svátek má Darja

hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?

Exkluzivně: V několikaměsíčním předstihu jsme vyzkoušeli nové BMW řady 5. Je se na co těšit!

Na mezinárodní prezentaci v Lisabonu jsme poznali novinku do detailů. Jaká je?

21. prosinec 2016, 1:26 Čas čtení: 0:00
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Exkluzivně: V několikaměsíčním předstihu jsme vyzkoušeli nové BMW řady 5. Je se na co těšit!
Tech - Auta
0
Martin Mičuda
21. prosinec 2016, 1:26

Exkluzivně: V několikaměsíčním předstihu jsme vyzkoušeli nové BMW řady 5. Je se na co těšit!

Na mezinárodní prezentaci v Lisabonu jsme poznali novinku do detailů. Jaká je?

Martin Mičuda
21. prosinec 2016, 1:26
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Exkluzivně: V několikaměsíčním předstihu jsme vyzkoušeli nové BMW řady 5. Je se na co těšit!

Dosavadních 6 generací BMW řady 5 se po celém světě prodalo v počtu až 7,9 milionu kusů. Zcela nové, v pořadí již sedmé pokračování s kódovým označením G30 proto nešetří velkými ambicemi, o čemž svědčily již nejen prvotní fotografie, ale i podrobnější informace o parametrech. Tradiční zástupce vyšší střední třídy z Mnichova se svého nejnovějšího vydání dočkal teprve před pár měsíci, protože k jeho oficiálnímu představení došlo přibližně v polovině října. Na trh dorazí až v únoru. My jsme však dostali exkluzivní možnost si novou pětku v pořádném předstihu vyzkoušet již nyní, a to díky mezinárodní prezentaci v Lisabonu. Tam jsme si mohli nejen novou generaci podívat živě v prakticky všech provedeních, ale i podrobně prozkoumat její největší trumfy a zároveň na vlastní kůži provětrat nejsilnější benzínový šestiválec. Jaké jsou tedy naše první dojmy ze sedmé generace řady 5?

 

 

Samotný design je potřeba hodnotit opravdu velmi kladně. S příchodem prvních fotografií bylo jasné, že i BMW se ubírá stále více cestou unifikace, a tedy, že se do značné míry podobá menší trojku, respektive sedmičku. Když však uvidíte novinku živě, zjistíte, že až tak podobné si nejsou. Pětka vystupuje citelně kompaktněji a vyváženěji než nová řada 7, přičemž jednotlivé exteriérové detaily vnášejí ještě větší dynamičnost než kdykoliv předtím. Za zmínku rozhodně stojí hlavně úzké a značně do stran zasahující světlomety, které se sice nemohou pyšnit laserovou technologií po vzoru sedmičky, avšak špičková světla BMW Selective Beam s citelně hranatějším designem pověstných angel eyes musíme jednoznačně vyzvednout. Na pověstné ledvinky jsou již v duchu současného trendu značky přímo napojeny, přičemž i v tomto případě evidujeme průduchy, které se otevírají/zavírají podle potřeb, a tak, mimo jiné, mění charakteristiku aerodynamiky. Ta je v rámci segmentu na nejlepší úrovni, protože pětkový bavorák se může pyšnit rekordním koeficientem odporu vzduchu jen 0,22. Do stran snad ještě výrazněji zasahují zadní světlomety s propracovanou grafikou. I díky ním vypadá vozidlo o něco štíhleji a atletičtěji, než je tomu ve skutečnosti. Novinka je totiž větší v každém směru – s rozměry 4935 x 1868 x 1466 milimetrů jde o nárůst o 36 milimetrů do délky, 6 do šířky a 2 do výšky. Nárůst se nevyhl ani rozvoru, který je delší o 7 milimetrů.

 

Exkluzivně: V několikaměsíčním předstihu jsme vyzkoušeli nové BMW řady 5. Je se na co těšit!
Zdroj: refRESHER / martinzmartina
Exkluzivně: V několikaměsíčním předstihu jsme vyzkoušeli nové BMW řady 5. Je se na co těšit!
Zdroj: refRESHER / martinzmartina

Exkluzivně: V několikaměsíčním předstihu jsme vyzkoušeli nové BMW řady 5. Je se na co těšit!
Zdroj: refRESHER / martinzmartina

 

