Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
🎫 Vyhraj lístky na festivaly: Grape, Sziget, Pohoda, Lovestream a další letní festivaly
20. listopadu 2017 16:05
Čas čtení 0:00
Matúš Moravčík

Elon Musk: Za dechberoucími čísly nového Roadsteru stojí pokročilá raketová technologie SpaceX

TECH
Uložit Uložené

Vizionář prozradil, co musí etablovaná část automobilového průmyslu dělat, aby ho dohnala.

Tesla před několika dny ukázala celému světu, jak si představuje budoucnost sportovních automobilů. To, že v ní spalovací motory nemají místo, bylo jasné snad každému, ale ne každého by napadlo, že se jednoho dne dočkáme kousku, jakým je čerstvě představený generační nástupce starého Roadsteru. Šílená akcelerace, nadstandardní dojezd na jedno nabití akumulátoru a ve srovnání s konkurencí až neuvěřitelně nízká cenovka dělají z tohoto elektromobilu něco, čemu každý hned neuvěří.

Během představování totiž zaznělo, že novinka za zhruba 200 tisíc dolarů má vše k tomu, aby dokázala při krotké noze ujet téměř 1 000 kilometrů nebo zrychlit z 0 na 100 kilometrů za hodinu za 1,9 sekundy.

Samozřejmě, něco takového musí být pořádně divoké, a přesvědčila nás o tom i autentická videa, na nichž nový Roadster předvedl, co tato čísla znamenají přímo v praxi (doslova start rakety na čtyřech kolech). Pokud by však americká automobilka Tesla neměla k dispozici technologické vymoženosti vesmírné společnosti SpaceX, které také šéfuje Elon Musk, dosáhnout podobné technické specifikace potrvá výrazně déle, píše web Electrek.

Jejich využití potvrdil sám Elon na sociální síti Twitter, kde napsal, že „raketová technologie v autech otevírá revoluční možnosti“. Etablované části automobilového průmyslu proto nezbývá, než začít spolupracovat s průmyslem vesmírným. V opačném případě mohou přijít o obrovské konkurenční výhody a pak se zopakuje podobný scénář, který nastal v mobilním průmyslu po představení prvního iPhonu.

Domů
Sdílet
Diskuse