Čas čtení: 3:18

Recenze: Raději než Cats mi pusťte komedie Adama Sandlera v maďarském dabingu nebo Transformery na mobilu

Na premiéru Cats v kinech není nikdo z nás fyzicky připraven.

10. leden 2020, 18:17
Čas čtení: 3:18
Sdílet Sdílet článek

Je půl jedenácté večer, mám za sebou premiéru muzikálu Cats a přemýšlím, jak ji zpracovat. Asi zkusím o tom, co jsem právě viděl, napsat normální recenzi a pokud to nepůjde, nechám emocím volný průběh. Cats chce být filmovým ztvárněním slavného muzikálu. Je to ale spíše jeho opak. Je o tolik menším, urážlivější a bezvýznamným dílem, že si nedokážu představit vesmír, ve kterém by tento produkt neuškodil tomu původnímu.

O ději nepotřebuješ vědět nic. Ve více než 100minutové stopáži je ho tam dohromady na 7-8 minut a zbytek je jen formování světa postavami prostřednictvím dementních skladeb. Pošli kočku do bytu, ne do domu. Jsem tlustá kočka – To jsou ústřední motivy zpívaného soundtracku. Ten je sám o sobě, až na jednu světlejší výjimku, také špatný, ale samotné zpívání je klíčem k tomu, aby tě tento film doslova naštval.

Recenzia: Cats
Recenzia: Cats Zdroj: Universal Pictures

Nepamatuji si, kdy jsem měl naposledy takovou velkou chuť odejít z kina. Nebylo to však proto, že by se mi film nelíbil. Mě doslova jako diváka urážel. A tak jsem to už v polovině nevydržel, vzal do rukou smartphone a začal jsem si k snímku psát poznámky. Tato činnost však ztratila význam, když jsem si uvědomil, že střídání jedné pitomé scény za druhou je nekončícím konceptem filmu.

NAČÍST ČLÁNEK BEZPLATNĚ
Předplať si REFRESHER+ a získej další výhody

Tento článek dočteš bezplatně, ale s předplatným REFRESHER+ získáš přístup k více než 1605 zamknutým článkům a dostaneš další benefity.

VÍCE O PŘEDPLATNÉM
Kdykoli ho jednoduše zrušíš
Už od 79.00 Kč měsíčně
S REFRESHER+ můžeš získat tyto benefity
VÍCE

Pochválit bych mohl akorát tak britský slang a přízvuk, možná i kostýmy. Mnoho práce však neměli ani s nimi. Že bylo neprofesionální vytáhnout v kině mobil? Inu, asi stejně jako CGI kočky, kterým zapomněli dodělat obličeje a ruce.

V USA se do kin dostala verze s nedokončenými efekty, kdy se doslova díváte na lidská těla obalená CGI srstí, avšak s lidskými tvářemi a končetinami bez ochlupení. Jak se to mohlo stát, to zřejmě nikdo netuší, ale jde o krásný poetický hřebík do rakve této katastrofy. V USA musel Universal do kin po skandálu poslat opravenou verzi filmu. K nám se však nedostala. Úplně to však chápu. V kině jsem totiž seděl sám a tržby z našich kin by zřejmě nepokryly ani náklady pro zaslání nových verzí filmu. Nulový zájem o film může naštěstí znamenat, že to ještě s vkusem Čechů a Slováků není úplně ztraceno.

Recenzia: Cats

Cats nemá žádný, respektive jen absolutně triviální příběh. Obalili ho odpornými písničkami, které často zpívají herci, lépe řečeno osobnosti, které zpívat neumí. Celou dobu je to nevkusné a kontraproduktivní. Kočky totiž, sakra, nezpívají, pane režisére. V tomto filmu se však o to pokoušejí a absolutně to nefunguje. Celý film působí nepřirozeně, pohyby postav jsou křečovité a samotné postavy se ani hodnotit nedají.

Neoplývají totiž žádným charakterem a v podstatě to ani nejsou postavy, jen jakési CGI nedodělaná stvoření donekonečna hopsající na plátně a doufají, že ​​tě zaujmou. Zkoušejí to však přes doslova stupidní dialogy a desítky písní (po dvaceti jsem přestal počítat a vlastně jsem je začal i zcela ignorovat). Cats disponuje nechutnou stylizací a po formální stránce nefunguje pro nikoho. Děti bavit nebude, dospělí budou nechápavě kroutit hlavami a muzikáloví nadšenci se pozvrací. Na nástupce La La Landu a The Greatest Showman si tedy asi počkáš až do Spielbergova remaku West Side Story.

Recenzia: Cats

Cats je absolutně zbytečným filmem. Jako muzikál nemá co nabídnout, protože oplývá nudnými tanečními kreacemi a nevkusný písněmi. Jako film nestojí absolutně na ničem, protože nemá žádné postavy a ani děj. Ten je ve skutečnosti dlouhý jen několik minut a přesto ho nedokážeš registrovat, protože postavy neustále zpívají a ty ztrácíš pozornost. Možná si toho dokonce ten film i všiml, když na chvíli vypnul titulky, čímž chtěl zřejmě ověřit, zda dávám pozor.

Osobně tento film nenávidím. 10 let jsem si kousal nehty a před pár týdny jsem konečně přestal. Během sledování tohoto odpadu jsem si ale uvědomil, že to dělám znovu. Nesmírně by mě zajímal proces schvalování. Co to, sakra, těm producentům a schvalovacímu výboru v Universal ukázali, že jim na toto dali 100 milionů plus další desítky na reklamu?

Ještě raději bych se podíval na tváře a myšlenky účetních a ředitelů Universalu, když snímek začali tvůrci dávat dohromady a oni měli možnost vidět, co z něj vlastně bude. Museli to být pohledy na nezaplacení.

Recenzia: Cats

Zajímalo by mě i to, co provedl Idris Elba svému agentovi, když ho na Cats ukecal. Vůbec bych se nedivil, kdyby na něj měl v šuplíku nějaké obvinění ze sexuálního obtěžování. Absolutně vůbec však už nechápu účast Iana McKellena v roli CGI kocoura. To jsem vidět fakt nechtěl, stejně jako slyšet jeho vřeštivý zpěv. Třešničkou na dortu pak byla v závěru Judi Dench. Tato úžasná herečka sice má již 85 let, ale když začala zpívat o tom, jak se mám chovat ke kočkám, měl jsem chuť kopnout ji do obličeje.

Cats nedokážu normálně hodnotit. Film je nesmírně nudný a bizarní. Dostal by buď 1/10 (dát 0/10 je asi technicky nemožné), nebo slovně: odpad. Šli jsme do kina, abys ty nemusel, ale tento náš chrabrý čin vyjde úplně nadarmo. Je jasné, že nikdo se špetkou rozumu na toto dobrovolně nepůjde do kina, a to ani zdarma. Neexistuje ani žádná holka, která by tě na to dotáhla jako na 50 odstínů. Co to, sakra, režisér Tom Hooper zkoušel, to fakt netuším.

Přidej se k těm, kteří nás podpořili. Předplať si R+ VÍCE
12