Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Refresher Česko
Otevřít v aplikaci Refresher
Stáhnout
X
22. května 2019 13:18
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Pekelný Mégane R.S. Trophy-R zajel Nürburgring v rekordním čase a stal se nejrychlejší předokolkou

Pekelný Mégane R.S. Trophy-R zajel Nürburgring v rekordním čase a stal se nejrychlejší předokolkou
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://media.group.renault.com/global/en-gb/groupe-renault/media/pressreleases/21226024/nouvelle-megane-rs-trophy-r-record-au-nurburgring-pour-le-modele-le-plus-performant-jamais-commercia" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">renault.com</a>
TECH
Uložit Uložené

Renault je králem mezi hothatchi s předním pohonem.

Civic Type-R, a nejen ten, má problém. Odvěký kolotoč o tom, kdo převezme žezlo na slavném Nürburgringu, se opět roztočil, neboť na časovou listinu se připisuje další zcela nový počin. Abychom byli přesnější, následující řádky se budou nést v rovině ostrých hothatchů s předním pohonem a jejich schopnostech na Severní smyčce.

Renault totiž právě přichází na svět s informací, že nový Mégane R.S. Trophy-R pokořil Zelené peklo v rekordním čase, čímž stanovil nový rekord mezi předokolkami. Francouz oběhl 20,6kilometrový okruh s časem 7:40,1 sekundy, čímž překonal současného krále Nürburgringu mezi vozidly s výhradně předním pohonem, Civic Type-R (7:43,8 sekundy).

Automobilka přitom dodává, že celé jedno kolo Nordschleife (20,832 km) atakovalo Trophy-R s časem 7:45,389 sekundy.

Celou jízdu můžeš pochopitelně vidět na videu níže. Je třeba uznat, že to byla opravdu pekelná jízda. Mégane R.S. v provedení Trophy-R přijde na trh až koncem roku, světová premiéra je ale naplánována během blížící se Velké ceny F1 v Monaku za pár dní. Všechny podrobnosti ještě neznáme, oficiální fotografie z rekordní jízdy ale něco naznačují.

Oproti klasickému Méganu R.S. Trophy bude R varianta údajně až o 130 kilogramů lehčí, zlepšený bude podvozek i celková aerodynamika. O pohon se samozřejmě stará 1,8 TCe s výkonem 221 kW/300 koní. Větší pozornost si ale zaslouží kola.

Fotografie naznačují, že R dostane očividně karbonové disky (obuté do pneumatik Bridgestone Potenza S007), a dokonce i karbon-keramické brzdy. To je v daném segmentu skutečně nevídané, otázkou však zůstává cena. Předpokládejme, že takové brzdy budou pravděpodobně za příplatek, nic to ale nemění na tom, že výraznou měrou tuto chuťovku prodraží, což může být v dané velikostní i cenové třídě problém. Nechme se tedy překvapit a počkejme si na oficiální informace.

Domů
Sdílet
Diskuse