Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
27. srpna 2020 v 12:39
Čas čtení 1:49
Martin Mičuda

Porsche hlásí návrat k tradicím. Představilo nejrychlejší luxusní vůz na světě

Porsche hlásí návrat k tradicím. Představilo nejrychlejší luxusní vůz na světě
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://newsroom.porsche.com/en/2020/products/porsche-panamera-digital-world-premiere-newstv-oliver-blume-timo-bernhard-21899.html#" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">porsche.com</a>
TECH
Uložit Uložené

Luxusní a zároveň sportovní limuzína od Porsche prošla modernizací.

Panamera 2. generace je na trhu již od roku 2016, což v automobilovém světě znamená, že je nejvyšší čas na modernizaci v rámci poloviny životního cyklu.

Po vzhledové stránce jsou změny jen v detailech – Panamera se od nynějška bude již standardně pyšnit optickým paketem Sport Design, který dodává agresivněji tvarovaný přední nárazník s dvojicí horizontálních LED pásů.

Decentní korekturou prošla i grafika hlavních LED světel, no a jinak tomu není ani v případě koncových svítících jednotek. Do nabídky byly začleněny nové laky karoserie i designy disků kol. Facelift se týká klasického provedení, verze Executive s prodlouženým rozvorem i stylového kombi Sport Turismo.

Porsche hlási návrt k tradíciám. Najvýkonnejšia Panamera už nie je plug-in hybrid, má však až 630 koní
Zdroj: newsroom.porsche.com

V interiéru změny na první pohled nejsou znát. Základní koncept palubky a rozložení jednotlivých prvků se absolutně nemění, jemnou modernizaci můžeš evidovat pouze v případě budíků, které dostaly o něco modernější zpracování ve stylu nejnovějších modelů značky. To nejpodstatnější se však v rámci modernizace událo pod povrchem. V nabídce se totiž objevují nové verze.

Doporučeno
Je nový Mercedes-Benz GLS králem největších luxusních SUV? Zjišťovali jsme v podrobném testu Je nový Mercedes-Benz GLS králem největších luxusních SUV? Zjišťovali jsme v podrobném testu 19. dubna 2020 v 15:13

První je plug-in hybrid Panamera 4S E-Hybrid, který nahrazuje dosavadní variantu Panamera 4 E-Hybrid. Pod kapotou se nachází 2,9litrová benzínová V6 biturbo s výkonem 324 kW / 440 koní, jíž sekunduje v osmistupňovém automatu integrovaný elektromotor s výkonem 100 kW / 136 koní. Kombinovaný výkon soustavy je na úrovni 412 kW / 560 koní a 750 Nm.

Baterie umístěné v podlaze mají nově až 17,9 kWh, což postačí na 54 čistě elektrických kilometrů. Akceleraci na stovku přitom hybridní 4S dá za velmi slušných 3,7 sekundy.

Porsche hlási návrt k tradíciám. Najvýkonnejšia Panamera už nie je plug-in hybrid, má však až 630 koní
Zdroj: newsroom.porsche.com

Druhou, ještě zajímavější novinkou, je nová vrcholná varianta Panamera Turbo S. V tomto případě jsme svědky překvapivého kroku zpět a jakéhosi návratu k tradicím – v době představení 2. generace totiž nejvýkonnější Panameru zastupoval plug-in hybrid Turbo s E-Hybrid s výkonem až 680 koní. Jak se ale časem ukázalo, vysoký výkon zastínila váha atakující 2,9 tuny.

Zdá se tedy, že po faceliftu se Porsche paradoxně vrací do starých kolejí – vrchol v nabídce se už spoléhá pouze na konvenční techniku, tedy čtyřlitrovou V8 s výkonem až 462 kW / 630 koní a 820 Nm. To je o 80 koní a 50 Nm více než v případě verze Panamera Turbo.

Ve výsledku jsme tak svědky značně lepších rychlostních parametrů, a to i přes nižší výkon ve srovnání s někdejším plug-in hybridem. Akcelerace na stovku trvá jen 3,1 sekundy (někdejší Turbo S E-Hybrid za 3,4 s), zatímco maximální rychlost je až 315 km/h. To, že to Porsche s vrcholnými variantami Turbo a Turbo S myslí vážně, potvrzuje i zmíněný rekord na Severní smyčce, díky čemuž jde o nejrychlejší luxusní automobil na světě.

Samozřejmě, v nabídce nechybí ani osmiválcová varianta Panamera GTS s výkonem 353 kW / 480 koní (o 15 kW více než dosud), nebo základní Panamera a Panamera 4 s 2,9litrovou V6 a výkonem 243 kW / 330 koní. 

Všechny motorizace mají standardně výraznější zvuk, automobilka zároveň informuje i o rozsáhlejších vylepšeních na podvozku – aktivní podvozek má zajistit citelně vyšší komfort a větší univerzálnost Panamery, zatímco aktivní stabilizátory větší stabilitu a jistější jízdní vlastnosti.

Domů
Sdílet
Diskuse