Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Refresher Česko
Otevřít v aplikaci Refresher
Stáhnout
X
8. listopadu 2020 11:47
Čas čtení 1:13
Martin Mičuda

Nová vodíková Toyota Mirai slibuje dojezd až 850 kilometrů

Nová vodíková Toyota Mirai slibuje dojezd až 850 kilometrů
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://global.toyota/en/newsroom/toyota/29933463.html?_ga=2.211157591.376054175.1604771900-1133148051.1604771900" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">global.toyota</a>
TECH
Uložit Uložené

Druhá generace vodíkové Toyoty se pravděpodobně dostane i na náš trh.

Toyota patří mezi lídry v oblasti hybridních pohonů, už několik let přitom v jejím portfoliu dokonce působí model s palivovými články. I přesto, že vodíkové automobily byly zejména v Evropě tak trochu odsunuty na vedlejší kolej, Toyota takové modely dále vyvíjí paralelně s jinými alternativami, které se momentálně tlačí do popředí. Důkazem toho je druhá generace modelu Mirai.


Ten veřejnost v první generaci nepřijala zcela nadšeně, a to především kvůli vskutku divnému designu. Podstatné však je, že model Mirai v roce 2014 představoval jeden z prvních sériově vyráběných vodíkových automobilů na světě.

Nyní nám Toyota ukazuje novou generaci, která z ošklivého káčátka dělá půvabnou limuzínu. Nadále sice jde o tradiční japonský design, tedy poměrně extravagantnější křivky, v porovnání s předchůdcem je ale znát obrovský progres.

Nová vodíková Toyota Mirai sľubuje dojazd až 850 kilometrov
Zdroj: global.toyota

K úplnému odhalení sériové verze ještě nedošlo. Technické parametry již však známé jsou. Novinka stojí na modulární platformě TNGA, kterou využívá například nový Lexus LS, rozložení hmotnosti je přitom 50:50. Samotný elektromotor disponuje výkonem 134 kW / 182 koní a točivým momentem 300 Nm. Maximální rychlost se posunula na úroveň 175 km/h.

Tím snad nejpodstatnějším je ale informace o dojezdu – ve smyslu tamního japonského cyklu se hovoří až o hodnotě 850 kilometrů. Předcházející generace s velmi podobnými parametry dokázala za ideálních podmínek absolvovat kolem 500 kilometrů.

Doporučeno
Vyzkoušeli jsme zcela nový model od BMW. M235i Gran Coupé je stylovka, která však bourá tradice značky Vyzkoušeli jsme zcela nový model od BMW. M235i Gran Coupé je stylovka, která však bourá tradice značky 7. listopadu 2020 11:30

Za citelným zlepšením stojí zejména instalace větších nádrží na vodík a vylepšený systém palivových článků. Velkým plusem oproti elektrickým vozidlům s bateriemi je rychlost tankování – naplnění nádrží nemá trvat déle než 5 minut.

Přesné specifikace celé soustavy ještě nejsou známy, dá se ale předpokládat, že půjde jen o evoluci toho, co se schovává pod povrchem předchůdce – vodíkové články nad podlahou díky reakci vodíku (z nádrže) a kyslíku (z přiváděného vzduchu) vytvářejí energii, která putuje do elektromotoru a zároveň i do akumulátorů.

Na bližší informace si musíme ještě počkat, na rozdíl od první generace je ale velmi pravděpodobné, že Toyota Mirai se dostane i do našich končin.

Domů
Sdílet
Diskuse