Pondělí 10. 12. 2018 svátek má Julie

hledej na refresheru

Odteď si můžeš článek
uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
Zajímavosti - Věci
1
Radka T.
12. listopad 2017, 15:33

Přestaneme používat brčka? Malý kus plastu zůstává na planetě stovky let, velké sítě barů jej chtějí zakázat

Ve Spojeném království vzali problém s množstvím plastových brček vážně.

Radka T.
12. listopad 2017, 15:33
Přestaneme používat brčka? Malý kus plastu zůstává na planetě stovky let, velké sítě barů jej chtějí zakázat
Zdroj: Pixabay
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
1
Uložit na později.
Odteď si můžeš článek
uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Všichni velmi dobře víme, jak jsou plasty pro životní prostředí škodlivé. Nejenže je z nich vytvořena spousta produktů, ale poházené jsou prakticky kdekoli. Stále totiž nedokážeme účinně třídit odpad, natož se odnaučit házet odpadků na zem. A možná se to nezdá, ale i malé plastové brčko dokáže ohromně znečistit planetu.

 

Přitom je to jen takový manýr. Brčka slouží většinou na stylové popíjení nápoje, a proto se bary či restaurace vážně zamyslely nad tím, zda vůbec musejí nabízet tento ve skutečnosti zbytečný produkt. Podle aktivistů se totiž brčka použijí jen jednou, ale trvá staletí, než se rozloží.

 

Přestaneme používat brčka? Malý kus plastu zůstává na planetě stovky let, velké sítě barů jej chtějí zakázat

 

Firma Wetherspoons se proto rozhodla ve svých 900 podnicích nahradit brčka papírovou a ekologičtější alternativou, píše BBC. „Je to odpad. Mně osobně se brčka líbí, ale většina lidí je nechce,“ vyjádřil se vedoucí personálního a právního oddělení společnosti Su Cacioppo. Koneckonců, i samotní zaměstnanci podniků patřících pod Wetherspoon si stěžovali, že po odchodu z práce nacházeli spousty použitých brček

 

Snížit počet brček se zavázal i řetězec pubů All Bar One. Marketingová manažerka Kate Dellová slíbila snížit spotřebu brček o třetinu, aktuálně spotřebuje řetězec přes 4,7 milionu brček ročně.

 

Za konec brček se vyslovila i slavná návrhářka Vivienne Westwood. Podle ní by úplně stačilo, kdyby lidé pili své nápoje ze sklenic. A ti s ní souhlasí. Její příspěvek na Facebooku, kam napsala, že brčko z tvého koktejlu bude na této planetě navždy, sdíleli statisíce lidí.

 

Přestaneme používat brčka? Malý kus plastu zůstává na planetě stovky let, velké sítě barů jej chtějí zakázat

 

Nejsou to však jen společnosti či vlivné osobnosti, kdo chce říci brčkům sbohem. Portál Independent informoval, že v rámci Spojeného království by je chtělo zakázat hrabství Cronwall. Stane se tak úplně prvním hrabstvím s takovým zákazem, a to kvůli snaze ochránit své pobřeží. „Je to opravdu velká environmentální otázka - nejen pro naše oceány, ale obecně. Máme opravdu nádherné pláže a plno turistických atrakcí. Jsme tedy v silné pozici,“ uvedl James Neale z kampaně Final Straw Cornwall.

 

Většina brček je vyrobena z materiálů jako polypropylen a polystyren. Jsou to plasty, které se rozkládají i celé stovky let. Výsledkem je, že malé plastové předměty jako brčka, sklenice či láhve končí na skládkách a v oceánech v důsledku toho, že je lidé nedokáží správně vyhodit. Takové předměty jsou totiž velmi lehké, a tak je vítr bez problémů někam odfoukne. Proto je nejvyšší čas jejich používání eliminovat.

 

Než se o podobných zákazech a omezeních začne mluvit i v našich podmínkách, už teď můžeš pro ochranu životního prostředí udělat něco i ty. Stačí, když v podnicích odmítneš brčko ke svému nápoji. Není nic jednoduššího, než říci, že brčko nepotřebuješ. Něco jiného je, pokud jej dostaneš k nápoji ve fast foodu. V tom případě nezapomínej, že jde o odpad, který je třeba vyhodit do správného koše a rozhodně ne na zem. I malými gesty se totiž dá pomoci naší už tak dost znečištěné planetě.

Ohodnoť článek
41
Sdílej článek
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a ohodnotit článek.
Přihlásit se
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Jako neregistrovaný jsi tento měsíc přečetl už 1/40 článků. Přihlas se pro neomezený přístup. Jako neregistrovaný jsi přečetl už 1/40 článků za měsíc. PŘIHLÁSIT / REGISTROVAT PŘIHLÁSIT
Nejčtenější
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.