Čteš článek:
Oplodňovák ze Stmívání, úzkosti z klimatických změn a kritika politiků. Toto jsou velikáni Muse a jejich cesta na vrchol

Pod ní pak v roce 2003 Muse vydali třetí studiové album s názvem Absolution. Kapela mohla dál pokračovat ve svém originálním zvuku, dál experimentovala s melodiemi, tóninami i s texty, které se mnohdy opíraly o vědu, nadpřirozeno či apokalypsu. S úspěšnou deskou to Muse dotáhli až na Glastonbury Festival a téměř celý svět jim ležel u nohou. V roce 2004 získali dvě ceny MTV EMAs za Nejlepší alternativní skupinu a za Nejlepší skupinu a jen o rok později získali BRIT Award za Nejlepší koncertní vystoupení. Muse zažívali boom a zasloužené slávy se nehodlali vzdát.

Muse
Zdroj: Flickr/Paul Bachmann/volně k použití

Oplodňovák ze Stmívání

Kapela původem z Británie měla dobře našlápnuto, ale k internacionálnímu úspěchu jí jedno chybělo. Hit, který by se dostal do všech rádií, na všechny televizní obrazovky a třeba i do kin. V červenci roku 2006 pak vydala čtvrtou desku Black Holes and Revelations, do níž Bellamy opět promítl svou fascinaci nadpřirozenem, a uhodil tak hřebíček na hlavičku. Na albu se totiž nachází song Supermassive Black Hole, který se dostal do filmu Stmívání a jenom na Spotify se k dnešnímu dni pyšní 441 miliony poslechů. „Supermasivní“ byla také například skladba Starlight, která se dlouho držela na prvních příčkách všemožných hitparád.

Kvíz: Kdo prodal nejvíce desek a který rapper trhl 11 světových rekordů? Otestuj své znalosti z oblasti hudby Kvíz: Kdo prodal nejvíce desek a který rapper trhl 11 světových rekordů? Otestuj své znalosti z oblasti hudby 8. června 2023 v 11:00

S deskou pak kapela vyjela na turné, o kterém dodnes mnozí mluví jako o „největších koncertech v historii Muse“. Britové vystupovali v Evropě, Austrálii, USA i v Asii. Stali se hlavními tahouny mnoha evropských festivalů a užívali si každého momentu, kdy si pro své fanoušky a fanynky mohli připravit nezapomenutelné show náročné na produkci i světelné efekty. Muse vyprodali téměř každý koncert, až se opět zavřeli do studia a začali pracovat na pátém studiovém albu s názvem The Resistance.

A tam nastal další zlom. „Možná vytvoříme celé album, možná jen singly nebo třeba jen 50 minut dlouhou symfonii. Víte, co tím chci říct?“ komentovali Muse přípravy desky. Své hudbě chtěli dát více elektronických tónů, více tanečních prvků, ale také zvuky živého orchestru. Kritici desku milovali. A nejen oni.

Grammy a nejlepší rockové album roku 2011

The Resistance bylo oceněno Grammy za Nejlepší rockové album, stejnojmenná píseň z alba byla nominována na Nejlepší rockovou píseň a Muse se otevřely dveře do vrcholného šoubyznysu. Tři britští kamarádi konečně mají to, co chtějí a o čem se jim tolik snilo.

Čti na další straněČti na předchozí straně
Strana 2 z 4