Kdo by to byl řekl, že jeden z nejvzácnějších automobilů světa poputuje i do našich končin.
Čas od času k vám promlouváme prostřednictvím projektu Exkluzivní vozy z českých a slovenských silnic, abychom vám ukázali, jaké čtyřkolové zajímavosti se u nás nacházejí nebo vám představili nějaký horký přírůstek. Jinak tomu nebude ani tentokrát, pravdou ale je, že automobil, který vám detailněji ukážeme dnes, nejenže patří mezi skutečné exkluzivity, ale zároveň i zhmotňuje jeden z vrcholů současného automobilového průmyslu. Jak jste již z názvu článku vyčetli, jde o nejoblíbenějšího zástupce svaté trojky hypersportů, nebo chcete-li člena Holy Trinity. Aby toho nebylo málo, dokonce ve věci není "klasická" verze, ale nejnovější a ještě vzácnější provedení bez střechy. Ano, do Česka totiž v uplynulých dnech přijelo vůbec první a zároveň s největší pravděpodobností minimálně pro tuto chvíli i jediné Ferrari LaFerrari Aperta na československém území. Potvrdil nám to i náš fanoušek, známý český car spotter Cossie670, jelikož v tomto článku najdete právě jeho autentické fotografie, které se mezitím začínají šířit do světa. Vážnost tohoto přírůstku naznačuje zejména fakt, že Ferrari v době představení otevřené varianty hlásilo, že celá velmi striktně omezená série je již beznadějné vyprodána, nemluvě o astronomické cenovce.
U nás v Česku se však exkluzivním modelům značky Ferrari mimořádně daří, čehož důkazem je nejen prodejní ofenzíva oficiálního pražského showroomu automobilky z Maranella, ale i přítomnost skutečně velkých raritek na našem území. Kromě hned tří exemplářů hypersportu LaFerrari evidujeme na cestách i skvosty jako F12tdf, 599 GTO, dokonce Novitec Rosso F12 N-Largo, Enzo či nespočet vrcholných verzí 458 Speciale. Vraťme se ale k samotné podstatě tohoto článku. Hypersport LaFerrari Aperta vznikne jen v počtu 209 kusů, z čehož oněch 9 exemplářů bude vyrobeno výhradně pro účely automobilky. Odlišnost v porovnání s "obyčejným" LaFerrari je pochopitelně v řešení střechy, protože otevřená varianta disponuje plátěným krytem. Majitel české Aperty však sáhl po druhé možnosti v nabídce - odnímatelný čistě karbonový střešní panel. S ním jde ruku v ruce i specifická konfigurace tohoto kousku. Jeho dominantou je nádherný sněhobílý lak v kombinaci s černými detaily. Říct je třeba, že určitě nejde o základní lak, jaký najdete ve fábii, což naznačují i přiložené fotografie níže. Exteriér následné dotvářejí černá zpětná zrcátka, černé 5paprskové disky, za kterými se schovávají pro změnu žluté třmeny brzdové soustavy. Černou aplikaci dostala nakonec i oblast v okolí dvanáctiválcového srdce.
Ani vnitřek neušel zvláštní specifikaci podle preferencí majitele. Interiér tak trefně zapadá do výsledné optické konfigurace, což ostatně naznačují zejména žluté linie korespondující se zmíněnými brzdami. Takto nádherně poskládané Ferrari můžete ještě nějakou dobu vidět živě mimochodem i vy, stačí, když navštívíte showroom Ferrari v Praze, kde je toto LaFerrari zatím vystaveno doslova ve výkladu. I když by to na pohled možná nikdo neřekl, Ferrari tvrdí, že verze Aperta je ve srovnání se zavřeným Láfkem do značné míry po technické stránce upravená. Za všechno totiž může snaha o zpevnění karoserie, která by tak neměla trpět ani v případě chybějící střechy. Pod skleněným krytem ale ve výsledku i tak nenajdeme nic jiného, než pověstnou V12ku, která je centrem hybridního ústrojí. Zvukový orchestr si diriguje agregát o objemu 6,262 litru produkující výkon 588 kW / 800 koní, no a následně elektromotor, který poskytuje sílu 120 kW / 163 koní. Celkový výkon 963 koní přenáší dvouspojková převodovka výhradně na zadní kola. V případě rychlostních parametrů se bavíme v rovině akcelerace na stokilometrovou rychlost za přibližně 2,9 sekundy, na 300 km/h, to je kolem 15 sekund, zatímco maximální rychlost figuruje na úrovni těsně přes hranici 350 km/h.
Určitě vás zajímají ještě dvě informace. Jako první je to samotná cena, ale bohužel prakticky dosud jsme se oficiální cestou přesnou cenovou politiku nedozvěděli, za což může zejména skutečnost, že každý exemplář má být specifický. A ostatně, v době, kdy jsme Ferrari Aperto poznali, byly už všechny exempláře beznadějně vyprodané, proto pochopitelně Ferrari už o cenách tolik nemluvilo. Podle zákulisních informací ale tento konkrétní kousek v Česku vyšel údajně jeho majitele na 95 milionů korun! To už je pěkná pálka. Pokud vás zajímá majitel jako takový, vězte, že jeho jméno momentálně ani sami nevíme, i když v kuloárech kolují všelijaké indicie. Jak ale vždy tvrdíme, nás to v konečném důsledku nezajímá tak, jako samotný hypersport. V každém případě, na závěr nám nezbývá nic jiného, než popřát majiteli hodně šťastných kilometrů a nám obyčejným smrtelníkům doufat, že tento skvost se nám podaří vidět na vlastní oči. Pokud se to někomu z vás podaří, určitě se s vámi zbývajícími podělíme o fotografie na naší stránce.