Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
4. února 2015 v 17:53
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Ford Focus RS 2016: Vymodlený hot-hatch dostal přes 320 koní a špičkový pohon všech kol!

TECH
Uložit Uložené

Sám velký Ken Block nám představil jeden z nejočekávanějších vozů současnosti.

Tolik omílaný, očekávaný a nesčetněkrát vyprošený příchod třetí generace ostrého hot hatch Ford Focus RS se stal konečně skutečností! To, že jde o mimořádně žádaný artikl umocňuje i skutečnost, že jeho velkolepé představení, které měl mimochodem pod taktovkou Ken Block, sledovalo tolik fanoušků a možná i potenciálních zákazníků, že servery nevydržely jejich (ne)čekaný nápor. Co nám to tedy modrý ovál ukuchtil? Focus RS odjakživa už na první pohled netajil svůj temperament a vysoké ambice. Není tomu jinak ani tentokrát, bodykit dokonce místy ještě více nabral na agresivitě, a to stačí, když se podíváme jen na přední část.

Tu zdobí obrovská maska, za kterou by se nemuseli stydět ani u Audi a spodní část nárazníku s aplikací velkých nasávacích otvorů. Decentních změn se dočkaly i hlavní světlomety, po novém počítají s pozměněnou grafikou a tmavším pozadím. Dramatičnost mírně ustupuje při pohledu na boční partie, to se však nedá opět říci vzadu. Zadní nárazník z profilu doslova vychází z auta, nabízí rozměrný difuzor a dvojici masivních koncovek výfuků. Třešničkou na dortu je samozřejmě velkolepé křídlo, které i tentokrát profituje z poměrně velkého sklonu zadního okna. Však co by to byl za Focus RS, kdyby tu nebyl řádný spoiler?! Standardem jsou mnohopaprskové 19'' disky obuté na základě volitelné opce do pneumatik Michelin Pilot Super Sport nebo semi slicků Pilot Sport Cup 2. Předešlá generace byla pověstná především křiklavě zeleným odstínem karoserie, třetí pokračování je představeno v modré metalíze Liquid Blue, tedy ve shodném odstínu, jakým disponoval i nedávno představený koncept Ford GT. Daný lak se však v nabídce neobjeví - defaultně bude na výběr bílá Frozen, šedá Stealth, modrá Nitrous a černá Absolute

Ford Focus RS 2016: Vymodlený hot-hatch dostal přes 320 koní a špičkový pohon všech kol!

Veškerá pozornost se však soustředí pod přední kapotu, kde se nachází 2,3litrový čtyřválec z nového Mustangu. Ford sice Focus RS již oficiálně představil, přesné specifikace daného agregátu však nezveřejňuje skrz možnost, že ještě proběhne dodatečné ladění. Kompetentní ale tak skoupí na informace nebyli a prozradili, že výkon novinky bude minimálně 235 kW / 320 koní a točivý moment přes 433 N.m. Celé pohonné ústrojí počítá s twin scroll turbodmychadlem, větším (mezi)chladičem (největší, jaké kdy Ford použil), sáním a výfukovou soustavou s elektronicky nastavitelným ventilem. O zpřevodování se stará výhradně šestistupňová, chválabohu, manuální převodovka. Největší změnou je však pohon všech kol, který tak uzavírá kapitolu předešlých předokolek. Zlatým hřebem programu je fakt, že dvojice elektronicky řízených spojek dokáže na zadní nápravu poslat až 70 % výkonu a navíc umí následně tuto sílu rozdělit v poměru 100:0 na konkrétní kolo! Přivítejte novodobé EVO nebo WRX STI. Automobilka tak mluví o eliminaci nedotáčivosti a možnosti vychutnávat si perfektní a "lehce řízené" driftování, během kterého je možné dosáhnout příčné zrychlení přibližně 1G. 

Ford Focus RS 2016: Vymodlený hot-hatch dostal přes 320 koní a špičkový pohon všech kol!

Ford Focus RS 2016: Vymodlený hot-hatch dostal přes 320 koní a špičkový pohon všech kol!

Ford Focus RS 2016: Vymodlený hot-hatch dostal přes 320 koní a špičkový pohon všech kol!

Ford Focus RS 2016: Vymodlený hot-hatch dostal přes 320 koní a špičkový pohon všech kol!

Ford Focus RS 2016: Vymodlený hot-hatch dostal přes 320 koní a špičkový pohon všech kol!

Ford Focus RS 2016: Vymodlený hot-hatch dostal přes 320 koní a špičkový pohon všech kol!

Ford Focus RS 2016: Vymodlený hot-hatch dostal přes 320 koní a špičkový pohon všech kol!

Ford Focus RS 2016: Vymodlený hot-hatch dostal přes 320 koní a špičkový pohon všech kol!

Domů
Sdílet
Diskuse