V nabídce je hned několik designových řešení, které odliší exteriér, ale i interiér. Kromě základního provedení nechybí luxusní linie s početným použití chromu, no a nakonec ani sportovní kabát familiárně známý jako M paket. Ten se tradičně nese v podstatně agresivnějším duchu, přičemž je potřeba říct, že masivnější nárazníky s většími otvory a agresivnějším lookem nové pětce svědčí asi nejvíc. Třešničkou na dortu pro fajnšmekry je následně možnost doslova si vyšperkovat svou pětku efektními (ale i funkčními) detaily v rámci doplňků z dílny M Performance. Důkazem toho je i vystavený sněhobílý bílý exemplář s černými prvky – přední splitter, mřížky chladiče, boční prahy, orámování oken, kryty zpětných zrcátek, zadní difuzor a decentní odtrhová hrana či nádherné, až 20" disky.

 

Pokud jde o verze, ty budou dostupné následovně – nová generace BMW řady 5 přijde zprvu na trh v únoru v benzínových verzích 530i (2.0 R4, 252 koní, od 49 tisíc €) a 540i (3.0 R6, 340 koní, od 57 tisíc €) a v naftových verzích 520d (2.0 R4, 190 koní, od 45 tisíc €) a 530d (3.0 R6, 265 koní, od 54 tisíc €). Ve všech případech bude na výběr pohon sDrive, nebo xDrive. Co se týče převodovek, na výběr je jen 8stupňová automatická převodovka, 520d je ale možné osadit i 6stupňovým manuálem. Měsíc nato se nabídka rozšíří o provedení 520d EfficientDynamics Edition (2.0 R4, 190 koní), 530e iPerformance (2.0 R4 + elektromotor, 252 koní) a zatím vrchol v nabídce, špičkový model M550i xDrive s 4,4litrovou V8. Ta nabídne se startovací cenou 82 700 € až 340 kW/462 koní, 650 Nm, přičemž na stovku vystřelí již za 4 sekundy, čímž je toto „polo-emko“ o 0,3 sekundy rychleji než nynější M5 generace F10.

 

Exkluzivně: V několikaměsíčním předstihu jsme vyzkoušeli nové BMW řady 5. Je se na co těšit!
Zdroj: refRESHER / martinzmartina
Exkluzivně: V několikaměsíčním předstihu jsme vyzkoušeli nové BMW řady 5. Je se na co těšit!
Zdroj: refRESHER / martinzmartina

 

Po prezentací, kde zazněly výše zmíněné klíčové fakta ohledně novinky, jsme dostali možnost vyzkoušet nejsilnější benzinový šestiválcový agregát. Jak je tedy zřejmé, do rukou se nám dostala verze 540i, a to s pohonem sDrive a sportovním paketem M Sport. Jeho exteriér zdobil sice v dnešní době už mainstreamový konfig, pravdou ale je, že v bílém laku spolu s černými disky a některými detaily vypadá novinka skutečně úchvatné, ba co víc, dovolíme si tvrdit, že nová řada 5 je po designové stránce jedním z vůbec nejatraktivnějších a nejkrásnějších modelů této značky. Jistě, není to možná až taková „imidžovka“ jako, řekněme, šestková řada (v čele s provedením Gran Coupé), to už ale má nějaký ten rok a je cítit, že značka se pochopitelně již posouvá dál. V tomto případě o tom svědčí zejména zcela nový interiér, který si svůj hlavní designový návrh převzal z řady 7.

 

Pro laika bude sice téměř totožný, přece jen však stejný není. Tak či onak, palubní desku s horizontálním členěním musíme rozhodně pochválit, a to ať už díky použití kvalitních materiálů, výborné ergonomii, ale i celkovému zpracování, které šlo kvalitou rozhodně nahoru. Ruce vám po novém podává zcela nový volant s podstatně lepším vzezřením. Za ním následně najdete příplatkové, plně digitální budíky s perfektní grafikou a trojicí odlišných zobrazení v závislosti na jízdních profilech (Eco, Comfort, Sport). Největší pozornost v interiéru se soustředí na centrální displej multimediálního prostředí s úhlopříčkou až 10,25". Ovládání probíhá prostřednictvím tradičního otočného ovladače, tomu ale sekundují i vaše prsty, protože širokoúhlá obrazovka je dotyková. Zároveň ale přibyla i gesta, tedy jeden z highlightů, který jsme poznali už v sedmičce. Ovládání gesty funguje skutečně výborně a rychle si na něj zvyknete. Pochvalu si ale rozhodně zaslouží i systém samotný, protože po novém se pyšní podstatně vylepšeným, krásnějším a intuitivnějším prostředím prostředím ve stylu moderních smartphonů.

