Nejnovější data agentury InsightLab ukazují, že zájem nejen o alternativy mléčných výrobků v Česku roste. Rostlinné alternativy do jídelníčku zahrnuje až 70 % Čechů.
Nejnovější data agentury InsightLab hovoří jasně – zájem o alternativy nejen mléčných výrobků v Česku roste a jídelníček si takto zpestřuje až 70 % Čechů. Největšímu zájmu se těší alternativy mléka, dalších mléčných produktů a masa. Rostlinným produktem roku se stal rostlinný sýr Camembert od společnosti Nurishh, uvádí projekt Rostlinně.
„Největší zájem je právě o alternativy mléka a dalších mléčných produktů (49 %), následují alternativy masa (30 %). Při nákupech Češi nejčastěji do regálů sahají po alternativách mléka (44 %), masa (36 %) a jogurtů (28 %),“ uvádí Rostlinně v tiskové zprávě.
Nová data ukazují, že Češi berou klimatické změny, ekologii a snižování uhlíkové stopy vážně. Poptávka po rostlinných produktech roste a podle průzkumu, který prováděla agentura InsightLab, zahrnuje do svého jídelníčku rostlinné alternativy až 70 % Čechů. Největší zájem pak mají o alternativy mléka, dalších mléčných produktů a o alternativy masa.
Z průzkumu vyplývá, že až 53 % lidí zařazuje do jídelníčku rostlinné alternativy zkrátka proto, že jim chutnají a teprve mezi další důvody patří narůstající počet flexitariánů, či to, že lidé po alternativách sahají kvůli zdravotním důvodům či z důvodu ochrany zvířat.
Projekt Rostlinně letos také již počtvrté dělal anketu o nejoblíbenější Rostlinný produkt roku 2021, aby zjistil, co lidem chutná nejvíce. Vítězem se stal rostlinný sýr Camembert značky Nurishh, druhý skončil fermentovaný dezert Ovsánek od společnosti Semix a na třetí příčce se umístil kokosový jogurt Ah z Albertu.
„Vítězství v anketě rostlinný produkt roku 2021 je pro nás velká pocta a naplnění závazku naší společnosti přinášet zdravější a udržitelnější potraviny pro všechny. Tento náš závazek bereme vážně, a i nadále budeme přicházet s novinkami, které půjdou ruku v ruce s naší strategií v oblasti snižování uhlíkové stopy, a zároveň budou mít pozitivní dopad na životní prostředí,“ uvedl Pavel Vácha, brand manager značky Nurishh.