Luxusní a zároveň sportovní limuzína od Porsche prošla modernizací.
Panamera 2. generace je na trhu již od roku 2016, což v automobilovém světě znamená, že je nejvyšší čas na modernizaci v rámci poloviny životního cyklu.
Po vzhledové stránce jsou změny jen v detailech – Panamera se od nynějška bude již standardně pyšnit optickým paketem Sport Design, který dodává agresivněji tvarovaný přední nárazník s dvojicí horizontálních LED pásů.
Decentní korekturou prošla i grafika hlavních LED světel, no a jinak tomu není ani v případě koncových svítících jednotek. Do nabídky byly začleněny nové laky karoserie i designy disků kol. Facelift se týká klasického provedení, verze Executive s prodlouženým rozvorem i stylového kombi Sport Turismo.

V interiéru změny na první pohled nejsou znát. Základní koncept palubky a rozložení jednotlivých prvků se absolutně nemění, jemnou modernizaci můžeš evidovat pouze v případě budíků, které dostaly o něco modernější zpracování ve stylu nejnovějších modelů značky. To nejpodstatnější se však v rámci modernizace událo pod povrchem. V nabídce se totiž objevují nové verze.
První je plug-in hybrid Panamera 4S E-Hybrid, který nahrazuje dosavadní variantu Panamera 4 E-Hybrid. Pod kapotou se nachází 2,9litrová benzínová V6 biturbo s výkonem 324 kW / 440 koní, jíž sekunduje v osmistupňovém automatu integrovaný elektromotor s výkonem 100 kW / 136 koní. Kombinovaný výkon soustavy je na úrovni 412 kW / 560 koní a 750 Nm.
Baterie umístěné v podlaze mají nově až 17,9 kWh, což postačí na 54 čistě elektrických kilometrů. Akceleraci na stovku přitom hybridní 4S dá za velmi slušných 3,7 sekundy.

Druhou, ještě zajímavější novinkou, je nová vrcholná varianta Panamera Turbo S. V tomto případě jsme svědky překvapivého kroku zpět a jakéhosi návratu k tradicím – v době představení 2. generace totiž nejvýkonnější Panameru zastupoval plug-in hybrid Turbo s E-Hybrid s výkonem až 680 koní. Jak se ale časem ukázalo, vysoký výkon zastínila váha atakující 2,9 tuny.
Zdá se tedy, že po faceliftu se Porsche paradoxně vrací do starých kolejí – vrchol v nabídce se už spoléhá pouze na konvenční techniku, tedy čtyřlitrovou V8 s výkonem až 462 kW / 630 koní a 820 Nm. To je o 80 koní a 50 Nm více než v případě verze Panamera Turbo.
Ve výsledku jsme tak svědky značně lepších rychlostních parametrů, a to i přes nižší výkon ve srovnání s někdejším plug-in hybridem. Akcelerace na stovku trvá jen 3,1 sekundy (někdejší Turbo S E-Hybrid za 3,4 s), zatímco maximální rychlost je až 315 km/h. To, že to Porsche s vrcholnými variantami Turbo a Turbo S myslí vážně, potvrzuje i zmíněný rekord na Severní smyčce, díky čemuž jde o nejrychlejší luxusní automobil na světě.
Samozřejmě, v nabídce nechybí ani osmiválcová varianta Panamera GTS s výkonem 353 kW / 480 koní (o 15 kW více než dosud), nebo základní Panamera a Panamera 4 s 2,9litrovou V6 a výkonem 243 kW / 330 koní.
Všechny motorizace mají standardně výraznější zvuk, automobilka zároveň informuje i o rozsáhlejších vylepšeních na podvozku – aktivní podvozek má zajistit citelně vyšší komfort a větší univerzálnost Panamery, zatímco aktivní stabilizátory větší stabilitu a jistější jízdní vlastnosti.