 

Exkluzivně: V několikaměsíčním předstihu jsme vyzkoušeli nové BMW řady 5. Je se na co těšit!
Zdroj: refRESHER / martinzmartina

Exkluzivně: V několikaměsíčním předstihu jsme vyzkoušeli nové BMW řady 5. Je se na co těšit!
Zdroj: refRESHER / martinzmartina
Exkluzivně: V několikaměsíčním předstihu jsme vyzkoušeli nové BMW řady 5. Je se na co těšit!
Zdroj: refRESHER / martinzmartina
Exkluzivně: V několikaměsíčním předstihu jsme vyzkoušeli nové BMW řady 5. Je se na co těšit!
Zdroj: refRESHER / martinzmartina

 

BMW zůstává věrné svým tradicím, a tak vám je už po prvních kilometrech zřejmé, že i nová pětka sází zejména na sportovost. Ano, v režimu Comfort je podvozek mimořádně komfortní, až bych řekl, že je na takové perfektní úrovni jako nová třída E (za což může i přítomnost stabilizátorů). V čem má však oproti éčku rozhodně navrch, je dynamičnost a sportovní pocit. Pokud totiž přistoupíte na režim Sport (Plus), řízení citelně ztuhne, změní se reakce od pedálů a převodovka pracuje značně ofenzivněji (8stupňový automat patří mezi ty nejlepší ve hře). V tomto okamžiku jste s autem spjati podstatně více, navíc, pokud si k tomu připočtete o cosi sportovnější posed, palubní desku nakloněnou k vám a opravdu tlustý věnec volantu, z manažerské limuzíny se rázem stává pěkný atlet s akčním temperamentem. Ten o sobě navíc dokáže dát vědět exteriérovou (ale i interiérovou) kulisou pěkně okolí, i když je pravda, že ve vysokých otáčkách se dovnitř přenáší relativně dost surový zvuk od motoru. Pokud však zkoušíte akceleraci na stovku za papírových 5,1 sekundy či maximální rychlost 250 km/h, je to v podstatě pochopitelné.

 

Na závěr ještě pár technických vychytávek – pověstný Display Key s možností zaparkovat vozidlo na dálku zdědila novinka z o třídu větší řady sedm, od něj má však nyní navíc v případě asistenčních a bezpečnostních systémů. Pětka totiž dokáže na dálnicích za ideálních podmínek jezdit v „autonomním“ režimu 40 sekund až minutu, což je dalším významným krokem k plně autonomnímu řízení. To se mimochodem v Mnichově očekává již přibližně v roce 2020, což je nepochybně velkou výzvou. V neposlední řadě stojí za zmínku vylepšený head-up displej s až o 70 % větším zobrazením a špičkovou grafikou, díky čemuž se řadí na úplný vrchol. Inu, nová pětka má skutečně silné zbraně, tvrdit, že není předurčená k úspěchu, by bylo nehoráznou lží!

 

Exkluzivně: V několikaměsíčním předstihu jsme vyzkoušeli nové BMW řady 5. Je se na co těšit!
Zdroj: refRESHER / martinzmartina

Exkluzivně: V několikaměsíčním předstihu jsme vyzkoušeli nové BMW řady 5. Je se na co těšit!
Zdroj: refRESHER / martinzmartina

