Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Sobota 19. 6. 2021 svátek má Leoš, Leo

hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Tech - Auta

Ikonický Mustang přichází v novodobé podobě. Je z něj elektrické SUV s dojezdem 600 kilometrů

Avizovaný model poznáváme v plné kráse.

Martin Mičuda
18. listopad 2019, 13:11 Čas čtení: 0:00
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Ikonický Mustang přichází v novodobé podobě. Je z něj elektrické SUV s dojezdem 600 kilometrů
Zdroj: ford.com
Tech - Auta
15
Martin Mičuda
18. listopad 2019, 13:11

Ikonický Mustang přichází v novodobé podobě. Je z něj elektrické SUV s dojezdem 600 kilometrů

Avizovaný model poznáváme v plné kráse.

Martin Mičuda
18. listopad 2019, 13:11
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Ikonický Mustang přichází v novodobé podobě. Je z něj elektrické SUV s dojezdem 600 kilometrů
Zdroj: ford.com

Kdo by to byl řekl, že během oslav 55. výročí ikonického muscle car, nám Ford představí jeho SUV alternativu, a to dokonce plně elektrickou. Právě to se nyní děje, i když pravdou je i to, že elektromobil Mustang Mach-E byl ohlášen už dříve. Jak se ale předpokládalo, s klasickým Mustangem má novinka spojených opravdu jen pár estetických prvků.

 

Mustang Mach-E měří na délku 4 712, na šířku 1 881 a na výšku 1 597 milimetrů, zatímco rozvor náprav je na úrovni 2 984 milimetrů a pohotovostní hmotnost je v závislosti na verzi 1 993 až 2 218 kilogramů. Pro představu, elektromobil od modrého oválu je velikostně někde mezi konkurenčním Jaguarem I-Pace a EQC značky Mercedes-Benz.

 

ford
ford Zdroj: media.ford.com

 

Samotný design je sice očividně inspirován ikonickým sporťákem, ve finále ale velkou podobnost vidět nelze. Mustang Mach-E nevyčnívá ze současného designového směrování značky naopak nadále staví na dynamicky tvarovaných liniích, které okoření přísné přední světlomety a zajímavě tvarované koncové LEDky. Právě světla snad nejvíce připomínají klasický Mustang, jinak ale společné znaky nehledejte.

 

Zajímavostí je fakt, že do interiéru se vstupuje přes dotyková tlačítka, konvenční kliky totiž chybí. Zavazadlový prostor má 402 litrů, tím to ale nekončí, neboť pod přední kapotou se nachází dalších 100 litrů.

 

Centrem poměrně futuristické palubní desky je 15,5" dotyková obrazovka (s infotainmentem Sync 4) orientovaná na výšku, čímž se nelze ubránit podobnosti s modely Tesla. Před řidičem nečekej žádnou kapli/tubus s analogovými budíky, ty vystřídal jen volně stojící 10,2" displej. Interiér působí esteticky velmi čistě a zároveň vzdušně.

 

ford
ford Zdroj: media.ford.com

 

Přejděme k pohonnému ústrojí. Mustang Mach-E bude k dispozici v různých provedeních, základní dělení je na verze RWD, AWD a GT. Rozdíly nejsou jen v počtu poháněných kol, výkonu ale i kapacitě akumulátorů. Společným znakem je prakticky jen maximální rychlost, která je na úrovni 180 km/h.

 

Základní varianta s výhradně zadním pohonem má 190 kW / 258 koní a 415 N.m, přičemž baterie má kapacitu 75,7 kWh. Silnější RWD varianta má 210 kW / 285 koní a akumulátor s kapacitou 98,8 kWh. Následují provedení s pohonem obou náprav, která mají stejné parametry, avšak na přední nápravě se nachází druhý elektromotor s výkonem dalších 50 kW / 68 koní. Výjimkou je verze GT, jejíž přední elektromotor je ještě silnější, proto celkový výkon je až 342 kW / 465 koní a 830 N.m.

 

ford
ford Zdroj: media.ford.com

 

Zcela detailní informace o dojezdu všech verzí zatím nemáme, víme ale to, že verze s výhradně zadním pohonem a většími bateriemi by měla podle metodiky WLTP absolvovat až 600 kilometrů. Díky 150 kW nabíjení je přitom možné za 10 minut dobít akumulátory na dojezd téměř 100 kilometrů. Jinými slovy, Mach-E se dokáže nabít z 10 na 80 % za přibližně 38 minut. Základní verze budou podporovat pouze 115 kW nabíjení.

 

Samotné baterie jsou v podlaze, verze s větší kapacitou mají dodatečné akumulátory pod zadními sedadly. Ford uvádí, že i nejslabší verze dokáže akcelerovat na stovku pod 8 sekund, zatímco ta nejsilnější pod 5 sekund. Název Mustang novinka nese nejen z marketingového hlediska, ale i kvůli faktu, že toto SUV, nebo pokud chceš crossover má zaujmout sportovní jízdou a nabízet odvěkou DNA, tedy svobodu Mustanga.

 

 

Závěrem dodáváme, že novinka stojí na zcela nové platformě GE2, která bude doménou nových elektrických Fordů. Konkrétně tento bude vyráběn v mexickém závodě, na evropský trh se má dostat v roce 2021.

 

Kompletní cenové relace ještě neznáme, na internetu se ale šíří informace o tom, že na českém trhu bude základní cena na úrovni okolo 900 tisíc korun a úvodní edice má stát 1 819 050 korun. Zprvu u nás ale ty nejzákladnější verze nebudou.

 

Zobrazit galerii 7
Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Zdroj: ford.comFoto: ford.comNáhledový obrázek: ford.com
NAHORU
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
Nejčtenější články
Nyní
24 hod
7 dní
30 dní
Více z tématu tech
více článků
Sponzorované články
více článků
Další news
před hodinou
dnes v 17:00
Kanye West se do Iriny Shayk zahleděl již v roce 2010. Užívají si prý fázi zamilovanosti, ale závazky zatím neřeší.
více news
Mohlo by tě zajímat
Přejít na úvodní stránku
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.
Zavřít