Média měla možnost zahrát si dva levely ze hry a byla z nich nadšená. Hra však nebude mít multiplayer.
Před dvěma dny se konalo State of Play, zároveň ale Naughty Dog uspořádalo v Los Angeles Media Event pro The Last of Us Part II. Vybraní žurnalisté a herní novináři si mohli zahrát téměř 3 hodiny hry ve dvou levelech. Jeden byl otevřenější, na předměstí Seattlu, druhý během úvodních hodin hry, kdy Ellie s Dinou zkoumají okolí Jacksonu.
Všichni se shodují na tom, že jde o nesmírně ambiciózní titul. Mnohem větší, než v případě prvního dílu. Prostředí jsou značně rozšířenější a otevřenější. Nejen to, autoři se zaměřili i na obohacení gameplaye po vertikální stránce. Ellie tak může vejít do většiny budov a překvapit tak nepřátele z každé možné strany. Ti ji však následují úplně všude, k čemuž jim dopomáhají psi.
Správně, velkou novinkou v pokračování je přítomnost psů. Ti jsou schopni vystopovat Ellie, kdekoliv se pohne. Na lehčích obtížnostech bude k dispozici, podobně jako v jednotce, mód naslouchání. Hráč tak může objevit nepřátele zpoza stěn a naplánovat si tak postup. A právě tehdy bude možné vidět stopu svého pachu, který psi zachytí a pomalu ho následují, dokud tě neobjeví. Žádné nekonečné kempování s lukem a šípy tedy nehrozí (pokud šípem prostřelíte nepříteli hlavu a nezlomíte ho, můžete si jej z něj zase vytáhnout).
Psy nebude možné zabít z okolí ve stealth módu. Hráče hned vycítí, a tak je budeš muset buď ignorovat, zabít z dálky, nebo využít luk. V každém případě, zabíjet psy nebude nic příjemného, o čemž tě přesvědčí i jejich majitelé. Jakmile jednoho z nich zabiješ, jeho majitel k němu přiběhne a začne ho „oplakávat“. Na druhou stranu, pokud zabiješ prvního člověka, pes se k němu přitulí a bude smutný.
Kromě psů nám studio představilo i nový typ clickera – Shamblera. Vydávají toxický plyn a při zničení vybuchují. Jsou však pomalejší, ale snesou více útoků.
Podobně jako v DLC Left Behind, dvojka nabídne možnost nalákat nepřátele k infikovaným a zbavit se tak obou frakcí. V základní hře střídaly střety s nepřáteli střety s clickery a jinými, nikdy ne najednou. Hráč tak bude moci přistoupit ke hře takticky. Nepřátel je ale více, což je vzhledem ke zvětšení oblastí logické.
Podobně jako v jednotce, i zde je hráč nucen být v pohybu, i když se na to tentokrát klade mnohem větší důraz. Skupinky nepřátel jsou koordinovanější, více spolu komunikují, využívají psy a snaží se Ellie obklíčit. AI je oproti jednotce úplně překopané, takže je třeba se připravit na nový přístup k stealthu a combatu jako takovému.
Pár detailů:
- Ellie může craftovat tlumiče pro zbraně.
- Každé zranění negativně ovlivňuje její fyzičku i jiné faktory.
- Důležitou novinkou je možnost lehnout si. Je tak možné skrýt se ve vysoké trávě a útočit / plížit se odtud.
- Hra má tlačítko určené speciálně na vyhýbání se útokům.
- Ellie má pořád svůj nůž, neláme se tak jako v jednotce Joelovi.
Není třeba se bát, že by šlo o zcela jinou hru. TLoU 2 se údajně hraje podobně jako jednotka. Akorát jde o upgrade v každém směru. Hra vychází exkluzivně na PS4 21. února 2020 s českými titulky. Titul však nebude mít multiplayer, a to přesto, že nám to vývojáři několikrát slibovali. Je možné, že se ho dočkáme později.