Kromě benzínové nebo naftové alternativy se do nabídky začlení i plug-in hybrid.
Příchod nové Octavie se nadále nese ve znamení velkého rozruchu. To je víceméně pochopitelné, neboť zejména v našem regionu jde o jedno z nejoblíbenějších vozidel. Nemluvě o tom, že nová, v pořadí 4. generace, vypadá mimořádně dobře. Už brzy se setkáme s prvními kusy i na našich cestách. Paleta motorů a verzí ale stále není ani zdaleka kompletní.
Dříve či později se totiž rozšíří nejen o provedení Scout, ale i o oblíbené RS. Jak se mezitím dozvídáme, právě ostře střižená varianta přijde na trh v historicky nejširší nabídce nabízených verzí. Kromě benzínové a naftové alternativy se na trhu objeví i sportovní hybrid.
Konkrétně má jít o plug-in hybrid, tedy elektrifikovanou verzi, která zvládne i čistě elektrickou jízdu s možností dobíjení na nabíjecích stanicích. O přesných parametrech můžeme v tomto okamžiku jen spekulovat, v kontextu koncernových možností ale není těžké něco naznačit. Je více než jasné, že Octavia sdílí techniku s novým Golfem. Ten s příchodem 8. generace odhalil dvě elektrifikované verze, jejichž základem je benzínový agregát 1.4 TSI.
Právě s tímto motorem se počítá v hybridním Golfu GTI, respektive Octavii RS. Zákulisní zprávy hovoří také o tom, že hybridní RS má mít výkon na úrovni benzínové verze. Tu bude nadále pohánět motor 2.0 TSI, přičemž výkon by měl vzrůst na hodnotu přibližně 184 kW / 250 koní. Z toho vyplývá, že hybridní derivát by měl mít motor 1.4 TSI o přibližně 150 koních a elektromotor s výkonem cca 74 kW / 100 koní.
Celkový výkon hybridní soustavy má být totiž na úrovni 180 kW / 245 koní. Technika bude spárována se šestistupňovým DSG a baterií s kapacitou 13 kWh. Na čistě elektrický pohon má následně elektrifikována Octavia RS zvládnout absolvovat přibližně 50 km. Naopak tradiční TDI alternativa si pod kapotou uchová agregát 2.0 TDI, jehož výkon se předpokládá na rovných 200 koní.
Pokud vezmeme v úvahu, že Octavia RS bude nadále dostupná ve verzi liftback i kombi s předním pohonem nebo 4x4 a s manuálem nebo automatem, nabídka se hybridem značně rozšíří. Přesné informace zatím nemáme, ale je více než možné, že nová Octavia RS se objeví již za pár měsíců na autosalonu v Ženevě.
S největší pravděpodobností se hybridní alternativa stane nejdražší Octavií v historii. Jak bude novinka vypadat si můžeš prohlédnout na dvou vizualizacích, které jasně naznačují budoucí podobu.