Motor 3,3 Skyactiv-D bude i v Evropě k dispozici ve dvou výkonnostních stupních.
Automobilový svět se mění. Každý výrobce přechází na elektromotory, které jsou stále menší a menší. Přestože se zmenšování motorů již zpomalilo, je zázrak, kdy zejména neprémiová automobilka vyrukuje s velkoobjemovou jednotkou. Přesně to se ale stalo u značky Mazda.
Ta teprve nedávno představila zcela nové SUV CX-60, které může mít dva nové šestiválcové motory. Japonci totiž na trh uvedli novou generaci řadových pohonných jednotek Skyactiv-X (třílitrový benzin) a Skyactiv-D (3,3litrový diesel). Diesel se bude prodávat i v Evropě a Mazda zveřejnila také jeho technické parametry.
Skyactiv-D bude dokonce k dispozici ve dvou výkonnostních provedeních. Naftový 3,3litrový řadový šestiválec nabídne v základu 170 kW/231 koní a točivý moment 500 Nm. Nad ním však bude jeho mild-hybridní alternativa, která i díky 48 V síti nabídne až 187 kW/254 koní a 550 Nm.
Na poměry dnešních šestiválců jde o podprůměrné výkony, ale nová generace motorů odpovídá současným normám. Šéf technického vývoje Mazdy, Joachim Kunz, dokonce prohlásil, že je bude možné přizpůsobit i na přísnější normu Euro 7.
Podobné velkoobjemové motory ale podle něj už vyvíjet nebudou. V rozhovoru pro Automotive News Europe řekl, že příchod těchto šestiválců považuje za pravděpodobně poslední generaci spalovacích motorů.
Motor Skyactiv-D bude na evropském trhu spárován jen s 8stupňovou automatickou převodovkou a pohonem zadních kol, zákazník však bude mít možnost si připlatit i za pohon obou náprav. V Evropě si však Mazda věří víc s novým plug-in hybridním 2,5litrovým čtyřválcem, který bude mít systémový výkon až 241 kW/328 koní a 500 Nm.