Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Úterý 7. 7. 2020 svátek má Bohuslava

hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Filmy a Seriály - Osobnosti
2
Jakub Paulík
11. listopad 2018, 2:42
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Radomír pracoval na Blade Runnerovi, Wonder Woman nebo The Last of Us 2. Co nám prozradil o tajném vývoji blockbusterů?

Původní Blade Runner patří mezi jeho oblíbené filmy, a tak ho těšilo, že se zúčastnil prací na výborném pokračování.

Jakub Paulík
11. listopad 2018, 2:42
Radomír pracoval na Blade Runnerovi, Wonder Woman nebo The Last of Us 2. Co nám prozradil o tajném vývoji blockbusterů?
Zdroj: Sony Pictures Releasing a Warner Bros. Pictures
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
2
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Radomír Markovič se 9 let živil jako grafický designér a později se dostal k práci pro studio Universal Production Partners, kde se účastnil prací na filmových projektech jako Wonder Woman, Blade Runner 2049, The Great Wall, Star Trek Beyond či Allied s Bradem Pittem.

 

Kromě toho ale v rámci studia One Pixel Brush pracuje na herní pecce The Last of Us 2. V čem přesně jeho práce spočívá, jak se k ní dostal a kolik krajanů pracuje v podobném oboru, nám prozradil v následujícím rozhovoru.

 

 

Mohl by ses našim čtenářům představit? Kde ses narodil, kde žiješ a v jakém oboru pracuješ? 

Volám sa Radomír Markovič. Narodil som sa v Poprade, vyrastal som vo Vrútkach a študoval v Banskej Štiavnici reštaurovanie papiera a kníh. Momentálne žijem v Prahe a pracujem ako concept artist a mattepainter.

 

Mohl bys přesněji popsat, v čem spočívá tvá práce? 

Ako concept artist navrhujem prostredia, postavy, prípadne predmety. Je to pomerne dizajnérska profesia. V podstate čokoľvek, čo sa nachádza v hrách alebo filme, musí niekto vymyslieť. A to je práve úloha concept artu. Tomu sa momentálne venujem.

 

Mattepainting je pomerne odlišný. Narozdiel od concept artu, mattepaint vzniká až v záverečnej fáze projektu a je to primárne filmová záležitosť v rámci vizuálnych efektov. Tam ide predovšetkým o tzv. „dokreslovačky pozadia“, prípadne o maľovanie na 3D scény. Myslím, že každý aspoň raz videl filmový záber so zeleným alebo modrým plátnom. A úlohou vfx (vizuálnych efektov) je nahradiť to tak, aby divák nepoznal rozdiel.

 

Radomír pracoval na Blade Runnerovi, Wonder Woman nebo The Last of Us 2. Co nám prozradil o tajném vývoji blockbusterů?
Zdroj: Radomír Markovič archív

 
Bavíme se o tvém prvním zaměstnání, nebo jsi zkoušel i něco jiného?
 

Nebolo to moje prvé zamestnanie. Po škole som zhruba 9 rokov pracoval ako grafický dizajnér. Spočiatku pre rôzne reklamné agentúry a neskôr pár rokov na voľnej nohe. Vtedy som sa venoval hlavne tvorbe vizuálnych identít.

 
A jak ses k současné práci vlastně dostal? Doslechl jsem se, že sis zaplatil nějaké online kurzy, co všechno ses v nich naučil?
 

K mojej súčasnej práci viedla dlhá cesta. V momente, kedy som sa začal zaujímať o concept art, som vedel, že grafický dizajn mi už nestačí, a tak som sa začal učiť všetky základy. Nejakú dobu som sa učil sám za pomoci internetu, no v jeden moment to chcelo názor niekoho skúseného, a tak som si zaplatil niekoľko kurzov na CGMA.

 

Učil som sa tam základy dizajnu, kompozície, prácu so svetlom a farbami a množstvo ďalšieho. Pár rokov som sa po nociach venoval tomuto štúdiu, až som raz poslal práce pár firmám, a tak to začalo. Vtedy som zmenil profesiu.


Říkáš, že jsi pracoval i po nocích. Šlo o cílenou snahu prosadit se jinde, nebo jsi to bral víceméně jako koníček?
 

Presne tak, snažil som sa niečo naučiť, aby som mal šancu sa k tej práci vôbec dostať. Zmeniť profesiu po takej dobe nie je nikdy ľahké. A kedže som cez deň pracoval, tak som musel obetovať spánok.

 

Radomír pracoval na Blade Runnerovi, Wonder Woman nebo The Last of Us 2. Co nám prozradil o tajném vývoji blockbusterů?
Zdroj: Radomír Markovič archív


Dle  IMDb.com jsi spolupracoval i s filmovými studii. Jak ses k této práci dostal a jaký byl její popis?
 

Pracoval som len s jedným filmovým štúdiom. Konkrétne UPP (Universal Production Partners) v Prahe. Vlastne vďaka tomu som sa k filmom dostal. Jeden z kurzov na CGMA, ktorý som absolvoval, bol práve mattepainting. Krátko na to som sa dočítal o spoločnosti UPP v jednom rozhovore, tak som sa im ozval.

Článek můžeš dočíst jen s aktivním REFRESHER+
VYZKOUŠET BEZPLATNĚ
Kdykoli ho jednoduše zrušíš
Upozorníme tě 2 dny před první platbou
První týden 0 Kč, potom 99.00 Kč měsíčně
Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Zdroj: imdb.com, imdb.comFoto: Archív – Radomír Markovič , Naughty Dog, Warner Bros. Pictures Tagy: Wonder Woman, Blade Runner 2049, Radomír Markovič, concept art, mattepainting
Ohodnoť článek
28
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
Nejčtenější
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.