Vlajková loď značky odchází do důchodu.
Možná bys to ani neřekl, ale vlajková loď Bentley je na trhu již od roku 2010. Svět ji poprvé dokonce spatřil už v roce 2009. To je v automobilovém světě opravdu dlouhý čas na to, abychom se stále bavili o jedné generaci bez větších změn. Dobře si to uvědomuje i britská automobilka, která aktuálně vyrukovala se zprávou, že model Mulsanne pošle do důchodu.
To jinými slovy znamená, že přímý nástupce není v plánu. Štafetu vlajkové lodi tak převezme o něco menší Flying Spur, který jsme poznali před pár měsíci. Spolu s velkou ultra-luxusní limuzínou se loučíme i se, snad ještě slavnějším, 6,75litrovým osmiválcem.

Je až neuvěřitelné, že Bentley dosud využívalo velký osmiválec, jehož historie sahá až do roku 1959. Právě tehdy totiž poprvé daný agregát použili v modelu S2. Osmiválcová jednotka (označovaná jako řada L), s většími či menšími změnami, figurovala v portfoliu automobilky prakticky dodnes. Jde tak o nejdéle vyráběný osmiválec svého druhu na světě.
Nelze se proto divit, že finální edice odcházejícího modelu Mulsanne nese označení 6,75 Edition. Při této příležitosti došlo k dalším dodatečným úpravám, které si vyžádaly výměnu přibližně 300 dílů. Obrovská V8 tak dokáže nadále splňovat stále přísnější emisní normy. Agregát navíc mezitím ještě přibral na síle – v roce 2010 dvakrát přeplňovaný osmiválec nabízel 377 kW / 512 koní, nyní disponuje výkonem až 395 kW / 537 koní a 1 100 N.m.

Mulsanne 6,75 Edition se pyšní i specifickým designem – exteriér zdobí černé detaily (maska, znak, ozdobné lišty i koncovky výfuku), zatímco celek stojí na dvoubarevných 21" discích. V interiéru dominuje jemná kůže, která je na výběr ve čtyřech odstínech – Imperial Blue, Beluga, Fireglow a Newmarket Tan. Kokpit zdobí ozdobné plakety edice, lesklé černé a stříbrné dekory. Limitovanou sérii umocňuje diodové osvětlení ve spodní části dveří, které po otevření promítá na zem logo.
Speciální edice, která uzavírá další významnou kapitolu značky Bentley a zároveň vzdává hold ikonickému osmiválci, který v současné podobě slaví 60. výročí, vznikne jen v 30 kusech. Výroba modelu Mulsanne bude ukončena na jaře roku 2020. Bentley dodává, že do roku 2023 bude každý ze současných modelů značky nabízet i v hybridní verzi.