Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Čtvrtek 26. 11. 2020 svátek má Artur

hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Tech - Auta
0
Martin Mičuda
27. srpen 2020, 12:39
Čas čtení: 1:49
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Porsche hlásí návrat k tradicím. Představilo nejrychlejší luxusní vůz na světě

Luxusní a zároveň sportovní limuzína od Porsche prošla modernizací.

Martin Mičuda
27. srpen 2020, 12:39
Čas čtení: 1:49
Porsche hlásí návrat k tradicím. Představilo nejrychlejší luxusní vůz na světě
Zdroj: porsche.com
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Panamera 2. generace je na trhu již od roku 2016, což v automobilovém světě znamená, že je nejvyšší čas na modernizaci v rámci poloviny životního cyklu.

 

Po vzhledové stránce jsou změny jen v detailech – Panamera se od nynějška bude již standardně pyšnit optickým paketem Sport Design, který dodává agresivněji tvarovaný přední nárazník s dvojicí horizontálních LED pásů.

 

Decentní korekturou prošla i grafika hlavních LED světel, no a jinak tomu není ani v případě koncových svítících jednotek. Do nabídky byly začleněny nové laky karoserie i designy disků kol. Facelift se týká klasického provedení, verze Executive s prodlouženým rozvorem i stylového kombi Sport Turismo.

 

NAČÍST ČLÁNEK BEZPLATNĚ
Předplať si REFRESHER+ a získej další výhody

Tento článek dočteš bezplatně, ale s předplatným REFRESHER+ získáš přístup k více než 1446 zamknutým článkům a dostaneš další benefity.

VÍCE O PŘEDPLATNÉM
Kdykoli ho jednoduše zrušíš
Už od 55.00 Kč měsíčně
S REFRESHER+ můžeš získat tyto benefity
VÍCE

 

Porsche hlási návrt k tradíciám. Najvýkonnejšia Panamera už nie je plug-in hybrid, má však až 630 koní
Zdroj: newsroom.porsche.com

V interiéru změny na první pohled nejsou znát. Základní koncept palubky a rozložení jednotlivých prvků se absolutně nemění, jemnou modernizaci můžeš evidovat pouze v případě budíků, které dostaly o něco modernější zpracování ve stylu nejnovějších modelů značky. To nejpodstatnější se však v rámci modernizace událo pod povrchem. V nabídce se totiž objevují nové verze.

 

 

První je plug-in hybrid Panamera 4S E-Hybrid, který nahrazuje dosavadní variantu Panamera 4 E-Hybrid. Pod kapotou se nachází 2,9litrová benzínová V6 biturbo s výkonem 324 kW / 440 koní, jíž sekunduje v osmistupňovém automatu integrovaný elektromotor s výkonem 100 kW / 136 koní. Kombinovaný výkon soustavy je na úrovni 412 kW / 560 koní a 750 Nm.

 

Baterie umístěné v podlaze mají nově až 17,9 kWh, což postačí na 54 čistě elektrických kilometrů. Akceleraci na stovku přitom hybridní 4S dá za velmi slušných 3,7 sekundy.

 

Porsche hlási návrt k tradíciám. Najvýkonnejšia Panamera už nie je plug-in hybrid, má však až 630 koní
Zdroj: newsroom.porsche.com

Druhou, ještě zajímavější novinkou, je nová vrcholná varianta Panamera Turbo S. V tomto případě jsme svědky překvapivého kroku zpět a jakéhosi návratu k tradicím – v době představení 2. generace totiž nejvýkonnější Panameru zastupoval plug-in hybrid Turbo s E-Hybrid s výkonem až 680 koní. Jak se ale časem ukázalo, vysoký výkon zastínila váha atakující 2,9 tuny.

 

Zdá se tedy, že po faceliftu se Porsche paradoxně vrací do starých kolejí – vrchol v nabídce se už spoléhá pouze na konvenční techniku, tedy čtyřlitrovou V8 s výkonem až 462 kW / 630 koní a 820 Nm. To je o 80 koní a 50 Nm více než v případě verze Panamera Turbo.

 

Ve výsledku jsme tak svědky značně lepších rychlostních parametrů, a to i přes nižší výkon ve srovnání s někdejším plug-in hybridem. Akcelerace na stovku trvá jen 3,1 sekundy (někdejší Turbo S E-Hybrid za 3,4 s), zatímco maximální rychlost je až 315 km/h. To, že to Porsche s vrcholnými variantami Turbo a Turbo S myslí vážně, potvrzuje i zmíněný rekord na Severní smyčce, díky čemuž jde o nejrychlejší luxusní automobil na světě.

 

Samozřejmě, v nabídce nechybí ani osmiválcová varianta Panamera GTS s výkonem 353 kW / 480 koní (o 15 kW více než dosud), nebo základní Panamera a Panamera 4 s 2,9litrovou V6 a výkonem 243 kW / 330 koní. 

 

Všechny motorizace mají standardně výraznější zvuk, automobilka zároveň informuje i o rozsáhlejších vylepšeních na podvozku – aktivní podvozek má zajistit citelně vyšší komfort a větší univerzálnost Panamery, zatímco aktivní stabilizátory větší stabilitu a jistější jízdní vlastnosti.

 

Zobrazit galerii 10 galeria
Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Zdroj: porsche.comFoto: porsche.comNáhledový obrázek: porsche.com Tagy: porsche, facelift, panamera, turbo S
Přidej se k těm, kteří nás podpořili. Předplať si R+ VÍCE
Ohodnoť článek
3
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
Nejčtenější
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.