Exkluzivně: V několikaměsíčním předstihu jsme vyzkoušeli nové BMW řady 5. Je se na co těšit!
Zdroj: refRESHER / martinzmartina
Exkluzivně: V několikaměsíčním předstihu jsme vyzkoušeli nové BMW řady 5. Je se na co těšit!
Zdroj: refRESHER / martinzmartina
Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
NAHORU
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
Nejčtenější
Nejčtenější články
Nyní
24 hod
7 dní
30 dní
1 Vědci z USA tvrdí, že našli pátou základní fyzikální sílu
2 Z nového X6 M Competition nám spadla čelist. 625koňové BMW popírá fyzikální zákony
3 Konec nouzového stavu: Co všechno se od pondělí změní?
4 KDU-ČSL žádá předčasné volby. Jak to vidí ostatní strany?
5 Rozvolnění: Tyto restrikce se mění od pondělí 12. dubna
1 Rozvolnění: Tyto restrikce se mění od pondělí 12. dubna
2 Vědci z USA tvrdí, že našli pátou základní fyzikální sílu
3 KDU-ČSL žádá předčasné volby. Jak to vidí ostatní strany?
4 Zemřel legendární americký raper DMX
5 V patnácti jí řekli, že je pro modeling moc „tlustá.“ Dnes česká modelka Jana Plesníková pracuje po celém světě (Rozhovor)
1 Obrysy křivek i odhalené pozadí. Značka Mugler představila pokračování sexappealem nabité kolekce jaro/léto 2021
2 Nový film režiséra Lidské stonožky možná nikdy neuvidíme. Je tak nevhodný, že jej odmítají všichni distributoři
3 Únik dat Facebooku se týká i více než 1,3 milionu Čechů
4 V Iráku se narodil chlapeček s třemi penisy. Lékaři tvrdí, že jde o první zdokumentovaný případ na světě
5 Spojené státy zvedají varovný prst pro Rusko. Žádají, aby Moskva přestala „zastrašovat“ Ukrajinu
1 Jasminu Alagič znechutil vlastní manžel Rytmus i komička Simona: Drahý Paťko, svou reakcí jsi za ní skočil na dno
2 Vláda udělila výjimky pohybu pro některé okresy. V této mapě zjistíš, které to jsou
3 Obrysy křivek i odhalené pozadí. Značka Mugler představila pokračování sexappealem nabité kolekce jaro/léto 2021
4 Sčítání lidu 2021: Jak vyplnit formulář, kde jej sehnat a na co se připravit
5 Česká sériová vražedkyně s přezdívkou Krvavá blondýna vraždila pouze muže. Charakterizovala ji bezcitnost a arogance
více z témy tech
Z nového X6 M Competition nám spadla čelist. 625koňové BMW popírá fyzikální zákonyZ nového X6 M Competition nám spadla čelist. 625koňové BMW popírá fyzikální zákony
Adresy či telefonní čísla více než 500 milionů uživatelů Facebooku se objevily na stránce pro hackeryAdresy či telefonní čísla více než 500 milionů uživatelů Facebooku se objevily na stránce pro hackery
Škoda poprvé v historii představuje oblíbenou verzi Sportline pro model OctaviaŠkoda poprvé v historii představuje oblíbenou verzi Sportline pro model Octavia
více článků
Sponzorované články
Může pití alkoholu přispět ke vzniku rakoviny?Může pití alkoholu přispět ke vzniku rakoviny?
Toto je 10 nejzajímavějších párů tenisek s cenovkou do 2 600 korun pro muže i ženy Toto je 10 nejzajímavějších párů tenisek s cenovkou do 2 600 korun pro muže i ženy
Práce a hraní her má jedno společné. Poradíme ti, jak se lépe soustředit na obojíPráce a hraní her má jedno společné. Poradíme ti, jak se lépe soustředit na obojí
více článků
Další news více news
Mohlo by tě zajímat
BMW X5 xDrive40e: Hybridní úhel pohledu (Test)BMW X5 xDrive40e: Hybridní úhel pohledu (Test)
BMW láká na novou M4. Nabídne manuál i automat, 510koňové Competiton dostane revoluční M xDriveBMW láká na novou M4. Nabídne manuál i automat, 510koňové Competiton dostane revoluční M xDrive
Očekávaná M8 dostane 600koňový osmiválec a sofistikovaný M xDriveOčekávaná M8 dostane 600koňový osmiválec a sofistikovaný M xDrive
Z nového X6 M Competition nám spadla čelist. 625koňové BMW popírá fyzikální zákonyZ nového X6 M Competition nám spadla čelist. 625koňové BMW popírá fyzikální zákony
Škoda poprvé v historii představuje oblíbenou verzi Sportline pro model OctaviaŠkoda poprvé v historii představuje oblíbenou verzi Sportline pro model Octavia
Mercedes-Benz CLS dostal v rámci modernizace sportovnější vzhled a Drift ModeMercedes-Benz CLS dostal v rámci modernizace sportovnější vzhled a Drift Mode
Nový Hummer se ukázal v další verzi. Má 3 elektromotory a výkon 830 koníNový Hummer se ukázal v další verzi. Má 3 elektromotory a výkon 830 koní
Nová Toyota GR 86 chce opět zaručit nefalšovanou sportovní jízdu za přijatelnou cenu. I v EvropěNová Toyota GR 86 chce opět zaručit nefalšovanou sportovní jízdu za přijatelnou cenu. I v Evropě
Přejít na úvodní stránku
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.