Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
23. listopadu 2017 v 14:53
Čas čtení 0:00
Matúš Moravčík

Z 0 na 100 km/h za 1,8 sekundy. Ambiciozní startup odhalil konkurenta obávaného Roadsteru od Tesly

TECH
Uložit Uložené

Miss R může opět zamíchat kartami. Bude však podstatně dražší než čerstvá chlouba Elona Muska.

Pokud někomu přijdou jen nedávno odhalené technické specifikace druhé generace Roadsteru absolutně nereálné, z čísel, jaká patří čerstvému konkurentovi, mu pak zřejmě bude pořádně špatně. Jak píše web Electrek, startup z Tchaj-wanu totiž plánuje spustit omezenou sériovou výrobu svého sportovního elektromobilu, který prý je schopen podat takovou akceleraci, že jí momentálně neuvěří snad ani ten největší optimista na světě. Samozřejmě, zatím jen na papírech.

Z 0 na 100 km/h za 1,8 sekundy. Ambiciozní startup odhalil konkurenta obávaného Roadsteru od Tesly
Zdroj: XING Mobility

Odhalení proběhlo krátce poté, co Tesla představila její druhou generaci Roadsteru, který dostal podobné specifikace, jaké dostal Miss R. Avšak zatímco Tesla Roadster nabízí zkušenosti založené na ideálech stávajících sportovních aut, XING Mobility navrhlo Miss R s výrazně odlišnou aspirací.

Startup XING Mobility tvrdí, že vyvíjené vozidlo poženou čtyři na sobě nezávislé 350V elektromotory, přičemž dokáže zrychlit z nuly na rovnou stovku za opravdu dechberoucí čas. Modelu Miss R by to mělo celé trvat pouze 1,8 sekundy, takže je 0,1 sekundy rychlejší než ještě horká čtyřkolová novinka z dílny Tesly. Jeho kouzlo ale spočívá i ve speciálním modulárním systému k ukládání elektrické energie.

Modulární baterie

Přesně tak. Jednu z těch nejdůležitějších součástí Miss R reprezentuje unikátní a zároveň poctivě patentovaný systém, prostřednictvím nějž lze měnit kapacitu baterie podle našich potřeb. Vše záleží už jen na tom, jaké jsou nároky uživatele. Pokud chce lepší výdrž, stačí pouze vložit pár dodatečných, na LEGO se podobajících modulů. V jednom z nich najdeme rovných 42 Li-Ion buněk a ty chladí speciální tekutina od ostřílené společnosti 3M s portfoliem pro průmyslové zákazníky.

 

Elektromobil čeká zmiňovaná omezená produkce (asi 20 kusů) někdy v průběhu roku 2019. Cenovka se však tentokrát bude pohybovat až kolem jednoho milionu dolarů.

Technické specifikace

  • zrychlení z 0 na 100 km/h za 1,8 sekundy
  • zrychlení z 0 na 200 km/h za 5,1 sekundy
  • maximální rychlost 270 km/h
  • dojezd na jedno nabití je flexibilní
Domů
Sdílet
Diskuse