Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
27. září 2020 v 11:38
Čas čtení 1:35
Richard Balog

Největším podzimním trendem v obuvi jsou penny loafers, které hlásí velký návrat do ulic

Největším podzimním trendem v obuvi jsou penny loafers, které hlásí velký návrat do ulic
Zdroj: Aimé Leon Dore
MÓDA
Uložit Uložené

Kvalitní a zajímavé kousky přitom najdeš i za částku okolo 2 700 korun.

Aktuální módní trendy pro letošní podzim jsme si už shrnuli v samostatném článku, avšak přeci jen jsme na něco zapomněli. Kromě svetříků na knoflíky po prarodičích či monochromatických outfitů jsou totiž v kurzu boty s názvem „penny loafers“, které v nejnovějších kolekcích představují nejen high-end výrobci v čele s francouzským módním domem Dior. 

„Preppy“ (uhlazený) styl oblékání hlásí velký návrat na scénu přehlídkových mol, ale i ulic velkoměst, a to se vším, co k tomu patří, včetně obuvi. Právě té se v následujících řádcích budeme věnovat trochu blíže.

Doporučeno
Heron Preston, Helmut Lang či Raf Simons. Designéři, kteří určují módní trendy a jejichž kousky koupíš už i v Česku Heron Preston, Helmut Lang či Raf Simons. Designéři, kteří určují módní trendy a jejichž kousky koupíš už i v Česku 20. září 2020 v 15:10

Penny loafers jsou tu s námi už od 40. let minulého století, kdy je světu představil obuvník G. H. Bass žijící ve městě Wilton a jejich prvotní název byl „Weejuns“ – odkaz na norský původ. Inspirací při tvorbě byly především mokasíny nošené původními obyvateli Spojených států a jednoduché slip-on boty rybářů/farmářů ze severu Evropy. 

Kousek od značky GH Bass & Co. z loňského roku

Hovorí ti niečo typ topánok s názvom penny loafers? Aktuálne ide o najväčší trend pre tohtoročnú jeseň
Zdroj: G. H. Bass & Co.

Na území USA se staly velmi rychle populárními zejména mezi studenty, kteří si podle různých legend v jejich záhybech schovávali mince na placené hovory, odkud pochází známější pojmenování. V krátkosti můžeme tvrdit, že během v období po skončení 2. světové války šlo o nejprodávanější obuv mezi mladými lidmi, což bychom mohli přirovnat k aktuální situaci s teniskami. 

S jejich stále větší dostupností na pultech prodejen a nesmírnou pohodlností penny loafers odešly na dlouhá léta do pozadí. Čas od času je sice na červeném koberci vytáhla nějaká známá tvář nebo v rámci kolekce zapracoval některý z řady luxusem oplétaných módních domů, ale na velkolepý návrat si musely počkat až do současnosti.

Přidej se do klubu REFRESHER+
Základní
125 Kč
Účtuje se jednou za 4 týdny
31,25 Kč / Týden
Přístup k prémiovým článkům
Přístup k benefitům
Méně reklam
150 kreditů každé 4 týdny na nákup benefitů
Roční - 17 %
1 500 Kč 1 250 Kč
Účtuje se jednou za rok
24,04 Kč / Týden
Přístup k prémiovým článkům
Přístup k benefitům
Úplně bez reklam
2 000 kreditů ihned na nákup benefitů
Sdílení článků kámošům a kámoškám
Všechny možnosti předplatnéhoMám slevový kód
Dokončením souhlasím s pravidly a podmínkami portálu Refresher.
Domů
Sdílet
Diskuse