Výrobce sportovních automobilů odkryl své utajované projekty posledních let.
I přesto, že portfolio značky Porsche je momentálně široké jako nikdy předtím, jednotlivých modelových řad mnoho není. To se ale mohlo v minulosti nejednou změnit, protože automobilka právě odhaluje své utajované projekty, které se nedostaly do produkce. Jak se ukazuje, i tak úzce profilovaná značka, jakou je Porsche, v uplynulých letech pracovala hned na několika zcela nových modelech.
Ty nám německý výrobce sportovních automobilů začíná odhalovat, čímž nás zve do světa nikdy nerealizovaných výtvorů. A světe div se, portfolio bylo až nečekaně rozmanité.
Za vše hovoří zejména MPV pod názvem Renndienst. Studie z roku 2018 pojme až 6 osob, přičemž samotným designem i zbarvením odkazuje na Volkswagen Typ 2. Pohon tvoří elektrická soustava a zajímavostí je, že řidič má centrálně umístěný volant i sedadlo.
Právě Renndienst je ukázka toho, jak dokáže Porsche implementovat své tradiční prvky a estetická řešení i na jiný než vysloveně sportovní automobil. Jak uvádí značka, minimalistické ztvárnění světlometů následně posloužilo jako inspirace pro model Taycan.
Druhý, neméně zajímavý projekt nese název 919 Street. Porsche jeho prostřednictvím odhalilo ambici postavit závodní speciál (919 Hybrid z Le Mans) pro běžné komunikace, tedy se silniční homologací.
Provedení s dodatkem Street tak reprezentuje sportovní počin kategorie LMP1 přepracovaný do sériového podání. Rozměry, rozvor či karbonový monokok zůstal beze změn, hybridní, až 900koňová soustava měla být ale přizpůsobena klasickým cestám.
Automobilka nyní přiznává, že okruhová technika by byla pro „běžné“ silniční auto až příliš komplikovaná, proto se do sériové výroby nakonec nepřenesla. Zároveň, přestavba a následná homologace by byla mimořádně náročná i na náklady, proto Porsche nakonec od tohoto projektu bohužel ustoupilo.
Na závěr ještě zmiňme model 904 Living Legend z roku 2013. Jde o další koncept, který netají svůj původ ve vodách značky Volkswagen. Malý sporťák totiž pod povrchem schovává technický základ futuristické XL1. Označení 904 nesl 2litrový model z let 1964/5, který byl známý také jako Carrera GTS.
Ambicí Porsche bylo vyvinout malý sportovní vůz s váhou nižší než jedna tuna. I kvůli tomu se počítalo jen s dvouválcovým agregátem, nakonec ale všechny plány zůstaly jen v rovině vize.
„Baby-Porsche“ se tak nedostalo do produkce a celý projekt zůstal nedokončený. Po vskutku zajímavé snaze tak vzešel jen výtvor designérského centra, který dosud nespatřil světlo světa. V galerii níže si můžeš následně prohlédnout všechny zbývající, dosud utajované projekty.