Dle zákulisních informací není vybaveno měřicí technikou.
Není tomu tak dávno, co jednotlivá oddělení české policie a tamní městské policie dostala elektrické modely BMW i3, no a v těchto dnech se dozvídáme už i o zlatém hřebu spolupráce mezi společností BMW Group Česká republika a Policií ČR. Policejní složky totiž dostaly další, v tomto případě ještě podstatně exkluzivnější kousek, a to plug-in hybridní sporťák BMW i8 v příslušné úpravě. Společný projekt je navržen jako výpůjčka unikátního sportovního vozidla na dobu šesti měsíců nebo do dosažení 20 tisíc kilometrů. Daný policejní automobil se stříbrnou barvou a modro-žlutými pruhy tak už vůbec nebude možné na cestách přehlédnout, ostatně, i8 patří mezi ty nejvíce futuristická a nejzajímavější vozidla, jaká jezdí v současnosti na cestách. Navíc, jak tvrdí kompetentní, jde o jedno z vůbec nejrychlejších policejních vozidel, jaké bylo kdy na území Česka ve službě.
Předání BMW i8 Policii ČR proběhlo 10. května 2017 u dealera BMW i, tedy společnosti Invelt v Praze. „Plug-in hybridní sportovní vůz BMW i8 oprávněně vzbuzuje velkou pozornost svým nadčasovým designem a použitými nejmodernějšími technologiemi. Věřím, že v policejních barvách na českých dálnicích nejen zaujme, ale také vyvolá dostatečný respekt a členové policejního sboru ocení jeho skvělé jízdní vlastnosti spojené s radostí z jízdy,“ dodává manažerka BMW i. Kromě charakteristického reflexního zbarvení budou součástí výbavy také odpovídající majáky. Nové policejní vozidlo bude sloužit u dálniční policie v rámci celého území České republiky, většinu času ale bude trávit v rámci oddělení Jihomoravského kraje, přičemž potkat ho údajně nebude problém ani na Vysočině, Zlínsku a Olomoucku. Zajímavostí však je, že podle zákulisních informací paradoxně není vybaveno měřící technikou, to však v konečném důsledku zdaleka neznamená, že vás v případě potřeby nebude honit.
Podstatou i8 bavoráku je pohon všech kol, přičemž jednotlivé nápravy pohánějí jiné motory. Zadní nápravu roztáčí pouze 1,5litrový benzínový tříválec TwinPower Turbo s výkonem 170 kW/231 k a točivým momentem 320 Nm. O přední kola se stará výhradně elektromotor s výkonem 96 kW/131 k a 250 Nm. Ten čerpá energii z lithium-iontových baterií umístěnými pod podlahou. Nabíjet baterie je možné i prostřednictvím klasických zástrček za cca 90 minut. Model i8 tedy nabízí celkový výkon 266 kW/362 koní a 570 Nm. Jelikož jde o plug-in hybrid, výhradně na elektromotor, čili v režimu jen předního pohonu určeného do města, zvládne ujet 35 kilometrů při maximální rychlosti 120 km/h. Z 0 na 100 km/h přitom zvládne i8 akcelerovat za 4,5 s a může dosáhnout až rychlosti 250 km/h, kdy se ozve omezovač. BMW tvrdí, že podle evropských norem se průměrná spotřeba pohybuje na hodnotě 2,5 l/100 km, což se však s odstupem času ukázalo jako obtížně uskutečnitelné. Pokud jde o cenu, ta se v našich končinách pohybuje na úrovni od kolem 3,5 milionu korun.
Poskytnutím elektrických vozidel BMW i3 a plug-in hybridního sportovního BMW i8 české policii se tím pádem Česko řadí mezi nejvyspělejší státy světa. Pro zajímavost, rovných sto elektrických BMW i3 slouží například ve službách policie Los Angeles a 52 automobilů si pořídili londýnští hasiči. BMW i3 používá i policie v Německu a městská policie ve švýcarské Ženevě. Příkladů by se našlo ještě mnohem více. BMW i3 je tak nejpoužívanějším elektrickým zásahovým vozem světa. I BMW i8 je v tomto směru aktivní – kromě České republiky jej lze v policejních službách potkat také v Sydney, Dubaji a Los Angeles.