Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
6. dubna 2019 11:55
Čas čtení 0:00
Dominik Vetrák

Mel Gibson a Vince Vaughn se stávají chladnokrevnými policisty v honbě za bankovními lupiči (Recenze)

Mel Gibson a Vince Vaughn se stávají chladnokrevnými policisty v honbě za bankovními lupiči (Recenze)
Zdroj: Summit Entertainment
FILMY A SERIÁLY
Uložit Uložené

Novinka S. Craiga Zahlera znovu šlape na nejvyšší hodnocení.

Dragged Across Concrete je nejnovější film amerického, 46letého režiséra S. Craiga Zahlera. Svůj režijní debut přinesl jen před 4 lety. Může nás mrzet, že to trvalo tak dlouho, ale na druhé straně můžeme být rádi, že se Zahler objevil. A to ve velkém stylu. Jeho prvotina s názvem Bone Tomahawk zaujala kritiky a diváky po celém světě. Nesmírně brutální a skvělými herci nabitý western si podmanil i naši redakci, a tak jsme se přirozeně na jeho další počin velmi těšili.

A tak po dvou letech přišel snímek Brawl in Cell Block 99 s Vincem Vaughnem v hlavní roli a nám opět spadla čelist. Zase jednou brutální, překvapivé a se skvělou pointou, přičemž Zahler dokázal, že Bone Tomahawk nebyla náhoda. Už o rok později měl hotové krimi drama Dragged Across Concrete s Melem Gibsonem a Vincem Vaughnem. Ti jsou parťáci v policejní uniformě a svou práci odvádějí výborně. Nicméně, při jednom ze zásahů je někdo natočí, jak se nechovají k jednomu ze zatčených zcela přívětivě a dostanou 6týdenní neplacené volno.

Mel Gibson a Vince Vaughn sa stávajú chladnokrvnými zapredanými policajtmi v honbe za bankovými lupičmi (Recenzia)
Mel Gibson a Vince Vaughn sa stávajú chladnokrvnými zapredanými policajtmi v honbe za bankovými lupičmi (Recenzia) Zdroj: Summit Entertainment

Oba však potřebují peníze, a tak se rozhodnou okrást jistou podezřelou osobu. Situace však vyeskaluje do nepravděpodobných veličin a oba se dostanou do problémů. Zahlerův film je tentokrát přívětivější pro masové publikum. Nepochybně je stravitelnější a přístupnější ve všech aspektech (až na stopáž). Je zde výrazně méně násilí i jeho explicitního zobrazení. Žádné otevřené zlomeniny, řezání živých lidí či skákání po hlavě zde nenajdeš. Stále se zde najde pár nepříjemně vypadajících momentů, ale všechny plynou z děje a působí přirozeně.

Bude to kvůli tomu, že Zahlerova kamera neuhýbá. Ať se má dít cokoliv, kamera se soustředí na aktuální dění na obrazovce a ty z něj nemůžeš spustit oči. Zahler vypráví svůj příběh velmi pomalu, cítit je to však jen ze začátku. A ani tak ne příliš moc. Postavy jsou totiž poutavé a děj dokáže překvapit i maličkostmi.

Za ty 2 hodiny a 40 minut jsem se vůbec nenudil, a to i přes značně pomalé tempo. Zahler promyslel dialogy, které jsou buď zábavné, nebo dějově bohaté. Jinými slovy, pokud tě právě na obrazovce nezaujala akce, užiješ si dialogy či samotné snímání.

Mel Gibson a Vince Vaughn sa stávajú chladnokrvnými zapredanými policajtmi v honbe za bankovými lupičmi (Recenzia)
Mel Gibson a Vince Vaughn sa stávajú chladnokrvnými zapredanými policajtmi v honbe za bankovými lupičmi (Recenzia) Zdroj: Summit Entertainment

Kamera Benjiho Baksiho, který Zahlerovi natočil všechny tři filmy a pár dalších počinů, je na úrovni zkušených profesionálů, ale zdá se, že jen Zahler dokáže probudit jeho plný potenciál. Některé scény jsou nasnímané skutečně profesionálně, zvláště co se „jednozáběrovek“ týká. Zahler a Baksi našli perfektní exteriéry a dokázali je společně s postavami a budováním scén zachytit na špičkové úrovni. Nehrozí tedy, že tě začne film nudit, i když se v něm 5 minut nic „pořádně“ neděje.

Poslední hodinka však nabere na obrátkách a i když je tempo stále pomalejší, akce je více a nastoupí už i tradiční Zahlerův nekompromisní agresivní styl. S nikým si nehraje v rukavičkách a postupuje autenticky, takže ti průběh finální třetiny přijde zcela reálný, ale jistým způsobem stále zarážející.

Pomáhají tomu i herci, přičemž si pro sebe většinu scén kradou hlavně Mel Gibson a Tory Kittles. Vince Vaughn je dobrý herec a v Brawl in Cell Block 99 mu to opravdu šlo, ale vedle Gibsona mu tak trochu chybí charisma. Herci si však obecně vedou velmi dobře a zaujmou i nové tváře.

Mel Gibson a Vince Vaughn sa stávajú chladnokrvnými zapredanými policajtmi v honbe za bankovými lupičmi (Recenzia)
Mel Gibson a Vince Vaughn sa stávajú chladnokrvnými zapredanými policajtmi v honbe za bankovými lupičmi (Recenzia) Zdroj: Summit Entertainment

Vzhledem ke stopáži by té akce mohlo být více a úvodní hodina mohla být kratší a svižnější (nejsem si však jistý, jestli by to prospělo i celkové kvalitě filmu, nebo jen zkrácení stopáže), ale v podstatě nemám Dragged Across Concrete co vytknout. Jde o autentické zobrazení nešťastné události, v níž se ocitnou slušní i neslušní lidé.

Akce neohromí majestátností a je prostá, avšak zajímavě zachycená. Po sečtení všech plusů se tedy dostávám na osm a půl bodu z deseti. Jde o skvělý film, ale nestrhl mě až tak moc, jak bych si přál.

Pokud se ti líbily režisérovy předešlé dva filmy, neměl bys být jeho novinkou zklamán. Je drsná, autentická, značně dlouhá, ale ani na vteřinu není nudná. Zalíbí se ti postavy, skvělá práce s kamerou a ve finále i akce, takže pokud ti nevadí pomalé tempo a velmi trpělivé postupování dějem, nemáš se na čem popálit. Dragged Across Concrete je v mých očích nejlepším Zahlerovým filmem a já se již nemohu dočkat, co přinese příště.

Průměrné hodnocení čtenářů
Tvé hodnocení
Jaké hodnocení bys dal ty?
0/10
Domů
Sdílet
Diskuse