Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
5. dubna 2017 10:11
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

510koňové GLC 63 (Coupé) je realitou. Zaujme jediným osmiválcem v třídě, ale i famózní dynamikou

TECH
Uložit Uložené

Vrcholná varianta středně velkého SUV nakonec přece jen spatřila světlo světa.

I když Mercedes-Benz zprvu vrcholnou osmiválcovou variantu pro GLC odmítal, odstupem času se věci změnily a odhalení třiašedesátky bylo jen otázkou času. Stalo se tak právě teď, začátkem dubna, kdy Mercedes-AMG představuje současně dva modely - GLC 43 (S) 4Matic + a GLC 43 (S) 4Matic + Coupé. Ano, plnohodnotného AMG se dočkaly obě karosářské varianty, přičemž, jak už je zvykem, ani teď nechybí dvě výkonnostně verze. V obou případech jsme svědky masivnějšího bodykitu, zcela nového předního nárazníku a hlavně jinak tvarované masky, která bude rozhodně největším rozeznávacím znakem. Po vzoru modelu GT R jde totiž o druhé vozidlo v portfoliu značky s třícípou hvězdou ve znaku pyšnící se tzv. Panamericana grilem, tedy maskou s výrazným vertikálním lemováním. Vzadu nakonec evidujeme tradiční čtveřici koncovek výfuků, nově tvarovaný nárazník s výraznějším difuzorem a v případě kupéčka i decentní odrazovou hranu na víku zavazadlového prostoru. GLC 63 bude stát na 19 až 21" discích, přičemž ta největší kola budou obutá do pneumatik o rozměrech až až 265/40, respektive 295/35. Ve velmi moderně působícím interiéru se nic průlomové nezměnilo. Vše je v zásadě po „starém“, přibyl však karbonový dekor či sportovní volant s Alcantarou v místě toho správného úchopu.

Nejpodstatnější informaci zhmotňuje onen agregát. Za novou maskou se totiž nachází dobře známý 4litrový osmiválec biturbo standardně naladěný na výkon 350 kW / 476 koní, přičemž točivý moment je na úrovni 650 Nm. Silnější S verze nakonec nabídne až 375 kW / 510 koní a 700 N.m. Jde tak o jediný 8válcový agregát ve vozidle tohoto druhu v rámci daného segmentu nejen na našem trhu. Konkurenční modely - SQ5, X3 / 4 M40i a dokonce i Levante S, Macan Turbo či Stelvio QV, pohánějí i v těch nejvýkonnějších verzích výhradně šestiválcové jednotky. Do velké míry se to ve výsledku podepsalo na rychlostních parametrech. Maximální rychlost je sice elektricky omezena na hodnotě 250 km/h, akcelerace ale mluví o famózních údajích. „Základní“ varianta zrychlí na stovku za rovné 4 sekundy, model s dodatkem S vysprintuje z 0 na 100 km/h jen za 3,8 sekundy! Za těmito úžasnými údaji do velké míry stojí i relativně nízká hmotnost - 1935, respektive 1945 kilogramů a samozřejmě i sofistikovanější pohon všech čtyř kol s variabilním rozdělením točivého momentu 4Matic+. Jak jsme si již zvykli u jiných, nejnovějších modelů AMG, ani zde tomu není jinak, a o zpřevodování se stará špičková 9stupňová automatická převodovka AMG Speedshift MCT. Ceny nejnovějších přírůstků do série plnohodnotných AMG modelů budou zveřejněny přibližně v polovině června, samotný prodej však začne až v září. Do té doby nejvýkonnější provedení v nabídce ztvárňují šestiválcové modely GLC 43 4Matic a GLC 43 4Matic Coupé.

Domů
Sdílet
Diskuse